کار های اشتباه در نقاشی ساختمان

رنگ آمیزی

اشتباهاتی که در نقاشی ساختمان نباید انجام داد

 کار های اشتباه در نقاشی ساختمان موارد متعددی می باشند که گاهی اوقات انجام دادن آنها باعث می شود تا شما مجبور به اصلاح رنگ آمیزی در برخی قسمت های ساختمان شوید. با اطلاع از کارهای اشتباه در نقاشی ساختمان می توانید یک رنگ آمیزی اصولی و صحیح و بدون خطا انجام دهید. قبل از اضافه کردن رنگ های جدید و جذاب برای دیوارها 10 نکته را مورد توجه قرار دهید تا برنامه بدون خطایی داشته باشید.

 

1- بدون آمادگی رنگ آمیزی انجام ندهید

2- از نوارنقاشی استفاده کنید

3- تمیز کردن اصولی دیوارها

4- خرید ناکافی رنگ

5- استفاده اشتباه از رنگ ها

6-از بین رفتن پیش رنگ

7- استفاده نامناسب از قلم مو

8- استفاده از قلم موی و برس اشتباه در رنگ آمیزی

9- عدم توجه به آب و هوا

10- استفاده نامناسب از رنگ دوم

رنگ آمیزی

توضیحات اصولی در مورد کارهای اشتباه در نقاشی ساختمان

 

1– رنگ آمیزی بدون آمادگی

قبل از رنگ آمیزی فضا را آماده کنید، این کار باعث می شود تا در نهایت شما از درد سر و پاکسازی محیط راحت شوید. برای جلوگیری از چکه قطره های رنگ روی کف و مبلمان ، آنها را با پارچه و پلاستیک بپوشانید. دستگیره های در را با پلاستیک و نوار چسب تر و تمیز بپوشانید. در پوش های خروجی هوا را بردارید و کلید های برق را بپوشانید.

 

آماده کردن اتاق

2- استفاده از نوار نقاشی

با ضربه های منظم تضمین می کنید که لبه های تمیز و صیقلی در لبه های دیوارها دارید. برای جلوگیری از ریزش رنگ نوار را محکم در تخته های پایه و پنجره های محکم کنید. قبل از خشک شدن کامل رنگ نوار را بردارید. اگر صبر کنید ممکن است رنگ خشک شده و پوسته کنده شود.

گذاشتن نوار

3– کارهای اشتباه در نقاشی ساختمان و تمیز نکردن دیوار قبل از رنگ آمیزی

یکی از مواردی که در زمان نقاشی بسیار مشکل ساز است این مورد می باشد که شما کار نقاشی را تمیز  می کنید و متوجه می شوید که ذرات گرد و غبار یا مو روی دیوار چسبیده اند. یا در بخشی از رنگ آمیزی حالتهای موج دار پیدا می کنید. قبل از شروع نقاشی حتما دیوارها را تمیز کنید تا از این اتفاقات جلوگیری کنید. می توانید با فشا هوا روی دیوارها این کار را انجام دهید و یا اینکه یک گالن را با آب گرم و دو فنجان سرکه مخلوط می کنیم و دیوارها را با پارچه می شوییم. گوشه ها و قرنیزهای دیوارها را از یاد نبرید.

 

4- نخریدن رنگ کافی

یکی از شرایطی که ممکن است در اواسط رنگ آمیزی به وجود بیاید این است که شما سه دیوار را رنگ زده اید و کار رنگ آمیزی تمام نشده است، اما قوطی رنگ در حال خالی شدن می باشد. هیچ کس دوست ندارد در اواسط رنگ آمیزی مجبور به خرید رنگ شود. اندازه گیری های خود را درست انجام دهید تا در خرید رنگ دچار اشتباه نشوید. معمولا یک گالن رنگ 400 متر مربع را پوشش می دهد. موارد باقیمانده از رنگ را می توانید در آینده استفاده کنید.

نکته: بهتر است در اولین کار رنگ آمیزی خود تمام رنگ ها را تهیه کنید. زیرا اگر در زمانهای متفاوت خرید کنید و اقدام به مخلوط کردن رنگ کنید ممکن است تفاوت های زیادی با رنگ اولیه داشته باشد.

سطل رنگ

5– استفاده از قلم موی اشتباه

برای رنگ آمیزی از برس مناسب استفاده کنید. برای مثال برای رنگ های لاتکس شما باید از یک برس با موهای مصنوعی( نایلون یا پلی استر ) استفاده کنید. برای رنگ روغن از برس با موهای طبیعی استفاده کنید. کیفیت برس ها نیز دارای اهمیت می باشد. شما از رنگهای خوب استفاده می کنید بنابراین برای خرید برس های خوب هزینه بیشتری قرار دهید. می توانید از راهنمای انتخاب برس مخصوص رنگ آمیزی استفاده کنید.

 

6– یکی از  کارهای اشتباه در نقاشی ساختمان عدم توجه به آب و هوا می باشد.

اگر قرار است بیرون و نمای ساختمان را نقاشی کنید قبل از شروع به کار مقدار رطوبت هوا را مورد بررسی قرار دهید. رطوبت بالا می تواند زمان خشک شدن رنگ هایی که بر پایه آب تولید شده اند را بالا ببرد. یا در هوای مرطوب رنگ آمیزی نکنید و اگر مجبور بودید باید چند روز برای خشک شدن رنگ آن صبر کنید.

 

7– استفاده اشتباه از رنگ

هنگامی که شما آماده نقاشی روی یک کار هستید باید بدانید با چه نوع رنگی کار می کنید. آیا روی سطح مورد نظر می توانید از این رنگ استفاده کنید. برای مثال بر روی رنگ روغن اگر رنگ لاتکس استفاده کنید رنگ آن ترک می خورد و پوسته آن جدا می شود. قبل از استفاده از رنگ جدید باید فرمول پایه آن را بدانید. می توانید از مراکز فروش رنگ در این باره سوال کنید.

 

8– استفاده نکردن از پیش رنگ یکی از کارهای اشتباه در نقاشی ساختمان

از پیش رنگ صرف نظر نکنید. پرایمرها به خوبی روی سطح چسبندگی ایجاد می کنند و شما در نهایت یک کار تمیز خواهید داشت. همچنین به شما کمک می کنند تا رنگ اصلی را پیدا کنید. وقتی رنگ و پیش رنگ را در یک قوطی ترکیب کردید هیچ بهانه ای برای کنار گذاشتن این مراحل وجود ندارد.

 

نکته:رنگ و پرایمر در یکی از سطح هایی که از قبل رنگ آمیزی شده است بهترین نتیجه را دارد. اگر با دیوار خشک یا چوب جدید کار می کنید از یک پرایمر و یا پیش رنگ قدیمی استفاده کنید و سپس روی آن را رنگ کنید.

9–  فرو بردن کامل برس در رنگ

برس را کاملا درون قوطی رنگ فرو نبرید. فقط یک سوم برس را در رنگ فرو ببرید. به این ترتیب از چکیدن و هدر رفتن رنگ جلوگیری می شود.

 

برس رنگ کاری

10-  اگر می خواهید برای بار دوم رنگ آمیزی را انجام دهید. ممکن است این کار باعث لایه رنگ زیرین شود و تمام کار شما خراب شود. به دستور العمل های موجود در قوطی رنگ در مورد زمان خشک کردن بین هر دست رنگ آمیزی توجه کنید. اگر در مورد زمان خشک شدن مطمئن نیستید 24 ساعت بین رنگ آمیزی صبر کنید. همچنین ممکن است در زمان کار اشتباهاتی انجام دهید که با خوادن مقاله زیر می توانید آنها را حل کنید .

پاک کردن اشتباهات رنگ کاری

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه