تاریخچه اره گرد بر

اره گرد بر

تاریخچه اره گرد بر شامل چه مراحلی می باشد؟

 

تاریخچه اره گرد بر بیان کنند  تغییرات گسترده ای است که این ابزار در طول سالهای متفاوت داشته است. در تاریخچه اره گرد بر می بینیم که این لوازم یکی از مهمترین اختراعات در صنعت خود به ویژه در زمینه پردازش الوار بوده است. بسیاری از محصولات مانند اره برقی داستان و افسانه های زیادی دارند که به یک اندازه واقعیت دارد و همه آنها به یک اندازه جالب هستند. با تاریخچه اره گرد بر شما به حقیقت های جالبی دست پیدا خواهید کرد. اما اره مدور چیست؟ اره دایره ای شاید رایج ترین اره امروزی باشد که به طور گسترده در پروژه های ساخت و ساز حرفه ای و بهبود خانه های چوبی استفاده می شود. این ابزار برقی از یک تیغه فلزی گرد با دندانه های تیز برای برش مجموعه ای از مواد مانند چوب، فلز، بلوک سیمانی، آجر، فایبرگلاس، پلاستیک و تخته سنگ استفاده می کنند.

اره گرد بر

 تیغه در یک اره دایره ای به صورت مکانیکی به اطراف می چرخد تا برش تمیزی روی مواد ایجاد کند و می تواند روی میز نصب شود یا در تجهیزات دستی مورد استفاده  قرار گیرد. تیغه های متفاوتی برای برش انواع مختلف مواد به بهترین نحوه استفاده می شود. استفاده از اره مدور سریع و موثر است. کافی است اره را برای ارتفاع و عمق مناسب تنظیم کنید، آن را تا جایی که می خواهید برش دهید تا روی مواد سر بخورد، اما بدون فشار زیاد این کار را انجام دهید. این سهولت استفاده همان چیزی است که اره مدور را از زمان اختراع آن را در دهه 1700 در کاربردهای متعددی  محبوب کرده است.

  تاریخچه اره گرد بر   

 تاریخچه اره گرد بر را به صورت مختصر می توانیم اینگونه توضیح دهیم که ساموئل میلر در سال 1777 به دلیل اختراع آنچه که اولین ماشین اره گرد بر محسوب می شود، امتیاز 1152 را دربریتانیا دریافت کرد. برخی ادعا می کنند که تیغه اره دایره ای در آن زمان رایج بوده است و این خود ماشین اره بود که میلر اختراع کرده است. تابیتا بابیت اولین نمونه اره دایره ای را اختراع کرد اما به دلایلی آن را ثبت نکرد. مانند بسیاری از اختراعات دیگر، گزارشات مربوط به تاریخچه اره گرد بر ناقص می باشد. برخی شواهد نشان می دهد که  جروینوس آلمانی  در سال 1780 چیزی مشابه اره گرد بر ساخته است، در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که این هلندی ها بودند که این دستگاه را صدها یا چند سال قبل اختراع کردند.

مدت زمان کوتاهی بعد، در مورد مردی به نام والتررتیلور می شنویم که در اوایل قرن نوزدهم بلوک های با کیفیت بالا را به نیروی دریایی سلطنتی عرضه می کرد. تیلور مسئول انواع اختراعات با محوریت پردازش چوب بود، اگرچه هیچکدام روی خود دستگاه نبود. اما تاریخ ثابت کرده است که او تیغه های اره مدور در کارخانه های خود استفاده می کرد. مانند بسیاری از اختراعات آن زمان، اره مدور مفهومی بود که به طور مشابه و مستقل در سراسر کشورهای در حال توسعه گسترش یافت. تمام این داستان ها ظهور و تاریخچه اره گرد بر در آمریکا به شکل افسانه ای بیان شده است.

استفاده از اره گودالی برای برش چوب در قدیم

در ایالات متحده به طور خاص در هاروارد و ماساچوست گفته می شود که یک زن نجار به نام تابیتا بابیت در سال 1810 یک اره مدور کاملا با اراده و طرح خود اختراع کرده است. او این اختراع را از مشاهده دو مردی که مشغول بریدن کنده های درختان بودند و از شدت کار خسته و ناراحت بودند تهیه کرد. چوب برها نیمی از انرژی خود را هدر می دادند و اره خود را به جلو و عقب می بردند و فقط حرکت جلو را قطع می کردند. بابیت متوجه ناکارآمدی این روش شد و تصمیم گرفت اره ای بسازد که زمان و تلاش کمتری را هدر دهد. او یک دیسک حلبی بریدگی دار ایجاد کرد و با فشار پدال چرخ چرخانش آن را به چرخش درآورد. با این اختراع ساده، می توان چوب را با کسری از زمان وتلاشی کمتر از نمونه های دیگر اره های قدیمی  برش داد.

 

اولین نمونه اره گرد بر

تاریخچه اره گرد بر و تاثیر چرخ چرخان

چرخ ریسندگی ماشین اولیه ای بود که برای تبدیل الیاف طبیعی به نخ یا نخ ریسی استفاده می شد. از یک چرخ محرک، میز،آج و پاها و همچنین قطعاتی که الیاف را نگه می داشتند تشکیل شده بود. بابیت که یک بافنده حرفه ای بود، متوجه شد که چرخ محرک در یک دایره ای مداوم می چرخد و نیازی به تنظیم مجدد و مدوام مانند اره گودال ناکار آمد ندارد. با حکاکی یک تیغه مدور و چسباندن آن به چرخ چرخانش هر حرکت دیسک باعث بریدگی می شد. به عنوان یک مخترع، اعتقادات مذهبی بابیت مانع از دریافت حق امتیاز او شد.  اعضای هم مذهب او به خلاقیت و سخت کوشی معتقد بودند و می گفتند که ایده ها را باید آزادانه به اشتراک گذارند. اما، خوشبختانه، تاریخ هنوز او را به یاد می آورد. وقتی اره دایره ای به میز متصل می شود، مانند چرخ چرخاننده عمل می کند و به نمونه اولیه بایت ادای احترام می کند. هم اره و هم اجداد ادعایی آن در یک حرکت دایره ای پیوسته کار می کنند تا بدون نیاز به توقف و تغییر مکان دستگاه، نتایج ثابتی را ایجاد کنند.

تاریخچه اره گرد بر

تاریخچه اره گرد بر و تکامل آن

 

همانند چرخ چرخان، نمونه های اولیه اره میز دایره ای به وسیله یک  بخشی کار می کردند که شامل پمپی بود که روی زمین با پا فشار داده می شد تا اره بچرخد. اره ها در این مدت نه مکانیکی بودن و نه قابل حمل بودند. این مدل های اولیه میز اره مدور در سراسر دهه 1800 در آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1922، اولین اره مدور متصل به  بازوی شعاعی توسط ریموند دیوالت ایجاد شد که امکان کنترل بیشتر بر عمق و جهت برش را نسبت به قبل فراهم کرد. با این حال تا سال 1929 بود که اولین اره مدور دستی طراحی شد. اره متحرک مارپیچ دارای موتور الکترونیکی بود که برای حمل آسان به اندازه کافی سبک بود. این طرح پایه ای برای تولید تمام اره های مدور قابل حملی شده است که امروزه استفاده می شوند و پرکاربردترین طرح اره مدور باقی مانده است.

از آن زمان، هر دو اره مدور قابل حمل و رومیزی در پیشرفت های تکنولوژیک به تکامل خود ادامه دادند. اره های مدور قابل حمل امروزی از یک موتور جهانی سبک وزن استفاده می کنند که می تواند برقAC  یا DC را داشته باشد، در حالی  که اره های رومیزی معمولا دارای موتور القایی سنگین تری هستند. پیشرفت های ایمنی مانند فنرها و چرخ های تغذیه برای جلوگیری از نزدیک شدن انگشتان کاربران به تیغه اضافه شده است. برخی  از اره های پیشرفته حتی می توانند تغییر در جریان الکتریکی را زمانی که دستی به تیغ نزدیک می شود احساس کنند و به طور خودکار خاموش می شوند و این اره های مدرن را ایمن تر از همیشه می کنند.

 

اره دایره ای امروزی

پس از مطالعه تاریخچه اره گرد بر از زمان اختراع خود می بینید تا به حال در بسیاری از کاربردهای تجاری و شخصی مورد استفاده  قرار گرفته است. اره های دستی کوچک را می توان برای پروژه های خانگی یا ساختمانی مورد استفاده  قرار داد، در حالی که نسخه های بزرگتر اره و تیغه مدور رومیزی را می توان با دقت فوق العاده در کارخانه های چوب بری، محوطه های چوب و پردازش چوب برش داد. بسیاری از تازه کارها و حرفه ای ها به طور یکسان  از اره دایره ای به دلیل تطبیق  پذیری بیشتر آن استفاده می کنند.. زیرا به راحتی  می تواند چوب و مواد سخت تر مانند پلاستیک و سنگ را برش دهد. بر روی چوب، اره برای برش متقاطع، دریدن و برش های زاویه ای  استفاده می شود. زمانی که کار اره ای در سال 1906 آغاز شد. تمرکز بر روی چاقوهای ماشینی  بود، اما این تیغه های اره ای بودند که پیشتاز محبوبیت بودند. هر چند منطقی است. علاوه بر تاریخچه صنایع چوبی و نبوغ صنعتی، پنسیلوانیا در آغاز قرن گذشته یک نیروگاه صنعت چوب بود. در واقع این امر در مورد بسیاری  از مناطق  شمال شرقی  ایالات متحده  در آن زمان صادق بود. بدون نگاه تیز بین و مشارکت های مبتکر افرادی مانند ساموئل میلر یا تابیتا بابیت، چه  کسی می دانست ما امروز چه  خواهیم داشت. تاریخچه اره گرد بر نشان دهنده  تغییرات گسترده ای است که این نوع از تجهیزات در طول زمان شاهد آن بوده است.   

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه