چطور با کفپوش کاری کنیم یک اتاق باریک بزرگتر به نظر برسد؟

کفپوش

چطور با کفپوش کاری کنیم یک اتاق باریک بزرگتر به نظر برسد؟

 

کفپوش ها بخشی از طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق هستند که در سالهای اخیر برای تغییرات ظاهری اتاق ها از آنها استفاده های گسترده ای شده است.اکثر صاحبخانه ها یک اتاق خاص در خانه خود دارند که ممکن است احساس کنند باریک و تنگ است. یکی از راهکارهای بزرگ به نظر رسیدن آن استفاده از کفپوش می باشد.

گاهی اوقات یک فضای باریک حتی با رنگ اشتباه کفپوش یا رنگ ممکن است کوچکتر از اندازه واقعی به نظر برسد. وقتی صحبت از کفپوش می شود، اقدامات زیادی را می توانید انجام دهید تا یک اتاق باریک گسترده تر به نظر برسد. برای اینکه یک اتاق باریک گسترده تر به نظر برسد باید نوع کفپوش از نظر طرح، الگو ، رنگ و اندازه متناسب با دیوارهای شما باشد. معمولا کفپوش های چوبی رنگ روشن  برای بزرگتر نشان دادن فضا بهتر هستند. با این حال اگر دیوارها رنگ روشن دارند، کف های تیره می توانند عمق بیشتری به اتاق ببخشند. در ادامه اطلاعات مفیدی در مورد استفاده از این بخش از دکوراسیون و تغییر اتاق ها توسط آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت. مطالبی که مورد بررسی قرار خواهد گرفت عبارتند از:

-انواع متفاوت کفپوش

-روش انتخاب رنگ مناسب

-چه نمونه طرحی مناسب استفاده در اتاق های باریک می باشد.

-بهترین انتخاب برای کاشی و تخته در یک اتاق کوچک چیست؟

-نکات مهمی که برای بزرگتر شدن باید در نظر بگیرید.

 

 

 

استفاده از کفپوش مناسب

نوع مناسب کفپوش را انتخاب کنید 

برای اینکه اتاق شما وسیع تر به نظر برسد باید نوعی را انتخاب کنید که مناسب باشد. اگر برنامه ای برای رنگ آمیزی ندارید یا درست مانند رنگ، انتخاب سبکی که از قبل برای بقیه اتاق انتخاب شده است را در نظر بگیرید. این اولین کاری است که  باید انجام دهید. انواع متفاوتی از کفپوش وجود دارد که رایج ترین آنها شامل موارد زیر می باشد:

  • چوب سخت
  • کاشی
  • لمینت
  • وینیل
  • فرش

 

 

کدام نوع کفپوش باعث بزرگتر جلوه دادن اتاق می شود؟

بیشتر اوقات ، هنگام تصمیم گیری در مورد نوع کفپوش  باید رنگ دیوار و طراحی دیوار را در نظر بگیرید. در حالی که هیچ نوع طرح و سبک خاصی را در نظر ندارید که اتاق را بزرگتر نشان دهد،  نمونه لمینت و وینیل یا فرش رنگ روشن معمولا برای این شرایط استفاده می شود. طرح کاشی و تخته بزرگ وقتی طرح روی خود کفپوش بزرگ است عمق بیشتری را در اتاق ایجاد می کند. ضروری است که به بقیه اتاق نگاه کنید تا بهترین انتخاب را برای اتاق داشته باشید. به عنوان مثال ، اگر دیوارها دارای کاغذ دیواری هستند یا طرح شلوغ دارند، کاشی و فرش ممکن است بهترین گزینه نباشد. در عوض یک چوب سخت مشکی ساده یا مشمع کف اتاق برای کف اتاق تاثیرگذارتر خواهد بود.

 

 

آیا کاشی های بزرگ یا کاشی های کوچک باعث بزرگتر جلوه دادن اتاق می شوند؟

آن نمونه از کفپوش هایی که در بسیاری از حمام ها و آشپزخانه ها، اغلب اتاق ها یا قسمتهای کوچکتر خانه استفاده می شود می تواند از نمونه های طرح کاشی باشد. بنابراین بسیاری از مردم نمونه های ساده از  طرح کفپوش را انتخاب می کنند تا به بزرگتر نشان داده شدن بخش مربوطه کمک کند ولی اینگونه نیست. کاشی های بزرگ اتاق را بزرگتر نشان می دهند. از طرف دیگر کاشی های کوچک می توانند فضایی تنگ ایجاد کنند، زیرا خطوط بیشتر و مناطق دوغاب روی کف ایجاد می کنند. استفاده از کاشی های بزرگ در یک اتاق کوچک ظاهر اتاق را بزرگتر نشان می دهد. هر چه کاشی ها کمتر به چشم شما بیایند بهتر است. حتی اگر بزرگترین اتاق ها با الگو و طرح باشند.

 

 

آیا کفپوش تخته باعث بزرگتر نشان دادن اتاق می شود

یکی دیگر از گزینه های مناسب برای بزرگتر نشان دادن اتاق تخته ها چه چوب سخت و چه چند لایه هستند. این نوع از کفپوش امروزه در بسیاری از خانه ها استفاده می شود. با این حال، اگر می خواهید یک اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهید، انتخاب نوع مناسب  کفپوش ضرورت دارد. نمونه های تخته پهن  باعث می شود اتاق بزرگتر به نظر برسد، به خصوص اگر تخته  ها به رنگ روشن باشند. علاوه  بر این، تخته های عریض تر،تصویر اتاق بزرگتری را ایجاد می کنند، زیرا خطوط و شیارهای کمتری درگیر است. مانند نمونه های طرح کاشی، انتخاب کفپوش چوبی یا لمینت با تخته های بزرگ چشم را چندان متوجه کف نمی کند، زیرا سطح بیشتری بین هر تخته وجود دارد.

 

استفاده صحیح از مبلمان

الگوی مناسب را انتخاب کنید

در زمان جستجوی انواع کفپوش برای بزرگتر نشان دادن اتاق، الگوی کف نیز ضروری است. در حالی که برخی از افراد ممکن است فکر کنند که  کفپوش با ظاهر اصلی  بهترین گزینه  است. اما همیشه این نظر درست نیست. بطور قابل توجهی انتخاب طرح به رنگ و طرح دیوارهای شما بستگی دارد و طبقه های طرح دار وجود دارد که عمق بیشتری را در یک اتاق ایجاد می کنند.

 

 

آیا کف طرح دار باعث می شود اتاق کوچکتر به نظر برسد؟

 اگر الگوی بیش از حد بسته باشد، یک کف طرح دار می تواند اتاق را کوچکتر نشان دهد. با این حال برخی از الگوها می تواند اتاق بزرگتر  نشان دهند. به عنوان مثال قرار دادن کفپوش به صورت مورب و نه مستقیم، تصور فضای بزرگتر  را ایجاد می کند. هر دو نمونه کفپوش چوبی و فرش را می توانیم به صورت مورب قرار دهیم تا توهم فضای  بیشتری را به ما بدهد.  در حالی که از نظر فنی به شما فضای بیشتری برای کار نمی دهد، این توهم شما را فریب می دهد که فکر کنید منطقه بزرگتر است.

 

 

کدام الگوی کاشی کف اتاق را بزرگتر نشان می دهد؟

وقتی به کفپوش کاشی فکر می کنید، احتمالا به طور خودکار کفپوش معمولی به سبک شطرنجی در ذهن شما نقش می بندد. قرار دادن  کاشی کفپوش با الگوی الماس باعث بزرگتر نشان دادن اتاق می شود زیرا از الگوی بلوک معمول دور می شود و باعث می شود اتاق کشیده به نظر بیاید. استفاده از کاشی های بزرگ به جای کاشی های کوچک، ظاهر یک اتاق را بزرگتر ایجاد می کند. در حالی که کاشی کاری با الگویی متفاوت از الگوی بلوک معمولی توهم اتاق بزرگتری را ایجاد می کند. یک کاشی رنگ روشن و پایه ای که با الگوی الماس چیده شده است، بهترین نتیجه را می دهد.

 

 

 

رنگ مناسب را انتخاب کنید  

رنگ کف یکی از مهمترین چیزها در مورد آن است، به خصوص اگر سعی می کنید اتاق را بزرگتر نشان دهید. به عنوان مثال، کف بیش از حد تاریک نور را منعکس نمی کند می تواند اتاق را تنگ به نظر برساند، در حالی که با رنگ های روشن تر احساس می کنید هوا گرمتر است.

 

 

آیا کف تیره باعث کوچکتر جلوه دادن اتاق می شود؟  

در حالی که معمولا از کفپوش های تیره  برای بزرگتر  نشان دادن اتاق استفاده نمی شود، دیوارها و سقف تعیین می کنند که آیا کفپوش تیره به نفع شما عمل می کند یا خیر. کفپوش های تیره  معمولا ظاهر یک اتاق را کوچک نشان می دهند. زیرا رنگ های تیره تر بیشتر از آنکه نورها را منعکس کنند جذب می کنند. با این حال، اگر دیوارها و سقف اتاق به رنگ روشن باشد، کفپوش تیره می تواند کنتراست خوبی را ایجاد کند که ممکن است عمق کلی اتاق را افزایش دهد. برای یک اتاق باریک، معمولا می خواهید با یک کف رنگ روشن تر  بروید. با این حال، کف تیره تر با سقف رنگ روشن می تواند ظاهر برجسته تری به اتاق ببخشد و آن را بزرگتر نشان دهد.

 

 

کفپوش با چه رنگی اتاق را بزرگتر نشان می دهد؟

 بیشتر مردم هنگامی که هدف این  است  که اتاق را وسیع تر نشان دهند، طبقه های روشن را انتخاب می کنند و گزینه های رنگ روشن زیادی وجود دارد. کفی هایی با رنگ روشن، مانند فرش سفید یا خاکستری روشن و حتی چوب سفید شسته شده می تواند ظاهر یک اتاق را بزرگتر نشان دهد. این به این دلیل است  که رنگ های روشن به جای جذب آن، نور را منعکس می کنند. بنابراین، هرچه طرح انتخاب شده روشن تر باشد اتاق وسیع تر به نظر می رسد.

 

چه رنگی برای اتاق های کوچک مناسب است؟

رنگ های روشن، مانند سفید، بلوط  روشن یا خاکستری روشن برای یک اتاق کوچک بهترین هستند، زیرا  ظاهر روشن تر و دلپذیرتری به اتاق می دهد. همچنین از آنجا که اتاق های کوچک در حال حاضر تنگ هستند، روشن نگه داشتن رنگ در اتاق باعث باز شدن آن می شود. توجه داشته باشید که  انتخاب نمونه های رنگ روشن برای اتاق باریک خود، بهترین انتخاب  برای بزرگتر جلوه دادن آن می باشد. به دست آوردن یک کف روشن که با بقیه اتاق برخورد کند، اتاق شما را بزرگتر نشان نمی دهد، بلکه می تواند کوچکتر به نظر برسد.

رنگ

پایان مناسب را انتخاب کنید

 سطح کفپوش یکی دیگر از عواملی است که بر اندازه اتاق شما تاثیر می گذارد. می توانید چندین پایان مختلف را در اکثر طبقات اعمال کنید از جمله:

براق

نیمه براق

ساتن

مات

کدام  پایان اتاق را بزرگتر نشان می دهد؟ یک جلای چوبی براق یا نیمه براق برای جلوه دادن یک اتاق باریک بهتر عمل می کند. هر چه یک سطح براق تر باشد، نور بیشتری از آن منعکس می شود. همچنین یک کف چوبی  با روکش براق می تواند اتاق را بزرگتر نشان دهد. با این حال همان طور که اشاره شد سطوح براق  بیشتر از سایر سطوح گرد و غبار را نشان می دهند و باید بیشتر تمیز شوند. روش های دیگری که توسط آنها می توانیم اتاق باریک را بزرگتر نشان دهیم وجود دارند. اگر بعد از کفپوش هنوز از حس باریک بودن اتاق خود راضی نیستید نگران نباشید، بسیاری از عوامل دیگر بر وسعت اتاق شما تاثیر می گذارد. این موارد شامل رنگ دیوار و سقف، مبلمان و روشنایی می باشد.

 

رنگ دیوار و سقف را تغییر دهید

دیوارها و سقف های سبک می توانند اتاق را بزرگتر  و کشیده تر نشان می دهند. بنابراین اگر قبلا کفپوش خود را عوض کرده اید، سعی کنید دیوارها را رنگ آمیزی کنید یا به سقف یک لایه سفید رنگ بدهید. اغلب مردم هنگام نقاشی  به فراتر رفتن از سقف خود فکر نمی کنند، اما واقعا می توانند اتاق را  روشن تر و گسترده تر کنند. اگر به دنبال رنگ سقف هستید رنگ آمیزی رنگ سقفی را از راهنمای رنگ آمیزی می توانید ببینید. این رنگ سقف سفید است، اما وقتی خیس می شود صورتی به نظر می رسد. بنابراین استفاده از یک لایه یکنواخت را آسان می کند و به راحتی می توانید بفهمید که آیا نقطه ای  را از دست داده اید. این رنگ روی سقف های صاف و بافت به خوبی کار می کند و سریع خشک می شود.

 

 

 

 

چیدمان درست مبلمان و رنگ دیوار ها

مبلمان مناسب داشته باشید

متاسفانه مبلمان اتاق ممکن است احساس تنگ بودن وشلوغی را ایجاد می کند. انتخاب مبلمان عالی در فضاهای کوچکتر مانند نیمکت یا نیمکت با فضای اضافی راهی عالی برای استفاده از فضا است. اگر سعی کنید حمام را بزرگتر  نشان دهید، کابینت چوبی بسیار مناسب خواهد بود.قفسه های  بزرگ را از اتاق بیرون ببرید که باعث باز شدن ناحیه و بزرگتر نشان دادن آن می شود. یک گزینه عالی دیگر اضافه کردن آینه به اتاق کوچک است. افزودن آینه ها، به ویژه در اتاقهای کوچک که فاقد پنجره هستند با افزودن آینه ها به ویژه در اتاق هایی که فاقد پنجره هستند، با افزودن ابعاد ظاهر یک پنجره را می بخشد. بسته به  اتاق ممکن حتی بتوانید به دیوارها  آینه اضافه کنید.  اگر به دنبال آینه های جمع و جور با نصب آسان هستید کاشی های آینه  کامل بهترین انتخاب هستند.نصب  آنها آسان است . آنها با نوار فوم دو طرفه عرضه می شوند، و به راحتی می توانید آنها را به دیوار بچسبانید. این کاشی های آینه ای  دارای قیمت مناسب هستند و در سه اندازه مختلف ارائه    می شوند. بنابراین شما می توانید انتخاب کنید که کدام یک مناسب اتاق شما می باشد. افزودن چند ردیف  از این موارد به دیوار  در یک اتاق باریک یک دیوار آینه ای زیبا ایجاد می کند که  به گسترش اتاق کمک می کند.

 

 

به نورپردازی نگاه کنید

نورپردازی در بزرگتر نشان دادن اتاق ضروری است. بدون روشنایی مناسب، اتاقها  کوچک و بسته به  نظر می رسند. همچنین نور طبیعی  پنجره ها بسیار مهم است. بنابراین اگر اتاق باریک فاقد پنجره باشد، بسیار کوچکتر به نظر می رسد. در حالی که افزودن پنجره ها به یک اتاق  یک پروژه بزرگ است و ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد، این راهی عالی  برای افزودن نور بیشتر و بزرگتر نشان دادن اتاق است. اگر اتاق یک اتاق معمولی در خانه است، احتمالا در نهایت ارزش آن را خواهد داشت. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه می خواهید یک پنجره در کجا قرار بگیرد، باید مطمئن شوید که یک تیر پشتیبان در پشت دیوار مورد نظر شما وجود نداشته باشد. اگر با یک اتاق کوچک کار می کنید، احتمالا فضای محدودی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین با یک متخصص مشورت کنید تا خانه شما را بررسی کند و در مورد اضافه کردن پنجره به آن نظر بدهد.

 

 

نتیجه نهایی

برخورد با یک اتاق باریک هنگام تزئین میتواند ناامید کننده باشد، زیرا هر چیزی که در اتاق قرار دهید می تواند باعث تنگ شدن آن شود. با این حال، بازسازی طبقه ها می تواند برای ظاهر یک اتاق شگفت انگیز باشد و کفپوش مناسب می تواند یک اتاق باریک را بسیار وسیع تر از آنچه که در واقعیت است نشان دهد. انتخاب نوع، الگو، رنگ و کفپوش مناسب که اتاق شما را بیشتر تکمیل می کند بیشترین سود را برای شما خواهد داشت. معمولا یک کفپوش رنگ روشن با سقف و دیوارهای روشن باعث شود که یک اتاق باریک گسترده تر به نظر برسد. همچنین شما اگر به دنبال دکوراسیونی زیبا هستید می توانید با خواندن مقاله زیر این کار را به راحتی انجام دهید .

روش هایی تاثیر گذار در دکوراسیون   

 

 

mojtaba
ارسال دیدگاه