تعمیر و نگهداری دریل ها چگونه انجام می گیرد؟

تعمیر و نگهداری دریل ها

تعمیر و نگهداری دریل ها چگونه انجام می گیرد؟

 

دریل ها از ساده ترین و دقیق ترین ابزار آلات هستند. ساختار دریل به شکلی است که عملکرد هر یک از اجزای تشکیل دهنده باعث می شود تا دریل عمل حفاری را به خوبی انجام دهد. بنابراین باید به دریل و قطعات تشکیل دهنده آن توجه ویژه داشته باشید تا دچار مشکلاتی نظیر وقفه در کار و…. نشوید.

اجزای تشکیل دهنده دریل که نقش بسیار مهمی در عملکرد دریل ایفا می کنند عبارتند از:

  • سه نظام
  • دیمر یا کنترل سرعت
  • کلاچ ( تنظیم کننده نیروی گشتاور )
  • منبع انرژی
  •  

دریل چیست؟ 

دریل یک ماشین حفاری است که عملکرد اصلی آن ایجاد سوراخ است. دریل ها دارای موتورهای بسیار قدرتمند و کارآمد هستند که برای انجام وظایف دقیق و سازگار طراحی شده است. بعضی از کاربرد های دریل

 با این حال ، حرکت سریع این دریل ها به این معنی است که آنها مستعد تصادفات و اشتباهات هستند. بنابراین نمی توان از فرسودگی جلوگیری کرد، اما با نگهداری مناسب می توان عمر دریل را به طور قابل توجهی افزایش داد.

 

چگونه از دریل ها نگهداری کنیم؟

اولین گام نگهداری درست از دریل روش استفاده درست از این دستگاه می باشد . شما می توانید با مطالعه مقاله زیر روش استفاده درست از این دستگاه را یاد بگیرید .

آموزش کار با دریل

 

 از روغن روان کننده غافل نشوید

مرتبا روغن کاری کنید. روغن کاری اصطکاک اطراف قطعات متحرک را کاهش می دهد. برنامه ریزی منظم برای روغن کاری، عمر دریل را افزایش می دهد. همچنین اطمینان حاصل کنید که از روغن مناسب و صحیح استفاده می کنید.

مراقبت از دریل ها

ساییدگی را بررسی کنید.

ارتعاشات، اصطکاک، دمای بالا و ضربه اصلی ترین عوامل موثر در خرابی دریل می باشند. بررسی ساییدگی به شما این امکان را می دهد که به محض شناسایی قطعات آسیب دیده، بتوانید آنها را تعویض و جایگزین کنید.

 

دریل را تمیز کنید.

دریل ها دارای واشرها و فیلترهای مختلفی هستند. بررسی منظم این امکان را به شما میدهد که دریل به خوبی کار کند. فیلترها باید مرتباً تعویض شوند و دستگاه باید تمیز نگه داشته شود تا از آلودگی در داخل کابین جلوگیری شود. افرادی که از دستگاه دریل استفاده می کنند، باید از تمیز بودن کلیه سوراخ های دستگاه اطمینان حاصل کنند.

 

اجزای دریل را بررسی کنید.

در دستگاه های دریل باید اجزایی که نقش تراش و برش را دارند تیز شوند. اجزای برش و تراش در صورتی که کند شوند به دریل آسیب می رسانند و کارایی را کاهش می دهند. قطعه های تراش و برش دستگاه بر شکل و دقت برش مواد تأثیر می گذارد.

 

تراز دریل را بررسی کنید.

یک دریل دارای اجزای مختلف می باشد. از دست دادن هم ترازی می تواند کیفیت کار را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. شما می توانید با انجام یک تست و سپس اندازه گیری قطعات بدست آمده تراز را بررسی کنید.  اگر مشخصات نادرست باشد ، باید دستگاه را دوباره مرتب کنید.

دریل

قطعات را به طور مرتب تعمیر و بررسی کنید.

بعضی از قطعات که دارای سیستم های الکتریکی و مسیرها می باشند، برای پیشگیری از مشکل باید مرتباً بررسی شوند. نگهداری مناسب و بررسی مداوم به شما این امکان را می دهد که ابزارها و قطعات یدکی مورد نیاز دریل را برای جلوگیری از مشکلاتی نظیر توقف کار تهیه کنید. مراقبت مداوم میزان خرابی دستگاه را بسیار کاهش می دهد.

 

دریل ها را در مکان خوب نگهداری کنید.

مکان نگهداری ابزار از جمله مهم ترین موضوهات برای ماندگاری آنهاست زیرا ابزار باید در مکان های که خیس و مرطوب و … نباشند نگهداری شوند برای مکان نگهداری ابزار مقاله زیر را بخوانید .

11 ایده برای مکان نگهداری ابزار

mojtaba
ارسال دیدگاه