پاک کردن اشتباهات رنگ کاری

اشتباهات رنگ کاری

راه هایی برای درست کردن و پاک کردن اشتباهات رنگ کاری

پاک کردن اشتباهات رنگ کاری یکی از موارد مهمی است که در بسیاری فضاهای پس از رنگ آمیزی احساس می شود. گاهی اوقات با وجود همه تلاش شما برای انجام یک کار بر اساس اصول صحیح و دقیق رنگ آمیزی شاهد نشت آن در گوشه و کنار خانه خواهید بود. اما نگران نباشید برای این مشکل راه حل های خوبی وجود دارد.

در ادامه به معرفی انواع روش های پاک کردن اشتباهات رنگ کاری از روی سطوح مختلف می پردازیم:

 

 رنگ لاتکس

بهترین روش برای از بین بردن قطره های رنگ لاتکس از روی فرش ها، دیوارها و کف بدون آسیب رساندن به آنها چیست؟

اگر رنگ تازه پاشیده شده آن را فورا پاک کنید، اگر رنگ قطره قطره روی سطح دیوار ریخته و خشک شده است این قطره قطره ها را ریز کرده تا سطح صاف شود و پس از آن با یک دستمال مرطوب آنها را پاک کنید در صورت نیاز دوباره دیوار را رنگ آمیزی کنید. در صورتی که در این مرحله به زیر رنگ نیاز دارید، ابتدا از یک پرایمر استفاده کنید و صبر کنید تا رنگ آمیزی کاملا خشک شود.

اگر روی کف چوبی سخت و یا کاشی لکه های رنگ دارید، باید با یک تیغ و با دقت قطره های رنگ را پاک کنید، در واقع رنگ فقط باید پوست کند. برای جلوگیری از نشت رنگ در آینده، از پارچه های قطره ای و نوار نقاشی نقاشها بین دیوارها و کار قرار دهید. صفحات دیوار و نور های نقاشی را از یکدیگر جدا کنید. دستگیره های در را با کیسه های پلاستیکی و نوار بپوشانید و از وسایل دارای لکه استفاده نکنید.

نکته: در هنگام سنباده زدن روی سطح بافت، مراقب باشید اگر زیاد سنباده بزنید می توانید یک لکه نامناسب روی دیوار ایجاد کنید.

 

پیشنهاد خواندن: روش های نگهداری رنگ ها چیست؟

 

پاک کردن اشتباهات رنگ کاری با حذف رنگ

پاک کردن اشتباهات رنگ کاری
پاک کردن اشتباهات رنگ کاری

+ سوال: من می خواهم یک کابینت غذاخوری چوبی را دوباره اصلاح کنم، اما روی آن چند لایه رنگ وجود دارد. بهترین راه برای مقابله با این شرایط چیست؟

بهترین روش برای از بین بردن رنگ روی یک مبلمان استفاده از مواد پاک کننده رنگ و لاک می باشد.

از این روش برای پاک کردن رنگ از روی چوب، فلز یا سنگ می توانیم استفاده کنیم. برای مبلمان می توانید بدون آسیب رسیدن به سطح آن از این روش استفاده کنید بدون اینکه به دانه های چوب آسیبی برسد.

این کار معمولا به سرعت انجام می شود. یا اینکه می توانید یک لایه از مایع رنگ بری را با قلم مو روی رنگ بمالید و سپس لایه رنگ را از روی مبل پاک کنید. برای پاک کردن این ژل از یک تراش دهنده رنگ و یا چاقوی بتونه می توانید استفاده کنید. سپس سطح را با یک پارچه نرم پاک کنید. اگر با یک بار انجام این کار لکه پاک نشد دوباره کار را تکرار کنید.

 

+ سوال: در حال نقاشی غلطک نقاشی روی فرش افتاد و یک لکه به وجود آمد، از رنگ لاتکس استفاده کرده بودم. آیا راه حلی وجود دارد تا رنگ را از روی فرش پاک کنم؟

برای این کار باید بلافاصله رنگ را پاک کنید و این کار توسط یک لیسه نقاشی انجام می شود البته قبل از استفاده آن را مرطوب کنید. سعی کنید آن را در یک مکان نگه دارید و به قسمت های تمیز فرش نبرید. از اسفنج ضخیم برای خیساندن هر رنگی که لیسه جمع نمی کند می توانید استفاده کنید.

شاید لازم باشد این کار را چند بار تکرار کنید. پس از پایان کار یک پارچه خشک و تمیز روی محل قرار بدهید تا بقیه رنگ خیس بخورد. پارچه ها را باید عوض کنیم زیرا پس از استفاده لکه دار می شود. پس از از بین رفتن لکه محل را با آب گرم و مواد شوینده ظرفشویی تمیز کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

نکته: حتما راهنمای خرید ابزار نقاشی را که برای انجام پروژه هایتان خریداری کرده اید مطالعه کنید.

پاک کردن اشتباهات رنگ کاری رنگ های چروکیده

رنگ کاری با غلتک مخصوص
رنگ کاری با غلتک مخصوص

+سوال: پس از نقاشی اتاق نشیمن متوجه شدم نقاطی وجود دارد که رنگ آنها چروکیده است، برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام دهم؟

رنگ چروکیده زمانی ایجاد می شود که رنگ خیلی زیاد و در دمای بالا و بدون خشک شدن روی سطوح انجام شود. خوشبختانه راهی برای رفع این مشکل وجود دارد. صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود و سپس محل چروکیدگی را سنباده بزنید. هنگامی که دیوار صاف شد. با یک پارچه تمیز و مرطوب گردگیری کنید، سپس یک رنگ بزنید و پس از خشک شدن دوباره رنگ آمیزی کنید. خوشبختانه شما امروزه می توانید به راحتی با دستگاه های سنباده کار سنباده زنی را بدون خستگی انجام دهید .

پاک کردن رنگ قدیمی

رنگ اتاق ناهارخوری قدیمی من قرمز پر رنگ بود، رنگ جدید زرد روشن است و اکنون رنگ قدیمی روی دیوار لکه ایجاد کرده است. چه باید کرد؟

هنگامی که از رنگ تیره به روشن تغییر می کند، زیر رنگ دارای اهمیت می باشد. برای صرفه جویی در وقت محصولات رنگ و شروع کننده های و آغازگرهای رنگ باید بتواند روی رنگ های قدیمی پوشش بدهد.

اگر به اندازه کافی یک یا دو ظرف رنگ زرد دارید پس باید آستر رنگ خریداری کنید. یک لایه رنگ برای آغاز کار بر روی دیوار بزنید. اگر هنوز رنگ قرمز مشخص است لایه دوم را بزنید و مطمئن شوید رنگ پرایمر کاملا خشک شده است.

نکته: قبل از آغاز پروژه باید بدانید کدام رنگ ها را دارید.

 

+سوال: روی دیوارها یک غلتک رنگی جدید وجود دارد چگونه اثر آن را برطرف کنم؟

قبل از اینکه دوباره رنگ کنید، غلتک را با آب و صابون بشویید. قسمت عمده ای از آب را از غلتک بیرون بیاورید تا آب روی آن خشک شود. سپس رول گسترده ای از بسته بندی یا نوار چسب را روی آن بچرخانید تا اطمینان پیدا کنید که غلطک پرز ندارد. با رنگ کاملا خشک از یک بلوک سنباده سبک استفاده کنید تا پرزها به دقت از روی دیوار پاک شود. سپس با یک پارچه مرطوب گرد و غبار روی دیوار را پاک کنید و سپس دیوار را دوباره رنگ کنید.

 

-رنگ خیلی روشن است.

+ سوال: من از رنگ بنفش در اتاق دخترم استفاده کردم اما رنگ روشن است. آیا راهی وجود دارد که این روشن بودن رنگ را کاهش دهم یا باید کار را از اول شروع کنم؟

برای حل این مسأله چند راهکار جلوی شما وجود دارد؟ اولین راهکار این است که شما در فروشگاه با کمی رنگ سفید مخلوط کنید تا رنگ بنفش کم رنگ تر شود.

اگر رنگ شما کم است و کار تمام شده است از لعاب برای کاهش رنگ استفاده کنید و اندازه کاهش رنگ به اندازه رنگی که می خواهید در انتها روی دیوار داشته باشید وابسته است. بهتر است در این مورد با یک فروشنده رنگ صحبت کنید و آنها می توانند لعاب مناسب را سفارشی برای شما تهیه کنند.

 

-پاک کردن اشتباهات رنگ کاری در نقاشی روی دیوار های ناهموار

+ سوال: در حال رنگ آمیزی یک دیوار ناهموار هستم و کار رنگ آمیزی خوب به نظر نمی رسد. آیا می توانم کاری انجام دهم؟

بهترین روش برای رنگ آمیزی دیوارهای گچی که بافت ناهمواری دارند استفاده از رنگ تراز کننده است. رنگ تراز کننده برای از بین بردن ضربه های قلم مو و ایجاد یک پایان صاف و سخت کمک بسیاری می باشد.

نکته: راهنمای خرید رنگ ها را برای دریافت ایده های عالی و نکات مفید بیشتر بررسی کنید.

 

مطالعه بیشتر:انواع برس رنگ آمیزی + کاربرد آن

برس رنگ آمیزی

+ سوال: من یک سوراخ کوچک نقاشی کردم، این وصله از طریق رنگ نشان داده می شود. چگونه آن را با رنگ بقیه دیوار مخلوط کنم؟

آیا قبل از رنگ آمیزی سطح پر شده را پر کرده اید؟ در غیر این صورت احتمالا به همین دلیل است که شما یک پایان مخلوط را مشاهده می کنید. اگر لکه های به خصوص با رنگ لاتکس بوجود آمده است می توانید مشکل را با پرایمر برطرف کنید. بهترین راه حل رفع این مشکل استفاده از یک آستر روی محل پر شده است. به جای برس از غلتک کوچک استفاده کنید. قبل از نقاشی روی آستر صبر کنید تا آستر کاملا خشک شود.

 

-گرفتن رنگ در سقف

+ سوال: دستشویی خود را آبی رنگ کردم و در سقف سفید خود علامت های آبی پیدا کردم. چگونه این را برطرف کنم؟  

اگر رنگ هنوز مرطوب است مقداری شیشه پاک کن را روی یک برس کوچک اسپری کنید و رنگ آبی پاک می شود. اگر رنگ شما از قبل خشک است، لکه های آبی را با رنگ سفید و یک برس کوچک لمس کنید. علائم آبی نزدیک به شکاف دیوار و سقف است. از نوار نقاشی استفاده کنید تا در زمان لمس دیوار لکه ای روی آن باقی نماند.

اگر در مورد رنگ سقف اطمینان ندارید بهتر است رنگ سفید یکدست بزنید.

 

-اشتباه در استفاده از نوار نقاشی و راههایی برای پاک کردن اشتباهات رنگ کاری

+ سوال: من با استفاده از نوار نقاشی کارهای جدید خود را رنگ آمیزی کرده ام چگونه تراشه های دور آن را اصلاح کنم:

احتمالا برای مدت زمان زیادی نوار نقاشی باقی مانده است. بهتر است نوار یک ساعت بعد از اتمام نقاشی برداشته شود تا از ایجاد تراشه های رنگ جوگیری شود. هنگام برداشتن آن اطمینان پیدا کنید که نوار به دیوار مرطوب اتصال ندارد. صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود. اگر هنوز همه نوارها را برداشته اید، با استفاده از تیغ تیغه های نوار و رنگ برجسته را برش دهید و سپس باقیمانده را بردارید. با استفاده از یک بلوک سنباده را به آرامی از منطقه عبور دهید تا صاف شود. سپس باید گرد و غبار را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید. پس از زدن زیر رنگ آن را رنگ کنید.

 

 نکته: در هنگام رنگ آمیزی اطمینان حاصل کنید که دمای اتاق خیلی سرد و یا خیلی گرم نباشد، در صورت تغییر دمای شدید ممکن است چسب نوار نقاشی جدا شده و با رنگ پیوند بخورد.      

mojtaba
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
ارسال دیدگاه