ابزار تخریب ساختمان، معرفی بهترین ابزار در تخریب ساختمان

تخریب ساختمان

ابزار تخریب ساختمان در زمان قدیم وسایلی مانند سنگ و چوب بود و آرام آرام به پتک و چکش تبدیل شد . امروزه برای تخریب ساختمان از ابزاری مانند : چکش تخریب ،بتن کن ، شیار زن استفاده می کنند که بسیار کار تخریب را راحت و آسان کرده است.

ابزار تخریب ساختمان

یکی از کارهای که برای نوسازی ساختمان های فرسوده نیاز به انجام آن است تخریب ساختمان به روش درست و ایمن می باشد. برای تخریب ساختمان از 4 روش (تخریب مکانیکی، تخریب دستی ، گوی تخریب و روش انفجار) می توان استفاده کرد که بهترین و به صرفه ترین آن برای ساختمان های کوچک و قدیمی ایران تخریب دستی می باشد.

تخریب دستی ساختمان ها از بالا به پایین انجام می گیرد یعنی از سقف شروع شده و به کف ساختمان ختم می شود و به این صورت است که در مرحله اول بالکن ها سایبان ها و بخش های خارجی را تخریب کرده و آرام آرام در حین کار در های ساختمان، لوله ها، آسانسور و موارد تاسیساتی ساختمان را خارج نموده و شروع به تخریب ساختمان می کنیم.

در تخریب ساختمان باید از بالا به پایین تخریب کرد یعنی دیوار ها و سقف ساختمان و در آخر ستون ها و کف را تخریب نمود. یادتان باشد در تمامی این مراحل شما باید ایمنی را حفظ نموده و با دقت فراوان کار تخریب را انجام دهید.

در زمان تخریب دستی شما نیاز به وسایلی دارید که به کمک آنها بتوانید تخریب ساختمان را انجام دهید . این وسایل باید دارای کیفیت و قدرت مناسب برای انجام کار شما باشند که ما مهمترین آنها را برای شما معرفی کرده و توضیح می دهیم .

چکش تخریب
تخریب ساختمان با چکش تخریب

چکش تخریب

یکی از مهمترین و پر استفاده ترین ابزار تخریب ساختمان چکش تخریب است . این دستگاه با استفاده از انرژی الکتریکی باعث ضربه زدن به اجسام سفت مانند بتن و دیوار شده و باعث تخریب آنها می شود .

چکش های تخریب دارای سایز و اندازه های مختلفی هستند که شما برای تخریب ساختمان بهتر است گزینه مناسبی را انتخاب کنید. این دستگاه داری قدرت زیادی است و توان تخریب بتن، بلوک، سازه‌ها، دیوارهای کاشی، سطوح غیرفلزی و حتی کف ساختمان ها و آسفالت را دارد.

چکش های تخریب به 4 نوع تقسیم می شوند که عبارت اند از:

هیدرولیکی : که بر سر بیل های مکانیکی و لودرها متصل می شود و برای تخریب های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

بادی : این نوع از چکش تخریب با استفاده از کمپرسور های بادی کار می کند و بیشتر با نام پنوماتیک شناخته می شود.

 بنزینی : این نوع از چکش تخریب با استفاده از بنزین کار و فعالیت تخریب را انجام می دهد و برای مکان های که به برق دسترسی وجود ندارد بسیار مناسب است. بعضی از چکش های بنزینی نیاز به روغن نیز دارند.

برقی : چکش های تخریب برقی بسیار پر استفاده هستند و تنها نیاز به انرژی برق دارند و از آنها در مکان های که دسترسی به برق وجود ندارد نمی توان استفاده کرد .

چکش های تخریب امروزه به صورت کرایه نیز در بیشتر شهر ها وجود دارد که شما می توانید برای تخریب به مدت چند روزه مدل مورد استفاده خود را کرایه کنید.

شیار زن
شیار زن

شیار زن

شیار زن ها دستگاهی برای شیار زدن و خط انداختن دیوار ها و کف ساختمان می باشند . شیار زن ها دارای چند تیغه هستند که با فاصله از هم قرار دارد . شما می توانید به وسیله این دستگاه بر روی سرامیک ، سنگ ، کاشی و موارد این مدلی شیار زده و یا آنها را برش دهید تا کار تخریب به راحتی صورت گیرد.

بتن کن

بتن کن

یکی دیگر از ابزار تخریب ساختمان که زیاد مورد استفاده قرار می گیرد بتن کن می باشد . بتن کن ها از چکش های تخریب کوچکتر هستند و می توانند عملیات سوراخکاری و تخریب دیوار، بتن، کاشی و اینگونه موارد را انجام دهند .

بتن کن ها مانند چکش های تخریب هستند با این تفاوت که آنها قادر به سوراخکاری نیز می باشند اما چکش های تخریب تنها قادر به انجام تخریب اجسام می باشند .

تفاوت بتن کن با چکش تخریب در چیست ؟

یکی دیگر از موارد مهم در بتن کن ها سایز و اندازه آن است که شما باید بستگی به کاری که انجام می دهید آن را انتخاب کنید تا بتوانید کار خود را درست و به خوبی انجام دهید.

پتک
استفاده از پتک در تخریب ساختمان
دیلم
چند نمونه دیلم

پتک

پتک از ابزاری است که برای تخریب دیوار ها بسیار از آن استفاده می شود . پتک ها قادر به تخریب انواع چوب و آجر هستند. پتک ها مانند چکش های بزرگی هستند که با ضربه به اجسام باعث تخریب آن می شوند اما از آنجایی که نیاز به قدرت بدنی زیادی دارند امروزه از آن کمتر استفاده می شود.

 

دیلم

از دیگر ابزار تخریب ساختمان دیلم است . از دیلم بیشتر برای اهرم کردن ، جدا کردن چوب ها از بین هم و بیرون کشیدن میخ استفاده می کنند . دیلم ها دارای سایز ها و نمونه های مختلفی هستند که برای کار های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند.

فرز آهنگری
فرز آهنگری

فرز ها

فرز ها ابزاری هستند که از آن برای برش فلزات و سنگ استفاده می شود به همین علت از آن در ابزار تخریب ساختمان نیز استفاده می شود. فرز ها سایز و اندازه بندی متفاوتی دارند که شما با توجه به کاری که قصد انجام آن را دارید باید آن را تهیه کنید.

فرز ها دارای یک تیغه برش بر سر خود هستند که شما به وسیله آن می توانید آهن آلت استفاده شده در ساختمان را برش دهید همچنین این ابزار دارای یک دسته کمکی می باشند که کار با دستگاه را راحت می کند.

پیچ گوشتی برقی
پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی برقی

یکی از ابزار پر استفاده در خانه ها پیچ گوشتی است . پیچ گوشتی های برقی همان کار پیچ گوشتی های دستی را با سرعت بیشتر برای شما انجام می دهند. در تخریب ساختمان شما نیاز به دستگاهی دارید که بتوانید به وسیله آن پریز و کلید های برق ، درها ، کمد ها و دیگر موارد که دارای پیچ هستند را باز کرده و از ساختمان خارج کنید برای همین همراه داشتن یک پیچ گوشتی برقی در تخریب ساختمان امری مهم و ضروری است و باعث می شود این دستگاه جزو ابزار تخریب ساختمان قرار بگیرد.

 

موارد گفته شده مهمترین ابزار تخریب ساختمان هستند که برای تهیه آن باید به سراغ برند و شرکت های مطمئن بروید . به یاد داشته باشید برای استفاده از این ابزار شما نکات ایمنی را باید رعایت کنید.

نکات ایمنی هنگام کار با ابزار برقی

mojtaba
دیدگاه کاربران
6 دیدگاه
ارسال دیدگاه