انواع برس رنگ آمیزی + کاربرد آن

انواع برس رنگ آمیزی

راهنمای انواع برس و رنگ آن

برس رنگ آمیزی تولید شده است تا نیازهای متفاوت کار نقاشی را بتواند پوشش دهد. این تنوع در تولید انواع برس نه تنها کار را سخت نکرده است بلکه شرایطی را فراهم آورده است تا با دقت بیشتری خدمات و کارهای نقاشی توسط افراد انجام شود.

در اینجا این سوال پیش می آید که آیا تفاوتی بین انواع برس رنگ آمیزی وجود دارد؟ در ابتدا بهتر است بدانید که برس ها از چه جنسی ساخته شده اند؟

قبل از بررسی سفتی و نرمی برس ها بهتر است بدانید که جنس موی براش ها از چه چیزی ساخته شده است؟ موی تمام برس ها از نایلون بدون خراشیدگی می باشد یعنی شما می توانید به راحتی از این برس های رنگ برای سطوح مختلف استفاده کنید.

رنگ در هنگام استفاده از روی برس ها  در هنگام رنگ آمیزی از بین نمی رود و باقیمانده  رنگ به راحتی پاک می شود و باعث لکه شدن سطوح نمی شود. این موها از نظر بهداشتی بی خطر هستند و می توانید برای جایگاههای مختلف استفاده کنید.

 

پیشنهاد خواندن: پاک کردن اشتباهات رنگ کاری

 

معرفی انواع برس رنگ آمیزی

برس رنگ آمیزی
برس رنگ آمیزی

برس رنگ آمیزی نرم

این نمونه از برس های رنگ برای شروع کار رنگ آمیزی بسیار مفید هستند و با رنگ سفید مشخص می شوند. وقتی آنها را لمس می کنید متوجه نرمی آنها خواهید شد. برس های نرم بسیار متنوع هستند و می توانیم برای بخش های مختلف رنگ آمیزی خانه از آنها استفاده کنیم.

از این نمونه برس رنگ آمیزی برای تمیز کردن مبلمان چوبی و میز، صندلی و کابینت و همچنین وسایل شیشه ای مانند پنجره و آینه ها نیز می توانیم استفاده کنیم، همچنین از این برس ها را برای سطوح پارچه ای نیز می توان استفاده کرد. 

 این نمونه از برس رنگ آمیزی نرم برای تمیز کردن فرش، مبلمان و اثاثیه منزل و لوازم داخلی و پرده نیز گزینه مناسبی است. این برس ها به اندازه ای ملایم هستند که از آنها می توانید برای سطح های گلدوزی شده و دوخت ها نیز بدون مشکل استفاده کنیم. با این حال عمده ترین استفاده از این نوع برس ها برای سفید و تمیز کردن خودروها می باشد. البته بهتر است از این نمونه از برس ها روی رنگ ماشین استفاده نکنید.

برس های نرم به راحتی وارد رینگ و دور لاستیک می شوند و از آنها می توانید برای پاک کردن چراغ های جلو و صندلی ها استفاده کنید. این برس های برای کارهای خاص منزل کاربرد زیادی ندارد. البته اگر قصد رنگ کاری مکانی را دارید که مساحت آن بزرگ است رنگ کاری با پیستوله بهترین گزینه می باشد.

شما برای آشنایی با پیستوله و نحوه کار آن می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

انواع پیستوله رنگ و کاربرد آن

 

برس های نیمه سخت یا مدیوم

برس رنگ آمیزی
برس رنگ آمیزی مدیوم

این نمونه از برس ها به اندازه کافی سخت و سفت هستند و برای بسیاری از مشکلات رنگ آمیزی مفید می باشند. انعطاف پذیر تر بودن آنها نسبت به نمونه های سفت و سخت خود باعث می شود تا کاربردهای گسترده تری نسبت به دیگر نمونه ها داشته باشند.

این نمونه از برس ها در رنگ های زرد، آبی و سبز موجود می باشد. استفاده از این نوع برس ها در آشپزخانه دریایی و استخر های روباز بسیار زیاد می باشد. سوالی که اینجا مطرح است این مورد می باشد که آیا بین سه برس متوسط تفاوتی وجود دارد یا خیر؟

این سه برس قابل تعویض هستند اما دلایلی وجود دارد که برای کاربردهای متفاوت استفاده می شوند. از آنجا که  برس ها کاربرد متفاوتی دارند در معرض آلودگی نیز قرار می گیرند. برای مثال اگر از برس مدیوم برای تمیز کردن حمام استفاده می کنید دیگر نباید از آن برای تمیز کردن پیشخوان استفاده کنید.

برای آشنایی بیشتر موارد استفاده را بر اساس نیاز مشتریان تقسیم بندی کرده ایم تا به راحتی بتوانند بین آنها تفاوت قائل شوند. توجه داشته باشید که پس از استفاده برس ها نیاز به تمیز کردن دارند.

 

برس های آبی برای بخش های دارای عمق

برس های مدیوم آبی رنگ برای استفاده در شناورها و استخرهای دریایی کاربرد زیادی دارند. در روی آب برس رنگ آمیزی های تخت 4 و 5 اینچی بهترین انتخاب برای بدنه قایق ها می باشند و برس های گلوله ای به راحتی برای وسایل تفریحی مانند کایاک و کانو و جت اسکی استفاده می شوند.

در کنار فعالیت های دریایی برس های آبی متوسط بهترین انتخاب برای انجام کارهای بیرونی مانند تشک های درب، سنی ها بوت و تمیز کردن مبلمان وینیل می باشند.

 

برس رنگ آمیزی نوع سفت

هنگامی که در مورد زیبایی در خارج از منزل صحبت می شود. برس های قرمز برای کارهای تمیزکاری سخت تر در خارج خانه بهترین انتخاب می باشند. موهای این برس ها سخت تر از نمونه های دیگر می باشند اما هنوز کمی انعطاف پذیری دارند.

سایدسینگ، مبلمان، پاسیو وینل عرشه ها و وسایل فضای باز مانند حمام پرندگان و سالن ها بدن سازی بوسیله این نمونه از برس ها به راحتی تمیز می شوند. برس های قرمز مانند برس های مدیوم کارایی مناسبی در تمیز کردن سطوح دارند.

 

پیشنهاد مطالعه: چگونه یک اسپری رنگ کار می کند؟

 

بررسی برس رنگ آمیزی سخت

برس رنگ آمیزی سفت
برس رنگ آمیزی سفت

این نمونه از برس ها سنگین تر و سخت تر از نمونه های دیگر می باشند. موی استفاده شده در این نمونه برس رنگ آمیزی بسیار محکم می باشد تا بتواند رنگهای شل را از بین ببرد و تحت یک فشار طبیعی حداقل انعطاف پذیری را دارد و برای کارهای طولانی مدت توصیه نمی شود.

این برس ها برای از بین بردن سوخته روی توری های مشبک و اجاق گاز مناسب هستند . این نوع برس ها جایگزین مناسبی به جای مفتول های فلزی می باشند. اما به دلیل اینکه جنس نایلونی دارند نباید اجازه داد که بیش از اندازه گرم شوند.

برس های سیاه نیز یک نمونه  از برس های سنگین هستند که برای تمیز کردن تجهیزات در فضای باز مانند پاک کردن چمن از ماشین های چمن زنی و از بین رفتن آلودگی ابزارهای فلزی باغ می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از آنها می توانید برای شستشوی سطوح بتنی و آجری مانند پیاده روها و کاشت گیاهان نیز استفاده کنید.

این برس ها نقاشی به علت سفت و سخت بودن برای رنگ زدن مکا های مخصوص به کار می روند که نیازمند برسی سخت باشد.

 

برس های چند رنگ و چند کاره

برس رنگ آمیزی چند کاره
برس رنگ آمیزی چند کاره

برس های چند رنگ با درجه سختی می تواند در نوک های گرد نیز تولید شوند. نوک این برس ها اغلب سفت می باشد. موهای موجود در تمام برس های مینی و اصلی با شکل برس سازگار شده اند و بر اساس کاربرد در انواع نوک مشکی یا زرد با درجه بندی های متوسط سفت، نرم سفید و برس های قرمز سخت شناخته می شوند.

تمیز کردن رنگ را شما در این مراحل با توجه به توضیحاتی که داده شده به طور کامل یاد گرفتید و متوجه شدید که می توانید بر اساس نیازهای خود برس ها را انتخاب کنید. برای آشنایی بیشتر می توانید کیت های رنگی را مطالعه کنید و بر اساس آنها انتخاب خود را انجام دهید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
ارسال دیدگاه