راه های افزایش عمر ابزار برقی.

افزایش عمر ابزارهای برقی

چگونه عمر ابزار برقی خود را افزایش دهیم؟

دوام ابزارهای برقی به ندرت در مقالات یا بررسی محصولات مورد بحث قرار می گیرد. زیرا تمرکز بیشتر بر روی عملکرد ابزار است و به عمر مفید آنها کمتر اشاره می شود. در بررسی ابزار معمولاً یک ابزار تولید شده توسط چندین تولید کننده را با یکدیگر مقایسه می کنند.


در بررسی عمر ابزار برقی به موضوعات زیر می پردازند:
– احساسی که هنگام در دست گرفتن ابزار خواهید داشت.

– قدرت و توانایی ابزارهای برقی

– میزان توانایی آنها

– باتری

– نظر پیمانکاران در رابطه با ابزارهای برقی

بعضی از افراد در انتخاب های خود حساسیت بالایی به خرج می دهند، این امر بسیار در انتخاب آنها تاثیرگذار است.

1- ابزار برقی در دست شما چگونه “احساس” می شود آیا “متعادل” است؟

2- وفاداری به یه برند خاص. (آنها هر بار ابزارهای برقی مخصوص یک برند را خریداری می کنند.)

3- اشتراک باتری بین ابزارها.

4- برای ابزارهای خاص، مانند دریل، افراد فقط یک مارک خریداری می کنند. زیرا تصور می کنند بهترین ابزار برقی در بازار متعلق به برند مورد علاقه آنها می باشد. برای مثال امکان دارد بعضی از افراد فقط دریل برند پوکا را خریداری کنند زیرا آنها معتقدند این برند در بازار بهترین است.

 

توصیه های مهم هنگام خرید ابزارهای برقی

سعی کنید آن چیزی را خریداری کنید که دارای “قدرت صنعتی” یا “کیفیت حرفه ای” می باشد.

در صورتی که مشکلی به وجود بیاید برندها در سریعترین زمان ممکن خدمات مشتری را ارائه می دهند.

باید به دنبال بیشترین قدرت در ابزارهای برقی باشید.

ابزارهای برقی باید دارای سیستم های کنترل گرد و غبار باشند.

 

آیا عمر طولانی ابزار برقی مهم است؟

عمر ابزار برقی
عمر ابزار برقی

در جواب به این سوال باید بگوییم که بله! برای بسیاری از پیمانکاران پایداری و عمر طولانی ابزارهای برقی امری بسیار مهم است. بسیاری از افراد ممکن است تصور کنند که ابزارهای “درجه یک و حرفه ای” برای مدت طولانی دوام خواهند آورد. این یک فرضیه کاملا درست است، زیرا همه سازندگان برند های معتبر ابزارهای برقی را به گونه ای طراحی کرده اند که تا حد امکان قطعات ابزار خراب نشوند.

در صورتی که این ابزار با خرابی مواجه شدند باید تمامی قطعات در بازار موجود باشد تا به محض خرابی قطعه، تعویض آن انجام بگیرد. یکی از راه های مهم برای شناخت یک برند معتبر فراوانی قطعه ابزار های برقی مربوط به آن برند در بازار می باشد.

در هنگام خرید ابزار باید به دوام آن نیز توجه داشت. تولیدکنندگان درباره پایداری و حل مشکلات فکر می کنند. اما دوام به چگونگی مراقبت از وسایل خود نیز بستگی دارد.

دشمن عمر طولانی ابزار

میچ بوردیک، مدیر محصولات ابزارهای بتنی در شرکت بوش می گوید که دو عامل بزرگترین تهدیدکننده عمر طولانی ابزار برقی می باشند.

1- گرد و غبار

2- گرما

گرد و غبار تقریباً بر نحوه عملکرد انواع ابزارهای ساختمانی، به ویژه ابزارهای بتنی تاثیر منفی می گذارد. علاوه بر این، بسیاری از ابزارهای قدرتمند قابل حمل باعث تولید گرد و غبار می شوند. گرم شدن بیش از حد دستگاه می تواند بیشتر از گرد و غبار مخرب باشد و در اثر استفاده بیش از حد از ابزار برای مدت طولانی خرابی رخ می دهد.

جمع شدن گرما و گرد و غبار در داخل جعبه ابزار باعث مشکلات موتور، سایش دنده و خرابی کلید می شود (تعویض کلیدها رایج ترین تعمیر گزارش شده توسط اکثر سازندگان است). همچنین افزایش بیش از حد گرما باعث ایجاد مشکل در باتری این ابزار می شود.

 

هدف تولید کنندگان هنگام تولید چیست؟

تولیدکنندگان ابزار برقی معتقدند که ابزارهای برقی قابل حمل باتری یا سیم دار باید سبک، کوچک، قدرتمند، بدون گرد و غبار و ایمن باشند. دستیابی به همه اینها امری بسیار مهم است. زیرا آنها ابزارهای نسل بعدی را طراحی، آزمایش و تولید می کنند.

 

دیگر قطعات ابزارهای برقی باید چگونه باشند؟

کیف های ابزار: کیف های ابزار جزو وسیله هایی هستند که باید خوش دست باشند و زیبا به نظر برسند. اما آنها باید سطح ارتعاشات را کاهش دهند و بدنه آنها محکم باشد تا در برابر ضربه و شکستگی مقاومت داشته باشند.

در محفظه های پلاستیکی و فلزی معمولا اطراف موتور، کلید و دسته و فلز چرخ دنده، شافت و بلبرینگ پلاستیکی می باشد. جعبه ابزار باید در برابر ضربه بسیار مقاوم باشد و قسمتهای داخلی اجزا را محکم در جای خود نگه دارد.

اگر کیف های پلاستیکی بسیار شکننده باشند، هنگام افتادن به راحتی ترک می خورند و میشکنند، بنابراین باید مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. از این شماره به عنوان اعداد PA یاد می شود و اغلب روی قطعات پلاستیکی این شماره یادداشت می شود.

PA-6 برای ابزار عددی مناسب است. معمولاً فایبرگلاس برای افزایش دوام به رزین اضافه می شود و این به صورت درصد نشان داده می شود. برای مثال  GF 30٪ و این عدد بیشتر خوب ارزیابی می شود. که باعث افزایش عمر ابزار برقی می شود.

 

آیا در ساخت ابزارهای برقی بهتر است از روش های جدید استفاده کنند؟

ابزار برقی دی سی ای
ابزار برقی دی سی ای

سازندگان ابزار مدل های جدیدی از ابزارها را آزمایش می کنند تا اطمینان حاصل کنند که آنها می توانند از پس سختی ساخت و ساز در محل کار برآیند. هر سازنده پروتکل های آزمایشی را برای هر کلاس ابزار دارد. 

طبق گفته سازنده، ابزارها از کف بتونی از 6 تا 12 فوت پایین می آیند – روندی که می تواند صدها بار تکرار شود. وقتی قطعات می شکنند، دوباره مورد بازبینی قرار می گیرند.

 

هر یک از قطعات ابزار برقی باید چگونه کار کنند؟

موتورها: جریان هوا در صورتی که وارد ابزار شود باعث خنک شدن موتورها و ساختمان ها می شود، اما هوا باید عاری از گرد و غبار داخل محفظه باشد. برای کاهش گرد و غبار اکثر تولیدکنندگان هوای سرد را از پشت ابزارهایی مانند چرخ زاویه ای می مکند، که آن را در جایی که گرد و غبار تشکیل می شود به سمت جلو سوق می دهد. بهترین راه این است که جریان هوا از طریق درپوش ابزار کم و زیاد شود.

برای بهبود جریان هوا و تخلیه گرما، یک سیستم داکت و یک سیستم لاک “زیگزاگ” را روی سیم پیچ موتور ایجاد کرده اند.

موتورهای بدون برس به دلیل کوچک و قدرتمندتر بودن، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین مشکلات گرما و گرد و غبار در این موتورها کمتر می باشد.

 

اهمیت باتری در ابزارهای برقی

از فشار فیزیکی بر روی باتری خودداری کنید.

ضربه به ابزار برقی می تواند به باتری آسیب جدی وارد کند و این به عمر ابزرابرقی صدمه می زند. در واقع آسیب به باتری می تواند باعث نشت مواد شیمیایی خورنده شود. این مواد شیمیایی می توانند به قطعات الکترونیکی و به پوست ضرر برسانند.

در صورتی که با باتری مواجه شدید که آسیب دیده است بسیار مراقب باشید زیرا باتری های آسیب دیده بسیار خطرناک می باشند.

 

چگونه عمر باتری را افزایش دهیم؟

دریل شارژی 12 ولت
دریل شارژی 12 ولت

در صورتی که از ابزار برقی برای مدت طولانی استفاده نکنید چه کاری باید انجام دهید؟ بسیاری از افراد تصور می کنند شارژ کردن کامل دستگاه می تواند باعث افزایش طول عمر باتری شود. اما تصوری کاملا غلط است، زیرا برای توزیع بهتر در بین لیتیوم و یون های باتری بهتر است باتری 50 درصد شارژ شود.

در صورتی که باتری را در مدت زمان طولانی خالی نگه دارید امکان دارد باتری دیگر شارژ نشود. در صورتی که باتری را در مدت زمان طولانی پر نگه دارید امکان دارد به علت کاهش عمر باتری، باتری باد کند به گونه ای که به دستگاه آسیب برساند.

برای اینکه بتوانید باتری را طولانی مدت نگه دارید بهتر است حتما آن را در دمای اتاق نگه داری کنید و از قرار دادن باتری در محیط های بسیار سرد یا بسیار گرم خودداری کنید. هم چنین توجه داشته باشید باتری به هیچ وجه نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد. در مقاله زیر ما در مورد باتری ها بیشتر توضیح داده ایم با خواندن آن از ابزار خود بهتر مراقبت کنید .

راهنمای انواع باتری ابزار شارژی

mojtaba
ارسال دیدگاه