بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل

بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل

بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل چگونه امکان پذیر است؟

بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل یکی از موارد مهم در زمانی است که شما ابزار مناسبی برای انجام پروژه خود در دست ندارید. بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل کار دشواری است اما غیر ممکن نیست. برای انجام این کار باید از دیگر ابزارها برای انجام این کار استفاده کنید.

وقتی تمام تلاش شما این است که یک سوراخ را در یک تکه چوب یا لوله بزرگتر کنید، خرید ابزار برقی مقرون و به صرفه نیست. برای بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل باید از کاغذ سنباده و رولپلاک، سوهان دستی، اره یا هر جسم تیز دیگر استفاده کرد.

این ابزار کمک می کنند تا ابتدا اندازه دایره مورد نیاز را بکشید، سپس چوب اضافی را به صورت دستی بردارید تا حفره به اندازه مناسب برسد. گرد و غبار را پاک کنید و پروژه شما آماده کار است.

 

سوراخ کردن چوب بدون استفاده از دریل برقی

بزرگ کردن با دریل
سوراخ کردن با استفاده از دریل

برای سوراخ کردن چوب بدون استفاده از دریل، می‌توانید از روش‌های دیگری مانند استفاده از ابزارهای دستی یا ابزارهای برقی دیگر استفاده کنید.

در زیر چند روش برای سوراخ کردن چوب بدون استفاده از دریل برقی آورده شده است:

 

استفاده از دریل دستی

دریل دستی ابزاری است که با چرخش دستی سوراخی را در چوب ایجاد می‌کند. برای استفاده از دریل دستی، ابتدا محل مورد نظر را با یک خط کش یا قلم نشانگر علامت‌گذاری کنید. سپس با استفاده از دریل دستی، تکه چوب را در قسمت مورد نظر قرار دهید و ابتدا کمی فشار بیاورید و سپس با حرکت چرخان به آرامی سوراخ را ایجاد کنید.

برای مطالعه بیشتر در مورد دریل دستی کلیک کنید.

 

استفاده از تیغه‌های برش چوب

اگر تیغه‌های برش چوب را داشته باشید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها سوراخی در چوب ایجاد کنید. برای استفاده از تیغه‌های برش چوب، محل مورد نظر را با یک خط کش نشانگر علامت‌گذاری کنید و سپس با استفاده از تیغه‌های برش چوب، آرام‌ آرام و با فشار مناسب بر روی چوب حرکت کنید تا سوراخ ایجاد شود.

 

استفاده از پیچ یا میخ

اگر یک پیچ  یا میخ با سری تیز دارید، می‌توانید با استفاده از آن سوراخی در چوب ایجاد کنید. برای استفاده از پیچ، محل مورد نظر را با یک خط کش یا قلم نشانگر علامت‌گذاری کنید و سپس با استفاده از پیچ، با فشار مناسب بر روی چوب حرکت کنید تا سوراخ ایجاد شود.

در این روش، پیچ را به صورت عمودی نگه دارید و با چرخش آرام‌ آرام آن را در چوب فرو ببرید. می توانید برای ترک نخورن چوب سر پیچ را کمی صابون بزنید تا لیز شود.

 

استفاده از دریل شارژی

امروزه یکی از پر کاربردترین ابزار برقی دریل شارژی می باشد. با استفاده از دریل شارژی می توان به راحتی در هر کجا که هستید بدون نیاز به برق شهری دریل کاری کنید. دریل شارژی با استفاده از باتری سیار کار می کند که باعث راحتی شما در حین کار می شود. و امکان سوراخ بر روی چوب، دیوار، فلز و غیره را به شما می دهد.

برای خرید کلیک کنید.

توجه داشته باشید که قبل از انجام هر روشی، ابتدا باید محل مورد نظر را با یک خط کش یا قلم نشانگر علامت‌گذاری کنید تا دقیقاً بدانید کجا باید سوراخ ایجاد کنید. همچنین برای ایمنی خود، از ابزارهای محافظ مانند دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید.

 

مراحل بزرگ گردن سوراخ بدون استفاده از دریل

1- ابزارها را تهیه کنید.

بزرگ کردن سوراخ بدون دریل به معنی بدون نیاز هیچ وسیله ای نیست و شما نیاز به ابزاری برای انجام این کار دارد. در این روز ها که به راحتی می تونیم ابزار را اجاره کنیم خیلی از مواقع همان اجاره کردن دریل بهترین گزینه است .

آیا اجاره ابزار یک انتخاب خوب است؟

اما بریم سراغ وسایل مورد نیاز با وسایل مختلفی مثل میخ ، پیچ ، سمباده ، کارتک ، کارت و هر ابزار تیز یا زبر دیگری می توان یک سوراخ را بزرگ کرد.

 

2– کاغذ سنباده و رولپلاک و بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل

استفاده از کاغذ سنباده و رولپلاک به کمترین میزان قدرت، اما بیشترین صبر نیاز دارد. این روش مستلزم این است که شما کاعذ سنباده درشت و یک رولپلاک به اندازه ای کوچک خریداری کنید که حفره ای که سعی می کنید بزرگتر شود قرار گیرد.

رولپلاک یا دستگاه استوانه ای بلند باید قطری به اندازه کافی کوچک داشته باشد تا بتواند کاغذ سنباده را دور آن بپیچید و داخل سوراخ قرار گیرد. برای اطمینان از قطر صحیح رولپلاک، قطر سوراخ خود را اندازه گیری کنید و یک رولپلاک کوچکتر از اندازه سوراخ خریداری کنید. اینها ارزان هستند و اندازه های مختلفی دارند. توصیه می کنم این بسته در اندازه های مختلف قابل تهیه می باشد.

کاغد سنباده صاف کار را راحتتر کرده و زمان کمتری را به دنبال دارد. کاغذ سنباده درشت زیر 100 و 80 برای این کار توصیه می شود. مهم این است که شما کاغذ سنباده را تهیه کنید نه سنباده هایی که به صورت بلوک می باشد. یک ورق بزرگ سنباده مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و شما می توانید آن را به اندازه کافی برش دهید. اگر خرید کاغذ سنباده برای شما روش کند است، بهتر است که دستمال یا فایل ها را برای این کار در نظر بگیرید.

اگر به دنبال ابزاری هستید که برای پروژه های دیگر عالی باشد گزینه های متفاوتی وجود دارد. اما شما به تجهیزاتی نیاز دارید که منحنی و دایره را ایجاد کند و به همین دلیل انتخاب شما محدودتر می شود.

آیا قبل از پیچ کاری چوب باید آنرا سوراخ کرد؟
سوراخ کاری بدون دریل

اره

اره یا چاقو به تلاش زیادی برای ایجاد سوراخ نیاز دارد. تیغه مخروطی دارد، بنابراین می توانید از آن در سوراخ های کوچکتر استفاده کنید. از این نمونه از اره ها برای برش دیوار گچی استفاده می شود و دندان ها در دو جهت مشخص شده اند.

اگر اره برقی می خواهید به عنوان یک ابزار چند منظوره برای تمام اهداف برش خوب تبدیل شود باید توجه داشته باشید که تیغه ان ثابت و محکم باشد. اره برقی یک ابزار تیز است، بنابراین در زمان کار با آن موارد ایمنی را در نظر بگیرید.

 

3- محل کار خود را آماده کنید

با انجام کارهای مقدماتی قبل از شروع به پر کردن سوراخ، مطمئن شوید که سوراخ خود را خیلی بزرگ نکنید و آشفتگی را کاهش دهید. چه با چوب و چه با پی وی سی یا فلز کار کنید، همیشه تراشه هایی به وجود می آید که باید تمیز شوند.

برای این پروژه ها نیاز نیست تلاش زیادی کنید، اما برای بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل روی درب و مبلمان به چند وسیله اضافی نیاز دارید:

– حوله پارچه ای یا ملحفه ای را در زیر محل کار قرار دهید تا به راحتی تمیز شود.

– مداد برای کشیدن دایره اندازه دلخواه روی سطح

– جاروبرقی، برای پاک کردن گرد و غبار

– ابزار انتخابی، سنباده و رولپلاک، ابزارهای دستی یا اره چاقویی

– وسایل ایمنی، دستکش چرمی یا نایلونی و عینک ایمنی

 

4-حفره جدید را رسم کنید.

سوراخ کاری
سوراخ کاری چوب

برای کشیدن یک دایره روی یک تکه چوب به جهت نیاز ندارید، اما باید دقیق و کاملا گرد ایجاد شود. اگر جسمی را که در سوراخ قرار می دهید در دست دارید، با مداد محیط آن را در بیرون سوراخ طراحی کنید.

اگر جسمی ندارید که بعد از آن اندازه مناسب سوراخ را ایجاد کنید باید یک جسم گرد پیدا کنید تا اندازه درست را به دست بیاورید. از ابزارهایی مانند اره، خط کش های اندازه گیری می توانید استفاده کنید. این فرآیند برای هر یک از سه گزینه ابزار تقریبا یکسان است.

 

کاغد سنباده و رولپلاک

اگر تصمیم دارید سنباده و رولپلاک را امتحان کنید، گام بعدی این است که کاغذ سنباده را با نوار، نوارهای لاستیکی یا تفنگ اصلی به رولپلاک وصل کنید. کاغذ سنباده باید آنقدر محکم باشد که اصطکاک را بدون لغزش ایجاد کند. وقتی سنباده و رولپلاک یکی شدند، وقت آن است که سنباده زنی کنید. شما می خواهید بالا و پایین بکشید تا به خط مداد سوراخ جدید برسید.

ممکن است کمی طول بکشد، اما روش ارزان قیمتی برای بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل می باشد.

سنباده
سنباده

سنباده های دستی نیازی به آماده سازی اضافی ندارند. تا جایی که می توانید ابزار را در سوراخ قرار دهید و شروع به چیدن چوب کنید. اگر بتوانید ماهیچه های اضافی را در حرکت قرار دهید، کار سریعتر پیش می رود.

 

اره چاقو

اره چاقو به سادگی سنباده زنی یا بریدن نیست. به چوب یا دیوار خشک بریده می شود. پس از پوشیدن دستکش، باید تیغه اره را در داخل سوراخ کرده و تکه های چوب را به آرامی برش دهید. اره برقی ظاهر خرد شده بیشتری به ما می دهد. بنابراین وسیله مناسبی می باشد تا سوراخ ایجاد شده را صاف کنید.

 

5– پاک کردن

حالا که اندازه سوراخ شما مناسب است،آن را تمیز کنید. حوله یا ملحفه ای را رول کنید تا مواد زائد روی زمین نرود و هر جور که می خواهید جاروبرقی بکشید.

حوله را بیرون حیاط تکان دهید یا آن را در سطل زباله خالی کنید. ابزارهای خود را در مکانی امن قرار دهید و برای پروژه بعدی نگه دارید. اگر پروژه شما نتیجه بخش نبود دلسرد نشوید و از ابزارهای جایگزین برای بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل استفاده کنید.

 

در آخر:

بزرگ کردن سوراخ یا سوراخ کردن بدون استفاده از دریل یک کار دشوار است که شما باید آنرا با صبر و حوصله با وسایل مورد نیاز خود انجام دهید. و بهترین کار برای سوراخ کدن و بزرگ کردن آن استفاده از دریل است که می توان آنرا به راحتی از فروشگاه های ابزار تهیه کرد. شما می توانید به راحتی با یک کلیک به سایت ابزار قطعه برای خرید دریل مراجعه کنید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
ارسال دیدگاه