نحوه ایجاد برش مورب در چوب

برش مورب چوب

نحوه ایجاد برش مورب در چوب به چه شکلی می باشد؟

برش مورب داخل چوب نوعی برش خاص است که برای بسیاری از موارد مانند صنایع دستی و یا طراحی تجهیزاتی خاص کاربرد فراوان دارد. شناخت ابزار و وسایلی که این کار را برای شما انجام دهد و چگونگی انجام برش مورب داخل چوب در کنار تخصص، دقت عمل نیز لازم دارد.

اما برش مورب چیست؟ زاویه ای که بین یک تخته و لبه آن وجود دارد 90 درجه می باشد. اگر این زاویه به زاویه هایی غیر از 90 درجه تغییر پیدا کند شما یک برش مورب خواهید داشت. درک این تفاوت ها در برش باعث می شود که چوب و طراحی با آن در سطح بالاتری قرار بگیرد. اگر شما فردی هستید که می خواهید تفاوت بین این بخش ها را دریابید بهتر است به ادامه توضیحات توجه نمایید.

 

برای برش مورب چوب ابتدا باید چه کاری انجام داد؟

برش مورب چوب
برش مورب چوب

اگر به تازگی تصمیم دارید که به عنوان یک مبتدی به تراش چوب بپردازید باید مطمئن شوید که ابزار مناسب برای برش چوب خریداری کرده اید. همچنین موارد بیشتری وجود دارد که باید در مورد کنده کاری چوب بدانید. با استفاده از این ابزار می توانید برنامه های نجاری را به راحتی فرا بگیرید و پروژه هایی زیبایی را اجرا کنید.

برخی از ابزارها وجود دارد که برای برش مورب ارائه نمی شود و شما باید خودتان زاویه برش را ایجاد کنید، یعنی اینکه شما باید خودتان شکل مورب را تعیین کنید. این کار برای منبت کاران کارهای چوبی ایده آل است. زیرا بسیاری از آنها دوست دارند زاویه های سفارشی در کار خود استفاده کنند زیرا بازسازی لبه ها کاری خسته کننده و وقت گیر می باشد. به همین دلیل به عنوان یک مبتدی با در اختیار داشتن یک ابزار دقیق برای ایجاد برش کامل نیاز دارید.

پیشنهاد ما برای شما استفاده از یک ابزار کاربردی مقرون به صرفه است. با استفاده از آن می توانید چوب ها را به صورت دقیق و حرفه ای برش دهید و به راحتی طرح های مورد نظر خود را بسازید.

 

 

پیشنهاد خواندن: تفاوت اره دستی و اره فارسی بر

 

تفاوت برش مورب و زاویه دار در چوب

ایجاد برش مورب در چوب

باید دانست هر دو یک برش زاویه ای هستند، اما برش های اریب و برش های زاویه دار در واقع با یکدیگر متفاوت هستند. این تفاوت برای قطعه چوب هایی که دارای ضخامت هستند بیشتر مفهوم پیدا می کند.

اگر یک تکه چوب را به صورت مورب و با زاویه خاص برش دهید در این صورت یک لبه زاویه به دست خواهید آورد. حال اگر همان تکه را به صورت عمیق برش دهید و این کار را با زاویه خاصی انجام دهید. در این صورت یک لبه مورب خواهید داشت. برش مورب و زاویه به طرز عجیبی در نجاری استفاده می شود.

اگر تا به حال آن را انجام نداده اید مزیت های استفاده از ایجاد برش مورب داخل چوب را از دست داده اید. ساخت یک برش مورب با اره گرد به همین سادگی می باشد. تقریبا هر اره مدوری دارای یک پایه کج است که امکان تنظیم زاویه را فراهم می کند.

پیچ یا انگشت شست برای شل شدن شیب در جلو یا پشت تیغه قرار گرفته است و معمولا در راستای ماشه قرار می گیرد تا در صورت نیاز آن را خاموش کند. در ادامه با یکی از بهترین ابزارهای برش آشنا می شویم.

نمونه های از برش مورب و زاویه دار
نمونه های از برش مورب و زاویه دار

یکی از ابزار ها برای برش مورب چوب فارسی بر ها هستند . این دستگاه ها هم اکنون در کشور ما در انواع و نمونه های مختلف موجود اند که شما باید بسته به کار خود آنها را انتخاب کنید . برای خرید و انتخاب این دستگاه بهتر است مقاله های زیر را مطالعه کنید .

روش استفاده از اره فارسی بر

کدام اره فارسی بر برای برش چوب بهتر است ؟

تیغه موجود در این نوع ابزار روی ریل های خود به جلو حرکت می کند و به شما امکان می دهد که بدون مجبور بودن به تنظیم تمام وقت و چرخاندن صفحه یک برش موربرا به هر شکل و اندازه ای روی چوب انجام دهید.

 

نتیجه ایجاد برش مورب داخل چوب

برخی موارد وجود دارد که باید وقتی نوبت به ابزارهای تراشیدن چوب می رسد بدانید. از جمله این موارد:

1- باید ابزار درست را برای برش مورب داخل چوب انتخاب کنید.

2- روش صحیحی برای برش ایجاد برش مورب داخل چوب انتخاب کنید.

3- برای ایجاد برش مورب داخل چوب و انتخاب روش مناسب وقت بگذارید.

mojtaba
ارسال دیدگاه