اره فارسی بر مناسب برای برش چوب

اره فارسی بر

کدام اره فارسی بر برای برش بهتر است؟

اره فارسی بر یکی از نمونه های پر کاربرد اره در برش می باشد. تنوع شکل و طراحی آن باعث شده است تا کاربردهای متفاوتی برای آن در نظر گرفته شود.

یک اره فارسی بر می تواند بخش های متنوعی داشته باشد که کاربردهای متنوعی را برای آن رقم می زند. این بخش ها می تواند شامل میز برش بالای تلسکوپی، موتور القایی یا برس ، کمربند انتقال، هدایت لیزر یا کج شدن یک طرفه یا دو طرفه، به همین دلیل با توجه به عوامل متعددی که در پروژه شما اثر گذار می باشد توصیه می شود که انتخاب اره فارسی بر اساس ویژگی و کاربرد آن در کار شما باشد.

در ادامه بخش های مشترک و متفاوت انواع اره فارسی بر به شما نشان داده می شود. اگر فردی مبتدی هستید می توانید به راحتی در این مقاله روش استفاده از اره فارسی بر را یاد بگیرید و از آن استفاده کنید .

روش استفاده از اره فارسی بر

 

چند نوع اره فارسی بر داریم؟

اره فارسی بر
اره فارسی بر

اره های فارسی بر از جمله ابزارهایی هستند که به شما امکان می دهند چوب مستقیم یا فارسی بر برش داده شود. همچنین با این اره ها می توانید موادی مانند آلومینیوم یا pvc را برش دهید و بیشترین کاربردها را برای زاویه های چوبی، قاب درها و مبلمان ایجاد کنید.

در سطح کلی دو نوع  اره فارسی بر وجود دارد. ترکیب با یک میز برش فوقانی و ترکیب با یک میز برش تلسکوپی نمونه های دارای میز برش فوقانی دارای یک میز برش در پایین و یک میز برش در بالا هستند در حالی که در نمونه های تلسکوپی این موارد موجود نیست.

نمونه های تلسکوپی دارای یک سر کج با ظرفیت برش زیاد در طول می باشند. آنها همچنین می توانند دارای یک برس با موتور القایی و حتی انتقال تسمه باشند.

موتورهای القایی بی صداتر از موتورهای معمولی هستند، به ویژه اگر گیربکس یا تسمه را شامل شود زیرا برای روشن کردن آنها زمان بیشتری طول می کشد تا به حداکثر گشتاور موتور برسد، یعنی چند ثانیه قبل از شروع باید برای قطع و انجام آن با سرعت کامل منتظر بمانید. بنابراین تنها نویزهایی که می شنوید چرخش دیسک است اگر چه آنها در اجزای بیشتری متفاوت هستند، اما دارای یک سری عناصر مشترک هستند تا هنگام کار با اثرتر و ایمن تر باشند . آنها را با مدلSC 2600 W نشان خواهیم داد.

 

چه نقاط مشترکی در این اره وجود دارد؟

عناصر و بخش های مشترک در جدول اره های فارسی بر نشان داده شده است، این بخش ها به صورت کمتر یا بیشتر شامل این قسمت ها می باشند : صفحه یا پایه، بدنه محافظ دیسک، موتور کج و گیره ثابت

 

پایه

پایه اره فارسی بر
پایه اره فارسی بر

پایه قابل چرخش است و مقیاسی برای زوایای مختلف فارسی بر افقی دارد که با آن می توانید برش را در موقعیت مورد نظر خود تنظیم کنید و در وسط پایه پیچ لنگر افقی برای زوایای فارسی بر ثابت همراه با دکمه های جانبی قفل افقی برای زاویه های اختیاری موجود می باشد. با آنها شما پایه را در موقعیت مورد نظر خود محکم می کنید تا برش بسیار ایمن تر باشد.

 

روکش محافظ دیسک

محافظ دیسک به این معنی است که هنگام استفاده از میز برش بالایی، به طور تصادفی مواد زائد بین دندانه های دیسک به هم نرسد. همراه با دستگیره های گیره برای حذف آسان هنگام برش با میز پایین این روکش محافظ قرار می گیرد. درپوش محافظ آونگ روی نگهدارنده دیسک قرار دارد که در زمان استفاده به تدریج برداشته می شود و هنگام برش دندان را نمایان می کند.

 

موتور کج

به لطف اهرم قفل عمودی برای زوایای اختیاری ، موتور می تواند کج شود.

 

گیره ثابت

گیره ثابت در اره فارسی بر
گیره ثابت در اره فارسی بر

گیره ثابت برای لنگر انداخت قطعات مورد نیاز برای برش و راهنمایی برش جانبی برای برش قطعات با همان اندازه بدون نیاز به اندازه گیری پشت سر هم می باشد.

 

بخش های مشترک در اره فارسی بر با برش بالا

با این حال، فقط اره های فارسی بر به همراه با یک میز برش یک میز فوقانی نیز دارند که از بخش های زیر تشکیل شده است. راهنمای جانبی بالایی برای اندازه گیری فاصله بین راهنما و دیسک. دو دستگیره برای تنظیم ارتفاع میز بالا و یک نازل خروجی ذرات برش که در آن می توانید جارو برقی را برای تمیز نگه داشتن همه چیز در حین کار تنظیم کرد.

گیره اره فارسی بر
گیره اره فارسی بر

بخش های مختلف اره فارسی بر تلسکوپی

نوع تلسکوپی میز بالایی ندارد، دارای یک بازوی کج با سر برای اتصال دیسک برش هستند.

با توجه به معیارهای انتخاب شما چه مدل های را می توانید انتخاب کنید؟

پس از آگاهی از عناصر متداول و بخش های مختلف اره فارسی بر، زمان آن رسیده است که انواع مورد از اره فارسی بر را برای پوشش تمام نیازهای خود بدانید. برای تطبیق تیغه با اندازه، به اره میتر 210، 254، 305 و 315 میلی متر نیاز دارید. و بسته به جنس و روشی که به دنبال آن هستید، ما انواع دیسک های برش با زاویه های مختلف را در اختیار داریم.

1- اره فارسی بر تلسکوپی

برای برش قطعات بلند، مانند تخته های چوبی

2- فارسی بر متغیر

استفاده برای برش مواد سخت

3- اره فارسی بر با میزهای آلومینیومی یا ورق فلزی

اگر برای حمل و نقل آسان به یک دستگاه سبک نیاز دارید این نمونه از اره ها بسیار مفید می باشد.

1- اره های تسمه یا انتقال تسمه

برای آرام کردن اره در زمان کار

 

2- اره میتر با موتور برس و موتورهای القایی

بسته به نیاز شغلی می توانید از آن استفاده کنید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه