تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی در چیست؟

دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی دو ابزاری هستند که از برخی جهات شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت های گسترده ای دارند. تفاوت بین این دو دستگاه، خرید این ابزارها را به چالش های خاصی تبدیل کرده است. انتخاب تجهیزات مناسب نه تنها برای صرفه جویی در هزینه، بلکه برای صرفه جویی در زمان نیز مهم است.

اندازه موتور و ولتاژ باتری مهم ترین تفاوت بین دریل و پیچ گوشتی های شارژی است. دریل های شارژی دارای موتورهای بزرگتر و قدرتمند تر هستند. برای کارهای سخت تر مانند سوراخ کردن و مخلوط کردن رنگ استفاده می شوند. در کارهایی که نیاز به ولتاژ بالاتری در محدوده 12 ولت تا 24 ولت دارند به موتورهای کوچکتر نیاز است.

اما از پیچ گوشتی شارژی بیشتر برای باز و بسته کردن پیچ استفاده می شود که کار دشواری نیست. به هر حال باید دید قصد انجام چه کاری را داریم تا بتوانیم دریل شارژی یا پیچ گوشتی شارژی مناسب را انتخاب کنیم.

چند تفاوت عمده دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

دریل شارژی
دریل شاری و پیچ گوشتی شارژی

پیچ گوشتی شارژی ، بیت ها و چاک هایش با دریل شارژی شارژی تفاوت های گسترده ای دارد. دریل شارژی مجهز به چاکی است که در کنار ابزار قرار دارد و برای مصارف متعددی استفاده می شود. متداول ترین کاری که با آنها  می توانید انجام دهید سوراخ کردن است. می توانید از چندین نوع دریل شارژی برای اجرای انواع کارهای خود استفاده کنید.

تطبیق پذیری

در هنگام مقایسه پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی، یکی از مهمترین نکات در مورد ابزار تطبیق پذیری ابزار است. می توانید ببینید که دریل شارژی چقدر سازگارتر است. اما یک پیچ گوشتی دقیقا پیچ گوشتی است و در بسیاری از جهات بر انواع دستی آن برتری دارد. با این حال یک ابزار تک بعدی است و نمی توان از آن برای دیگر کارها استفاده کرد.

اندازه و قابلیت حمل

کاربرد ابزار گاهی اوقات به دلیل اندازه آن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. از آنجایی که دستگاه دریل شارژی بزرگتر و سنگین تر از پیچ گوشتی شارژی است، انواع کارهایی که می توانید با آن انجام دهید محدود است.

می توانید دریل شارژی و دریل شارژی چکشی را در دستان خود داشته باشید و نیازی به اتصال به برق نداشته باشید. به راحتی می توانید دریل شارژی را در هر مکانی مورد استفاده قرار دهید. اما بزرگترین عیب این دستگاه سنگین بودن آن و عدم مانور مناسب به وسیله آن می باشد. پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی و دریل تفاوت دارد.

از نظر اندازه شبیه پیچ گوشتی متوسط است که وزن سبکی دارد. حمل و نقل و کار با آن راحت است و توسط یک دست به راحتی می توانید با آن کار انجام دهید. با سرهای متفاوت پیچ گوشتی شارژی می توانید پیچ های مختلف را سفت و شل کنید و به نقاط خاص و مشکل به راحتی دست پیدا کنید.

گشتاور و قدرت

هر دو نوع ابزارها قدرتی تقریبا برابر دارند. هر دو گشتاور کافی برای انجام فعالیت ها دارند. از باتری 18 یا 10 ولتی استفاده می کنند که برای اکثر کارهای خانگی کارآمد است.

اگر قصد خرید دریل شارژی برای کار در خانه را دارید کلیک کنید.

 

هزینه دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

پیچ گوشتی های شارژی ارزانتر از دریل های شارژی هستند. با این حال آنها برای کاربری های خاصی استفاده می شوند.از دریل ها در سوراخ کردن، باز و بسته کردن پیچ و موارد زیاد تری می توان استفاده کرد و هزینه آنها بالاتر از پیچ گوشتی های شارژی می باشد.

 

مزایای پیچ گوشتی نسبت به دریل شارژی

یکی از مهمترین ویژگی هایی که پیچ گوشتی شارژی نسبت به دریل شارژی دارد اندازه کوچک آن است که می توانید آن را در مکانهای محدود مورد استفاده قرار دهید. می توانید با استفاده از سرهای متفاوت از پیچ گوشتی در زاویه های متفاوت و سخت استفاده کنید. در زمان کار با چوب و مواد نرم نیاز به فشار زیادی برای کار ندارید.

پیچ گوشتی شارژی به دلیل استفاده از موتورهای کوچک وزن سبک تری دارند و حمل و نقل آن آسان است. یک ابزار مناسب برای کاربرانی که دارای مشکلات جسمی مانند آرتریت هستند می باشد.

 

 

مزیت دریل شارژی نسبت به پیچ گوشتی

دریل ها دارای موتورهای بسیار قوی هستند که به آنها اجازه فعالیت در مواد سختی مانند چوب، فلزات یا حتی بتن را می دهد. از دریل شارژی می توان برای سنباده زدن، هم زدن رنگ و حتی تمیز کردن زهکشی ها با لوازم جانبی استفاده کنید.

می توانید پیچ های فرسوده و خورده یا آسیب دیده را مانند پیچ های سالم در زمان باز سازی و یا نو سازی به راحتی خارج کنید. و این تنها مزیت پیچ گوشتی شارژی نسبت به دریل ها است.

 

 

بررسی باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

باتری دریل شارژي
باتری ابزار شارژی

  قبل از مقایسه طول عمر باتری دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی، باید به این نکته توجه داشته باشید که در هر دو ابزار برقی از باتری لیتیوم یونی استفاده می شود. این باتری ها در بسته بندی های کوچک هستند و می توانند چندین بار شارژ شوند. ولتاژ و درجه آمپر ساعت دو بخش حیاتی است که در زمان خرید ابزار شارژی باید مورد توجه قرار بگیرد. زیرا این بخش معین می کند که یک ابزار چه مدت شارژ می تواند در زمان کار در خود نگهداری کند.

ولتاژ باتری

این بخش به سازنده و تولید کننده ابزار بستگی دارد. به عنوان یک شاخص کلی می تواند در بررسی طول عمر باتری مورد توجه قرار بگیرد. محل قرارگیری باتری در پیچ گوشتی شارژی نشان دهنده این است که باتری چگونه شارژ می شود و طول عمر چه اندازه می تواند باشد.

سخن آخر

به طور کلی دریل شارزی وپیچ گوشتی شارژی هر دو دارای شباهت ها وتفاوت های هستند که شما باید ببینید قصد انجام چه کار یا کارهای را دارید تا دریل شارژی یا پیچ گوشتی شارژی مناسب کار خود را خریداری کنید.

mojtaba
ارسال دیدگاه