راهنمای خرید انواع اره برقی

انواع اره برقی

راهنمای خرید اره برقی چه کمکی به شما خواهد کرد؟

راهنمای خرید اره برقی یک روش کاربردی برای اطلاع از نوع و مشخصات اره برقی است که شما قصد خرید آن را دارید. در راهنمای خرید اره برقی شما می توانید انواع اره برقی را با یکدیگر مقایسه کنید و متناسب با نیاز خود اقدام به خرید اره برقی متناسب با کارتان داشته باشید.

آخرین نسل از اره های برقی در مقایسه با مدل های قبلی خود، ویژگی های جدید را ارائه می دهند. استفاده از آنها آسانتر، تمیزتر، دقیق تر از اره های دستی است. در راهنمای خرید اره برقی علاوه بر بررسی تفاوت بین محبوب ترین انواع اره های برقی، نمونه های متفاوت توضیح داده می شود و در انتخاب اره مناسب برای کار به شما کمک می کند. سه نوع اصلی اره برقی وجود دارد.

1- اره منبت کاری یا اره مویی

2- اره مدور

3- اره متقابل

هر کدام از این اره ها برای کار روی مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در جدول زیر نوع اره، مواد و نحوه فعالیت و کاربرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد:

اره درخت بر برقی
اره برقی بنزینی

نوع مواد

روش برش

اره منبت کاری یا مویی

اره متقابل

چوب، ام دی اف

برش خط مستقیم

خوب

ضعیف

 

شکل دهی

عالی

خوب

 

برش متقاطع

ضعیف

ضعیف

فلز

برش خط مستقیم

خوب

خوب

 

شکل دهی

خوب

ضعیف

 

لوله کشی

ضعیف

خوب

پلاستیک

برش خط مستقیم

خوب

خوب

 

شکل دهی

خوب

ضعیف

 

لوله کشی

خوب

عالی

آلومینیوم

برش خط مستقیم

خوب

خوب

 

لوله کشی

خوب

ضعیف

سنگ تراشی

انواع برش ها

غیر ممکن

ممکن با استفاده از تیغه های مخصوص

نکات کلیدی در زمان خرید اره برقی:

برای استفاده از راهنمای خرید اره برقی یک سری اطلاعات کلیدی وجود دارد که باید به آن توجه کرد:

1- طول ضربه

این مسافتی است که تیغه اره به سمت بالا و پایین طی می کند. به عنوان مثال، در یک اره منبت کاری یا اره مویی طول ضربه 20 میلی متری به این معنی است که تیغه 20 میلیمتر به سمت پایین و 20 میلیمتر به سمت بالا حرکت می کند تا یک ضربه کامل شود.

هر چه طول ضربه اره بیشتر باشد، تعداد دندان هایی که در هر چرخه ضربه با ماده تماس پیدا می کنند بیشتر می شود.

 

2- ضربات در دقیقه

تعداد دفعاتی که تیغه در یک دقیقه به سمت پایین و سپس بالا می رود. هرچه تعداد ضربات در دقیقه بیشتر باشد. تعداد برش ها بیشتر می شود و در نتیجه دستگاه سریعتر و کار آمدتر می شود.

 

3- سرعت بدون بار

در راهنمای خرید اره برقی تعداد دفعاتی که تیغه به سمت بالا و پایین حرکت می کند یا تعداد دورهای کامل برای یک اره مدور در هر دقیقه بدون بار به سرعت موتور اشاره دارد. زمانی که اره واقعا برش نمی دهد زمانی است که قدرت اره کاهش پیدا کرده است.

 

4- توان ورودی

مقدار واتی که موتور از منبع تغذیه برق دریافت می کند را توان ورودی می گویند. معمولا هر چه وات بیشتر باشد، موتور قدرتمندتر خواهد بود.

اره عمود بر
اره عمود بر

5- حداکثر قابلیت برش

ضخیم ترین ماده ای است که اره می تواند برش دهد، همانطور که سازنده در راهنمای اره توصیه کرده است.

 

6- قطر بیشتر تیغه

در راهنمای خرید اره برقی این بخش عبارت است از قطر سوراخ در وسط تیغه. این سوراخ در اره های متفاوت با یکدیگر فرق می کند. بسیار مهم است که از تیغه هایی با اندازه مناسب برای اره استفاده کنید.

 

7- تعویض تیغه بدون کلید

سرعت تعویض سریع و آسان تیغه

 

8- سرعت متغیر

سرعت های مختلف برای برنامه های مختلف مورد نیاز است. بنابر این امکان تغییر سرعت و تطبیق پذیری اره دارای اهمیت می باشد. در راهنمای خرید اره برقی به راحتی می توانید این نکات را مورد بررسی قرار دهید.

 

9- عمل آونگ

عمل معمولی تیغه اره منبت کاری یا اره مویی یک حرکت رفت و برگشتی مستقیم در جهت بالا و پایین است. هنگام حرکت آونگ تیغه نیز به جلو و عقب حرکت می کند. با تنظیم میزان حرکت، می توان میزان سرعت برش را افزایش داد. اگر چه ممکن است شکل برش با سرعت شکل خوبی پیدا نکند.

10- استخراج گرد و غبار

گرد و غبار را برای محیط کاری تمیزتر جمع می کند.

 

11- گیره تیغه یونیورسال

در راهنمای خرید اره برقی دو نوع مختلف اتصال تیغه اره مویی وجود دارد. ساقه T و ساقه U. برخی از اره مویی ها فقط یک نوع یا یک شکل از تیغه ها را می پذیرند. اما مدل های بین المللی هر دو نوع تیغه T,U را می توانند مورد استفاده قرار دهند.

 

12- صفحه برش

این صفحه برش متحرک به شما امکان می دهد که بتوانید در زاویه برش انجام دهید. با استفاده از راهنمای خرید اره برقی می توانید تمام نکات کلیدی مورد نیاز در مورد استفاده از اره برقی را به دست آورید.

 

سخن آخر:

به طور کلی از جمله ابزار های برقی پر استفاده اره برقی است که دارای نمونه ها و سبک های مختلفی می شود. برای استفاده از اره های برقی باید نکاتی را دانست و رعایت کرد تا کار به روش صحیح انجام شود. همچین در زمان استفاده از این نمونه ابزار باید نکات و موارد ایمنی را رعایت کرد.

mojtaba
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
ارسال دیدگاه