روش هایی تاثیر گذار در دکوراسیون

دکوراسیون زیبا

روش هایی تاثیر گذار در دکوراسیون که با آن اتاق شما بزرگتر به نظر می رسد؟

 

روش های تاثیرگذار در دکوراسیون در سالهای اخیر بسیار مورد توجه بوده است. از آنجا که بسیار از افراد به دلیل شرایط مالی و اقتصادی مجبور هستند در منازل کوچکتر با فضاهای محدودتر زندگی کنند. در طراحی های جدید در دکوراسیون داخلی استفاده از روش های تاثیرگذار در دکوراسیون برای بهتر دیده شدن فضا بسیار دیده می شود. هر فردی حداقل یک اتاق کوچک دارد که برای تزئین آن با مشکل روبرو می باشد. استفاده از ویژگی های خاصی مانند نورهای فرو رفته، میز شیشه ای و رنگ های روشن از جمله مواردی است که باعث می شود اتاق شما بزرگتر به نظر برسد. برای آشنایی بیشتر چند روش مفید به شما ارائه می شود.

استفاده صحیح از مبلمان

– فضاهای کوچک را تقویت کنید

برای این کار طراحان از ترفندهای زیر استفاده می کنند:

1- برای ایجاد فضاهای بزرگتر از یک طرح رنگی استفاده کنید یعنی به جای رنگ تاریک از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های خنثی و سفید نمونه ای از رنگ هایی هستند که می توانیم مورد استفاده قرار دهیم.

 

 2- از طرح های رنگی تک رنگ روی مبلمان ، فرش و دیوارها استفاده کنید.

 

3- نورپردازی یک عنصر اصلی در باز کردن یک فضا می باشد. نورپردازی نقطه ای فرورفته از نظر دیداری به نظر می رسد و برای فضاهای کم مناسب می باشد. چراغ مشعل برای برگشتن نور از سقف و بازگشت به پایین در اتاق بسیار مناسب است. نورگیرها و لوله های خورشیدی یک گزینه طبیعی برای افزودن نور به فضای یک اتاق می باشد.

 

4- برای جلوگیری از شلوغی و بهم ریختگی فضا بخشی از لوازم جانبی و اضافی را از فضای اتاق حذف کنید . این کار یکی از روش های تاثیرگذار در دکوراسیون است.

 

5- کف و سقف دیوارهای یک اتاق را با یک کف پوش به رنگ روشن مانند رنگ بلوطی روشن یا فرشی با رنگ روشن بپوشانید. فضای اتاق در این صورت روشنتر و بازتر به نظر می رسد. برای سقف هم همین موارد صدق و شما می توانید برای باز نشان دادن فضا از رنگ روشن یا سفید استفاده کنید.

 

6- با اضافه کردن آینه های دیواری ظاهر اتاق بزرگتر به نظر می رسد. آنها نه تنها تصاویر را منعکس می کنند، بلکه نور و رنگ را نیز منعکس می کنند. با استفاده از کاشی های آینه ای یا آینه کاری دیوارها فضای اتاق شما دو برابر به نظر می رسد.

 

7- استفاده از تعداد زیاد مبلمان در فضای کوچک مناسب نیست. یک صندلی یا مبلمان راحتی متناسب با اندازه و شکل اتاق استفاده کنید و این می تواند یکی از روش های تاثیرگذار در دکوراسیون اتاق کوچک شما باشد. یا می توانید از دو صندلی متوسط یا دو صندلی چوبی در فضای اتاق استفاده کنید. صندلی ها را نزدیک به دیوار قرار دهید و سپس در صورت نیاز آن ها را به وسط اتاق بیاورید.

 

8- روی دیوارها نقاشی یا برچسب استفاده کنید. یک نقاشی بزرگ بهتر از یک گروه نقاشی کوچک کار ساز می باشد. و از کار های اشتباه در نقاشی ساختمان استفاده نکنید .

 

9- تعادل بصری یک اتاق نیز دارای اهمیت می باشد. یک عنصر بزرگ و دارای رنگ روشن می تواند فضای اتاق را تنگ تر نشان دهد و فضای اتاق را کوچکتر جلوه دهد.

 

10- میز شیشه ای یا شفاف ظاهر فضای اتاق را بزرگتر نشان می دهد. میز ناهار خوری شیشه ای یا میز قهوه شیشه ای را می توانید برای بزرگتر شدن فضای اتاق استفاده کنید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه