ده استفاده کاربردی از دریل

کار با دریل

ده کاربد دریل

کاربد دریل ها به صورت گسترده است. کاربردهای متنوع این دستگاه در بخش های مختلف زندگی قابل چشم پوشی نیست. این محصول در سالهای اخیر برای انواع کاربردها طراحی و تولید شده است و همین مورد باعث شده است تا آنها را به یکی از ابزارهای قدرتمند و قابل حضور در کلیه کارهای فنی تبدیل کند.

با استفاده از این لوازم جانبی قابل اعتماد می توانید از عهده تمام کارهای فنی بر آیید. بیشترین استفاده از این دستگاه مربوط به نمونه های شارژی و یا کوچک آن می باشد.  استفاده از مته های متنوع کاربردهای متفاوتی ایجاد کرده است و این مورد یکی از محاسن استفاده از دریل ها می باشد. 

 در اینجا برای آشنایی بیشتر با کاربردهای متنوع دریل ها آورده شده است:

 

دریل خود را کاربردی تر استفاده کنید.

یکی از کاربردهای متنوع دریل برقی استفاده از آن به عنوان ابزاری برای سوراخکاری و مته کاری می باشد. با استفاده از سر مته های متفاوت شما می توانید انواع سوراخکاری روی سطح های مختلف را انجام دهید.

نکته مهم و قابل توجه این است که استفاده از مته های مختلف باعث ایجاد سوراخ های باسایز های مختلف می شود.

 

ایجاد حفره های مختلف در باغبانی

ایجاد حفره باغبانی با دریل
ایجاد حفره باغبانی با دریل

یکی از کاربردهای متنوع دریل برقی ایجاد حفره هایی برای کاشت انواع دانه و بذر گیاهان در باغ می باشد. در زمان بهار و کاشت گیاهان می توانیم با استفاده از دریل های چکشی یا گیربکسی سوراخ های کاملا گرد و ته صاف به قطر دلخواه برای کاشت و نگهداری گیاهان استفاده کنیم.

اینکار نیازمند مته ای مخصوص است تا با متصل کردن آن به سر دریل و روشن کردن دریل سوراخ را درون خاک ایجاد کنید. باید توجه داشت در زمان اینکار از دریلی قدرتمند بر روی خاک نرم استفاده کرد تا به موتور دریل آسیب نرسد.

 

پدهای اسکراب و پولیش

از جمله کاربرد دریل می توان از آن به عنوان وسیله ای برای تمیز کردن و پاک کردن اجسام استفاده کرد. به علت راحت تر بودن و امکان دور بودن از برق از دریل های شارژی یا بی سیم در این مورد استفاده بیشتری می شود. برای شستشوی قرنیزها، تمیز کردن درهای دورش و موارد خاص دیگر بسیار مناسب است.

در حقیقت این نمونه از دریل ها با برخورداری از دو لنت نرم و دو عدد پد معمولی به جنگ آلودگی ها و لکه ها می روند بدون نیاز به اینکه شما به خودتان سختی بدهید.

 

استفاده از پایه خود محور از کاربد های دریل

ایجاد سوراخ های دقیق با دریل

می توانید با استفاده از آموزش ها و راهنمایی های ما به یک سطح جدید از آگاهی برای بهسازی منزل خود برسید. دریل ها دارای یک پایه خود محور هستند، ما می توانیم آنها را به شکلی تنظیم کنیم که سوراخ های مستقیم و زاویه دار را دریل در سطح های مختلف ایجاد کند.

مهم نیست شما چه کاری میخواهید انجام دهید بلکه مهم این است که بتوانید از دریل در آن کار استفاده کنید. این دستگاه به شما کمک زیادی در کارتان می کند.

 

آداپتور زاویه دار از جمله کاربرد دریل

ایجاد سوراخ زاویه دار با دریل
ایجاد سوراخ زاویه دار با دریل

گاهی پیش می آید که بخواهید سوراخی را ایجاد کنید که در مکانی سخت قرار دارد و ابزاری مانند دریل نیز در آن مکان قرار نمی گیرند. در این زمان شما می توانید از آداپتر های زاویه دار استفاده کنید که از جمله کاربرد دریل به حساب می آیند.

این نمونه از آداپتورها با استفاده از یک بخش مغناطیس می توانند به مته ها زاویه هایی بدهند که آنها در فضاهای تنگ و سخت همراهی کند. نوک های مغناطیسی برای نگهداری سریعتر به کاربران اندازه بندی شده است. این آداپتور ها طوری طراحی شده اند که می تواند بسیار به محل کار نزدیک شود. نمونه های دریل 2/11 اینچ از پرکاربردترین مدل ها می باشد.

 

پیشنهاد خواندن: بزرگ کردن سوراخ بدون استفاده از دریل

 

برس اسکراب و براش

برس اسکراب از کاربد دریل
برس اسکراب از کاربد دریل

در بسیاری موارد ما نیاز به یک برس مخصوص تمیز کردن داریم تا از آن برای شستشو و پاک کردن گرد و غبار استفاده کنیم.

دریل های شارژی کمک بزرگی به تمیزکاری خانه می کنند. نظافت عمومی منزل و تمیزکاری فرش و مبلمان از مواردی است که توسط دریل انجام می شود. کافی است تصمیم بگیرید کارهای خانه را انجام دهید.

از دیگر کاربد دریل پاک کننده غلتک رنگ

  در بسیاری کارهای نقاشی، تمیز کردن، غلتک و رنگی کاری مشکل و وقت گیر میباشد مته های پاک کننده دریل غلطک رنگ از جمله لوازم جانبی هستند که شما می توانید آنها را روی رول غلطک بلغزانید و غلتک ها را تمیز کنید. کافی است از این وسیله در پروژه های رنگ آمیزی خود استفاده کنید تا متوجه صرفه جویی در وقت، آب و پول خود شوید.

نگهدارنده بیت مغناطیسی و مته ها

این نگهدارنده ها به شما کمک می کنند تا به راحتی بیت های بین مته و درایو را جابه جا کنید. یک آهنربای قدرتمند کمک می کند تا از ایمن نگهداشتن بیت مطمئن شوید. فولادهای آلیاژی به کار رفته در آن مقاومت بالایی در برابر تغییر حرارت در حین کار دارد.

 

بخش های داخلی قابل انعطاف

کار با دریل
نگهدارنده قابل انعطاف

یکی از مواردی که باعث کاربردهای متنوع این وسیله می شود استفاده از نگهدارنده های قابل انعطاف برای کار در بخش های سخت و غیرقابل دسترسی می باشد . اگر زیر کابینت ها و کشوها کار می کنید می توانید این شافت را تا 90 درجه بچرخانید . یک نگهدارنده مغناطیسی موجود در این بخش از لوازم جانبی باعث می شود تا هنگام کار نهایت ایمنی را داشته باشید. جهت مطالعه بیشتر برای موارد ایمنی هنگام کار با ابزار برقی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نکات ایمنی هنگام کار با ابزار برقی

 

بیت مته خودمحوری

استفاده از بخش خود محور باعث ایجاد شرایط برای کاربرد های متنوع دریل برقی می باشد. و این امکان را فراهم می کند تا کار با یک دست به راحتی انجام شود.

مجموعه های 3 بیتی در دریل های 4/1 اینچی هر کدام به شما امکان تغییر بیت ها را بدون سختی در حین کار می دهد. این شرایط باعث صرفه جویی بسیاری در وقت خواهد شد. از دیگر ویژگی های بخش خود محور دستگاه امکان حفاری کامل می باشد.

 

مجموعه مهره های مانیتوری برای دریل

کار با دریل

این مهره ها بیشتر از چهار بخش تشکیل شده است و برای استفاده در دریل های شارژی بسیار کاربرد دارند. شکل ظاهری آنها به صورت شش گوش می باشد و خاصیت مغناطیسی دارند که کمک می کند تا اتصال مهره ها سریعتر و آسان تر باشد. با استفاده از این مهره ها به راحتی می توانید هر نوع پیچ و مهره را باز کنید.

 

نتیجه:

کاربرد دریل ها به صورت گسترده و متنوع می باشند که باید از آنها در طول کار خود استفاده کرد. در اینجا شما تنها با ده کاربد دریل به صورت جزئی آشنا شدید که می توانند به شما کمک زیادی بکنند.

البته باید توجه داشته باشید که قبل از اینها شما باید دریل مناسبی نیز تهیه کنید پیشنهاد ما به شما خرید دریل از ابزار قطعه است که قیمت و کیفیت مناسب را یکجا به شما می دهد.

mojtaba
دیدگاه کاربران
5 دیدگاه
ارسال دیدگاه