اجاره ابزار|مزایا+معایب

آیا اجاره ابزار انتخابی خوب است

اجاره ابزار یکی از راهکارهای اقتصادی می باشد که برای افرادی که بودجه و هزینه پایینی برای خرید ابزار دارند پیشنهاد می شود. اجاره ابزار یک انتخاب مناسب برای پروژه هایی است که مدت محدودی دارند و یا شخص استفاده کننده محلی برای نگهداری ابزار ندارد.

آیا اجاره ابزار یک انتخاب خوب است؟

چه یک کاربر آماتور باشید و چه صاحب شغلی که ابزارهای زیادی نیاز دارد، برای دستیابی به ابزارهای مورد نیاز دو راه در اختیار دارید :

– خرید ابزار

– اجاره ابزار

اگر بودجه محدودی دارید و یا فضایی برای نگهداری ابزارهایتان ندارید بهترین گزینه برای شما اجاره ابزار می باشد. برخی ابزارها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند بنابر این اجاره آنها منطقی تر بنظر می رسد مراکز ابزار می توانند ابزارهای تخصصی متنوعی که برای سهولت در انجام کار به صورت یکبار مصرف ساخته می شوند در اختیار شما قرار می دهند.

اگر تصمیم به این کار را دارید، توجه داشته باشید که این ابزارها مزایا، معایب و خطرات خاص خود را دارند. در ادامه جوانب مثبت و منفی اجاره ابزار توضیح داده خواهد شد.

پیشنهاد خواندن:11 ایده برای مکان نگهداری ابزار

 

مزایای اجاره ابزار 

معایب جاره ابزار
معایب جاره ابزار

1- در اختیار داشتن ابزارهای به روز

جدیدترین و عالی ترین ابزارها یکی از دلایل موفقیت شما در انجام پروژه های مختلف می باشد. در اختیار داشتن جدیدترین و با کیفیت ترین ابزارها در جعبه ابزار یک مزیت است. خرید این گونه ابزار هزینه زیادی به دنبال دارد. ابزار های اجاره ای می توانند لذت استفاده از ابزاری با فناوری روز و کیفیت خوب را در اختیار شما قرار دهند.

 

 2- ذخیره سازی

آیا مدام به فضای ذخیره سازی برای ابزار نیاز دارید؟ برای رفع این نگرانی اجاره ابزار راه حل مناسبی به نظر می رسد. به این ترتیب می توانید مدتی از ابزارهای مورد نیاز استفاده کنید و وقتی پروژه تمام شد شرکت اجاره کننده مسئولیت نگهداری آن را بر عهده دارد.

 

3- عدم صرف هزینه تعمیر و نگهداری در طولانی مدت

برای نگهداری وسایل و ماشین آلات باید هزینه های نگهداری به صورت منظم صرف شود. تعویض فیلترها، تیغه ها یا روغن های خاصی که برای نگهداری ابزار به آنها نیاز دارید همه این موارد هزینه هایی است که با گذشت زمان جمع می شود و تقریبا هزینه زیادی خواهد شد. مخصوصا اگر شما مکانیک یا تکنسین باشید و از ابزار زیاد استفاده کنید.

 

معایب اجاره ابزار

 

معایب اجاره ابزار
معایب اجاره ابزار

1- دسترسی

برای همه شرکت هایی که این ابزارها را اجاره می دهند ممکن نیست که همه مارک ها و مدل ها و تجهیزات موجود را در انبار خود داشته باشند . در صورتی که ابزار مورد نیاز شما در دسترس نباشد باید تنها از یک مدل موجود استفاده کنید که ممکن است علاقه ای به کار با آن نداشته باشید.

 

2- استفاده محدود از ابزار

در صورت ضعیف شدن روش پرداخت منظم اجاره ممکن است استفاده از ابزار برای شما محدود شود و کاربر یا کارگر از استفاده کامل از ابزار محروم شود که این مورد می تواند مانع انجام کار شود.

 

3- خطرات و مسئولیت ها

در هنگام استفاده از ابزار برقی، اجاره دهندگان مسئول هر گونه خسارت یا خسارت های احتمالی هستند. اگر ابزار اجاره ای آسیب ببیند با توجه به میزان خسارت، از اجاره گیرنده هزینه مالی دریافت می شود. در صورت ارائه بیمه بار مسئولیت کمتر بر عهده کاربر خواهد بود.

از کجا ابزار اجاره کنیم؟

شرکتهای اجاره ای زیادی در سراسر جهان وجود دارند که از روش های مختلف به مشتریان خدمات ارائه می دهند. ما به شما توصیه می کنیم یک مرکز اجاره ابزار در نزدیکی محل اقامت خود پیدا کنید که از کیفیت ابزار آنها مطمئن هستید و همیشه با آن همکاری کنید. البته امروزه در اینترنت وسایت های زیادی وجود دارند که این کار را برای شما انجام می دهند و شما می توانید از آنها کمک بگیرید.

چه ابزارهایی را می توانیم اجاره کنیم؟

اجاره ابزار در شرکتهای مختلف بسته به موجودی آنها متفاوت می باشد. اما می تواند نیاز شما را برآورده سازد. خرید ابزار در یک طیف گسترده کار اقتصادی نیست. به عنوان مثال ممکن است بخواهید اره های مخصوص، کمپرسور هوا یا دریل را اجاره کنید. کرایه ابزار های به این شکل عاقلانه تر از خرید آنها می باشد. زیرا هزینه ابزارهای سنگین بسیار بالا خواهد بود.

شرکت ها و فروشگاه های که ابزار اجاره می دهند بیشتر ابزار پر کاربردی مانند بتن کن و دریل را در اختیار مشتری قرار می دهند. اما وبسایت های آنلاین اجاره ابزار این امکان را برای شما فراهم می کنند که هر ابزاری را اجاره کنید. اگر قرار است یک دریل را برای مدت زیادی و مداوم اجاره کنید بهتر است آنرا خریداری کنید اینگونه هم برای شما ارزان تر است و هم کاربردی تر. اگر قصد خرید ابزار را دارید ما به شما وبسایت ابزار قطعه را پیشنهاد می کنیم.

سخن آخر: به طور کلی اجاره ابزار دارای مزایا و معایب خاصی است که شما باید به آن توجه کنید همچنین این کار برای آن دسته از افرادی که می خواهند موقت از ابزار برقی استفاده کنند گزینه مناسبی است. اگر قرار است مداوم از ابزار استفاده کنید بهتر است آنرا خریداری کنید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
ارسال دیدگاه