نصب پله زیر شیروانی

نصب پله زیر شیروانی

چگونگی نصب پله های زیر شیروانی   

نصب پله های زیر شیروانی یکی از تغییرات خاص در دکوراسیون منزل هایی می باشد که نیازمند فضای بیشتری برای نگهداری اشیاء اضافه می باشند. در حقیقت می توان کار روی این بخش را یکی از عملکردی ترین کارها دانست.

تغییرات در نصب پله های زیر شیروانی می تواند شامل حذف یا اضافه کردن پله ها باشد. این پروژه را می توانید در تعطیلات آخر هفته انجام دهید. در ادامه با انواع کارهایی که برای تغییر در این بخش می توانیم انجام دهیم شما را بیشتر آشنا خواهیم کرد.

– پله های زیر شیروانی را به پایین بکشید.

می توانید سیستم پله های زیر شیروانی را اضافه یا جایگزین کنید تا از اتاق زیر شیروانی خود استفاده کاربردی تری کنید و امکان دسترسی آسان به فضا را فراهم کنید. این راهنما به شما نشان می دهد که چگونه یک حفره ورودی جدید راه پله اتاق زیر شیروانی را کاربردی تر می کند. این کار یکی از موارد کاربردی در نصب پله های زیر شیروانی می باشد.

در ادامه به چگونگی نصب پله های زیر شیروانی و یا تعویض آن می پردازیم.

 

قبل از نصب پله باید چه کاری انجام داد؟

قبل از نصب پله های زیر شیروانی باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید:

1- نصب نادرست ممکن است باعث شود که آسیب جدی به ساختمان وارد شود.

دستورالعمل های مناسبی برای انواع مدل های پله زیر شیروانی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

 

2- اطمینان پیدا کنید که نردبان اندازه مناسبی دارد.

باید به این نکته توجه کنید که فضای مناسبی برای فرود پله در اتاق زیر شیروانی وجود دارد. طول نردبان به ارتفاع سقف شما بستگی دارد. همچنین اطمینان پیدا کنید که فضای کف به اندازه کافی برای جا دادن نردبان جا دارد. ابعاد پله های زیر شیروانی به نوع نردبان شما وابسته می باشد بنابر این توجه داشته باشید که سازنده مناسبی برای مدل مورد نظر خود پیدا کنید.

 

3- اتاق زیر شیروانی را قبل از نصب پله های زیر شیروانی از نظر آسیب دیدگی مورد بررسی قرار دهید.

به دنبال ایجاد شکاف و خمیدگی در نردبان های فلزی و یا خم و تاب خوردگی نردبان های چوبی باشید. مطمئن شوید که پیچ ها به طور کامل سفت و پرچ شده اند.

 

4- تسمه های پلاستیکی را به هم چسبیده نگه ندارید.

 

5- راه پله زیر شیروانی را قبل از خواندن دستورالعمل باز نکنید.

 

6- تمام موارد ایمنی را در هنگام کار رعایت کنید شما برای فهمیدن موارد ایمنی در هنگام کار با ابزار می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید .

نکات ایمنی هنگام کار با ابزار برقی

 

مراحل نصب پله های زیر شیروانی

برش کاری قبل از نصب پله
برش کاری قبل از نصب پله

1- برش و مهار یک سوراخ قبل از نصب پله های زیر شیروانی

در ابتدا باید یک سوراخ ایجاد کرده و اطراف آن را برش دهید.

– مرحله اول

محلی را که می خواهید پله ها نصب شود مشخص کنید. در مرحله بعدی با استفاده از یک دریل یک پیچ را از داخل دیوار خشک در سقف به عنوان نقطه مرجع در نظر بگیرید تا بتوانید در زمان بالا رفتن در اتاق زیر شیروانی از آن استفاده کنید. سپس از تیرچه های موجود در سقف برای مشخص کردن مکان نصب پله های زیر شیروانی استفاده کنید.

 

-مرحله دوم

زمانی که در اتاق زیر شیروانی قرار گرفتید پیچ را پیدا کنید. وقتی آن را پیدا کردید عایق را از ناحیه مشخص شده  بردارید و یکی از تیرچه ها را برش دهید. پیچ باید بین دو تیرچه باشد. یکی را به عنوان بخش ثابت در نظر بگیرید و دیگری را ببرید آن را علامت بزنید و پله زیر شیروانی را در داخل آن قسمت قرار دهید.

 

–  مرحله سوم

قبل از بریدن تیرچه ابتدا آن را مهار کنید تا در هنگام افتادن از افتادگی پله ها جلوگیری کنید. این کار را می توانید با قرار دادن یک تخته چوب عمود بر تیرچه انجام دهید. با حفاری حداقل دو میخ را داخل الوار محکم کنید و این کار را برای الوارهای بعدی نیز تکرار کنید.

مراحل نصب پله
مراحل نصب پله

-مرحله چهارم

در این مرحله تیرچه ها را مهار کنید، زمان برش آنها فرا رسیده است. می توانید از یک اره مدور استفاده کنید و تیرچه ها را کوتاه ببرید تا تمام مسیر قطع شود.

 

مرحله پنجم

برش ها را با یک اره جعبه کوچک تمام کنید تا به گچ بری ها آسیب نرسد.

 

 – مرحله ششم

برش کاری چوب
برش کاری چوب

دو تکه چوب را در قسمت جلویی قرار دهید و یک تکه را در قسمت پشت قرار دهید. این دو قطعه عمود بر تیرچه برش خورده قرار می گیرد. سپس از یک آویز تیرچه دوتایی برای پشتیبانی استفاده می شود.

نکته: آویزهای تیرچه به اتصال دهنده های بار نیاز دارند. مشخصات آن را قبل از نصب کاملا مطالعه نمایید.

پیشنهاد خواندن:ساخت پله چوبی در سه مرحله
متصل کردن چوب ها به هم
متصل کردن چوب ها به هم

مرحله هفتم

اگر دهانه ورودی بیش از حد بزرگ است. تیرچه دیگری را به موازات حالت اول قرار دهید و از یک آویز در جلو و عقب نردبان استفاده کنید.

 

مرحله هشتم

حالا که قاب بندی در جای خود قرار گرفت. چهار گوشه را علامت گذاری کنید و از چهار گوشه یک پیچ به پایین وارد کنید و دیوار خشک را از زیر ببرید. با این کار ناحیه تمیزتر می شود و شما نیازی به تعمیرات روی دیوار در پایان کار ندارید.

 

نصب پله های زیر شیروانی

مرحله اول

نردبان شما احتمالا همراه با کراوات در جای خود قرار گرفته است آن کراوات را در جای خود قرار دهید تا وقتی که نیاز دارید آن را باز کنید و با باز شدن بی موقع باعث آسیب به اشخاص نشود.

 

-مرحله دوم

یک بند را از طریق سوراخ درست در پشت واحد پله ها وصل کنید.

نصب پله چوبی

-مرحله سوم

تخته هایی را به عنوان پشتیبان موقت در قسمت پایین ورودی نصب کنید. این مکان موقتی برای استراحت روی پله های زیر شیروانی در زمان انجام کار می باشد.

 

مرحله چهارم

در این مرحله کار دو نفره است. یک نفر باید اتاق زیر شیروانی باشد و شخص دیگر در پایین تا هنگامی که در موقعیت قرار گرفت. شخص زیر پله را به شخصی که زیر شیروانی است تحویل دهد. یا زمانی که نیاز به پایین آوردن و تنظیم آن می باشد آن را پایین بیاورند.

 

-مرحله پنجم

اطمینان پیدا کنید که قاب در سوراخ مربع قرار گرفته است. به صورت مورب در هر دو جهت آن را اندازه گیری کنید تا زمانی که آنها در حدود 8/1 اینچ از یکدیگر قرار گرفته باشند. در غیر اینصورت از مربع های کوچک برای مربع زدن استفاده کنید.

 

-مرحله ششم

پیچ های پشتیبانی موقت را اضافه کنید تا بتوانید همه چیز را دقیقا در مکانی که قرار است برود قرار دهید. پیچ های موقت را در سمت لولا محکم کنید.

متصل کردن پله
متصل کردن پله

-مرحله هفتم

اکنون پله اتاق زیر شیروانی را در جای خود قرار دهید. آن را امتحان کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. پس از این کار تکیه گاههای موقت را برداشته و هر گونه برشی را که برای قرار دادن بخش های مختلف استفاده کرده اید برش دهید.

 

-مرحله هشتم

از آنجا که نردبان ها قابل تنظیم هستند از کف تا لبه پله باید مقابل لولاها اندازه گیری شود.

 

-مرحله نهم

حالا بالاخره وقت آن است که کراوات را قطع کنیم و نردبان ها را باز کنیم و برای قرار دادن پا روی پله ها نردبان را تنظیم کنیم.

 

-مرحله دهم

برای اینکه نردبان به اندازه متناسب خود برسد پایه های قابل تنظیم را روی پله ها قرار دهید و آنها را فشار دهید تا کاملا روی زمین قرار بگیرد. سپس سوراخ را با مداد مشخص کنید و سوراخ ها پله ها را پیچ کنید.

 

-مرحله یازدهم

در نهایت اگر دوست داشتید می توانید عناصر دکوراتوری به محل نصب پله های زیر شیروانی اضافه کنید.

mojtaba
ارسال دیدگاه