پیچ گوشتی ضربه ای چیست ؟

پیچ گوشتی ضربه ای

پیچ گوشتی ضربه ای چیست؟

پیچ گوشتی ضربه ای یکی از ابزارهای برقی پرکاربردی است که باعث ایجاد سرعت عمل و انجام دقیق تر کار می شود. پروژه ها و کارهایی که نیاز به سرعت عمل بالا و اتصال قطعات دارند از این نوع تجهیزات برای نصب و اتصال پیچ ها استفاده می کنند. همه افراد فنی به یک پیچ گوشتی ضربه ای نیاز دارند. ایمن سازی تیرها به آلاچیق و کارهایی که در آن از اتصالات بزرگ استفاده می شود به راحتی با این ابزار قابل انجام می باشد. در هنگام خرید ابزار مناسب برای کار، بسیاری از انتخاب ها وجود دارد. دریل بی سیم، دریل چکشی، دریل ضربه ای. اما دریل یا محرک ضربه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پیچ گوشتی ضربه ای

وقتی صحبت از اتصالات مانند پیچ و و پیچ کردن در سطوح مختلف می شود. ابزارهای مختلفی به ذهن می رسد. در جعبه ابزار ممکن است وسایل متفاوتی وجود داشته باشد. شاید فکر کنید که در جعبه ابزار باید وسیله ای بهتر از پیچ گوشتی استاندارد داشته باشید و با نام های مشابه از جمله دریل شارژی، دریل چکشی، یا پیچ گوشتی ضربه ای برخورد دارید. آگاهی از تفاوت ابزار و کاربردهای شما کمک بزرگی در انتخاب وسیله مناسب خواهد بود. یک مته شارژی به راحتی یک اتصال دهنده را در جای خود قرار می دهد و این کار را با یک نیروی ضربه ای انجام می دهد. استفاده از یک پیچ گوشتی ضربه ای با کیفیت نیروی چرخشی مته را برای اتصال نقاط مختلف کار به کار می برد و این دلیل مزیت استفاده از این ابزار می باشد.  

چه تفاوت هایی بین پیچ گوشتی ضربه ای و دریل های چکشی وجود دارد؟

تفاوت اصلی که بین دریل چکشی و پیچ گوشتی ضربه ای وجود دارد در نیرویی است که برای کار در آنها استفاده می شود. دریل های چکشی از یک عمل چکشی برای اعمال نیروی اضافی در صورت نیاز استفاده می کنند. مانند این است که یک چکش به پشت مته وصل باشد. این قدرت باعث می شود تا به راحتی پیچ در یک بخش سخت اتصال داده شود. از این نمونه از پیچ گوشتی ضربه ای می توانید برای پیچاندن پیچ ها در بتن، آجر، سنگ یا فلزات سنگین استفاده کنید.

دریل چکشی

مزیت های استفاده از پیچ گوشتی ضربه ای

1- کمک بزرگی برای استفاده از پیچ و مهره های بزرگ می باشد.

پیچ گوشتی ضربه ای برای کار با پیچ و مهره ای بزرگ کارایی بیشتری دارد و نسبت به مته متوسط جمع و جور و کاربردی تر می باشد. در صورت برخورد با مقاومت بیشتری نیروی چرخشی را اضافه می کند و گشتاور مته را دو تا سه برابر بیشتر از یک مته معمولی بالا می برد.

2- استفاده از آن برای کاربر راحتتر است.

3- ضربه های کمتری به دست و مچ دست وارد می شود.

آیا کاری وجود دارد که پیچ گوشتی ضربه ای نتواند انجام دهد

برخلاف دریل های جمع وجور یک پیچ گوشتی ضربه ای دارای تنظیمات سرعت نیست و یا تنظیمات متغیر ندارد. بنابر این ابزاری نیست که در صورت نیاز به دقت زیاد بتوانیم از آن استفاده کنیم. استفاده از یک پیچ گوشتی ضربه ای را به پروژه هایی محدود کنید که اندازه سوراخ و یا محل قرار گیری آن از مقدار گشتاور دستگاه بیشتر نباشد. از این نمونه محرکهای ضربه ای برای حفاری در مواد سختی مانند آجر یا بتن استفاده نمی شود. برای آن کارها بهتر است از دریل های چکشی استفاده کنید.

-استفاده برای افزایش قطر سوراخ

 همانطور که از نامشان پیداست از این ابزارها برای دریل کاری استفاده می شود و شما می توانید برای افزایش قطر یک سوراخ نیز از آن استفاده کنید. پیچ گوشتی ضربه ای برای اتصالات است نه سوراخکاری. اما شما می توانید برای ایجاد یک سوراخ در فولاد سبک یا چوب نرم از یک مته استاندارد شش گوشه استفاده کنید. اگر می خواهید حفره های بزرگتر ایجاد کنید اگر ماده و یا سطح متراکم تر باشد و در این صورت به دریل چکشی نیاز دارید و در غیر اینصورت در اثر فشار زیاد با گذشت زمان پیچ گوشتی ضربه ای آسیب می بیند و از بین می رود.

-استفاده برای پروژه های ساخت و ساز در خانه ها

صاحبان خانه ها میدانند که برای انجام مناسب یک پروژه به ابزار مناسب آن نیاز می باشد. انتخاب این ابزار به نظر شما بستگی دارد. اما اگر قصد تعمیرات اساسی در خانه دارید یک مته با قیمت مناسب را خریداری کنید و با اجرای تنظیمات بیشتر روی سرعت و گشتاور آن به نتیجه دلخواه خود برسید. برای انجام پروژه های مختلف می توانید از انواع دریل نیز استفاده کنید. کارشناسان اتفاق نظر دارند که در هنگام ساخت یک مجموعه اولین ابزار مورد استفاده دریل های هستند. برای یک کار پرشور و هیجان اضافه کردن پیچ گوشتی ضربه ای تمام امکاناتی را که می خواهید در اختیار شما قرار می دهد.

پیچ گوشتی ضربه ای

محرک تاثیر گذار برای پروژه های بزرگ

 

 استفاده از پیچ گوشتی ضربه ای برای ایمن سازی بسیاری از تیرهای خاص کاربرد دارد. این ابزار برای پروژه هایی که نیاز به پیچ کردن با فشار در چوب ، چوب های سخت و تحت فشار دارند و فولادهای سنگین و یا کارهایی که نیاز به گشتاور معمولی برای عبور راحت از مواد را دارد استفاده می شود.

استفاده از یک محرک تاثیرگذار بستگی به انتخاب شما دارد. برای انتخاب بهترین نوع درایو ضربه ای به جعبه ابزار خود باید از خود بپرسید که پروژه شما چه ویژگی های دارد. پاسخ آن در نوع کاری است که می خواهید انجام دهید. هر چه گشتاور  و نیروی چرخش ابزار شما بیشتر باشد، کارهای بزرگتری می توانید انجام دهید. برای مثال یک پیچ گوشتی ضربه ای با 2000 اینچ بر پوند قدرت بیشتری نسبت به یک نمونه پیچ گوشتی ضربه ای 800 اینچ بر پوند دارد. پیچ گوشتی ضربه ای روی بسته های باتری بی سیم کار می کنند. هر چه ولتاژ بیشتر باشد عمر باتری آن بیشتر خواهد بود. وزن دستگاه را نیز در نظر داشته باشید. اگر قصد دارید از آن برای نصب اتصال دهنده ها بالای سر خود و در سقف ها استفاده کنید وسیله ای را نیاز دارید که باعث خستگی مچ و بازوهای شما نشود.  

 

پیچ گوشتی ضربه ای
mojtaba
ارسال دیدگاه