فایده مته نوک تیز چیست؟

مته نوک تیز

فایده مته نوک تیز چیست؟

مته نوک تیز یک وسیله بسیار کاربردی است که برای انجام بسیاری از کارهای حیاتی می توان از آن استفاده کرد. تفاوت بین سر و نوک مته باعث ایجاد کارایی متفاوت آن شده است. استفاده از مته ها با توجه به طراحی مته نوک تیز توسط کاربر و تکنسین فنی صورت می پذیرد. استفاده از نوع مته صحیح برای کاری که قرار است انجام شود بسیار مهم می باشد. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که با وجود انواع مختلف مته و تفاوت بین آنها، چه مته هایی بیشتر باید برای استفاده مورد توجه قرار بگیرد. یک نوع از مته ها نمونه های Brad point هستند که دارای نوک تیز می باشند و برای کارهایی که به دقت حفاری بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. مته نوک تیز به موقعیت آن قبل از شروع حفاری بستگی دارد. این نمونه از مته ها دارای نوک تیز هستند و می توان برای سوراخ کاری از آنها استفاده کرد، اما نمی توانیم برای حفاری های عمیق از آن استفاده کنیم. معمولا در ساخت مبلمان، رولپلاک و سایر کاربردهای نجاری که ایجاد سوراخ دقیق مورد نیاز است می توانیم از این نوع مته های استفاده کنیم. برای کارهایی که نیاز به عمق دارند می توانیم از مته های با نوک تیز پیچشی استفاده کنیم. در ادامه به شکلی دقیق تر در مورد نوک مته های تیز و مزایای استفاده از آنها و همچنین روش انتخاب و تشخیص نمونه مناسب برای کار بررسی می شود.

فایده مته نوک تیز یا براد پوینت چیست؟

مته های brad point مخصوص طراحی برای ایجاد سوراخ های تمیز و مختصر در انواع چوب های نرم و سفت می باشند. چیزی که این مته ها را از سایر ابزارها متمایز می کند این مورد می تواند باشد که این بیت ها بدون توجه به سطحی که با آن کار می کنید، حفره های مستقیم و حتی یکنواخت ایجاد می کنند. در حالی که این نوع مته نوک تیز برای بزرگ کردن سوراخ های موجود ایده آل نیستند، اما برای ایجاد سوراخ های تمیز و دقیق شما مناسب هستند. از آنجا که نوک این مته ها بسیار تیز است، ایجاد حفره و سوراخ بسیار راحتتر خواهد بود. این مته ها معمولا در تولید وسایلی مانند کابینت، رولپلاک و مبلمان استفاده می شود.

مته

مزایای مته نوک تیز یا Brad point

 اکنون درک بهتری از این داشته باشید که مته دقیقا چیست؟ برخی از مزایا و معایب استفاده از این نمونه مته نوک تیز برای انتخاب بهتر در ادامه توضیح داده می شود. ابزارهای ایده آل برای کار با چوب همین نوک مته   می باشند که در انتهای آنها نقاط کوچک و تیز و نیزه مانندی در لبه های آن وجود دارد. این نمونه ابزار آنها را برای کار روی چوب ایده ال کرده است و باعث می شود تا حفاری بدون هیچ مشکلی با موفقیت انجام شود. این نوع از مته نوک تیز بیشتر در پرس مته استفاده می شود، اما کاربرانی که با چوب کار می کنند هنوز هم از این نوک مته در ابزارهای دستی استفاده می کنند. این نمونه ها از موارد بسیار مورد توجه بین افرادی هستند که کار با چوب را انجام می دهند. زیرا این قطعات می تواند برخلاف سایر قطعات پیچشی در هر جایی از چوب شما ایجاد سوراخ نمایند.

 

-ایجاد سوراخ های تمیز با انتخاب مته نوک تیز مناسب

 قسمتهای خاصی از چوب که ممکن است با آن کار کنید، در سایر مته ها به سختی نفوذ می کنند، اما هنگام  استفاده از بیت های نقطه ای مشکلی ایجاد نمی شود. این تکه ها تنها سوراخ های تمیز تر و دقیق تر در چوب شما ایجاد می کنند،  لازم نیست نگران خرد شدن چوب خود در هنگام برخورد باشید. اگر چه این ابزارها برای کار با چوب ایده ال هستند، اما ما می توانیم تقریبا بر روی هر ماده ای از آنها استفاده کنیم. برای مثال کاربرد بسیار خوبی برای کار روی پلاستیک یا ورق نازک دارند. مهم نیست که در چه پروژه ای کار می کنید، مته نوک تیز های براد پوینت بسیار قدرتمند و همه کاره هستند.

 

-ماندگاری طولانی این نمونه

یکی دیگر از مزایای این نوع مته این است که ماندگاری بالایی دارد، زیرا آنها می توانند بیشتر از سایر انواع مته ها تیز بمانند. در مقایسه با بیت های نقطه بردار، سایر مته های قوی نیستند و بنابراین عمر مفید آنها زیاد نیست. این امر مته نوک تیز براد پوینت را در مقایسه با دیگر نمونه ها کاربردی تر نموده است. همه این عناصر ترکیب شده است تا نشان دهد مته نوک تیز در بین نجارها یک انتخاب خاص است.

 

 

معایب مته نوک تیز یا Brad point

مهم است که قبل از سرمایه گذاری و خرید این نمونه نوک مته نقاط ضعف آن را بدانید. معایب این نمونه از مته ها عبارتند از :

هزینه بیشتر

این نمونه از نوک مته های تیز گران تر از نمونه های دیگر می باشد و دلیل آن هم شرایط کاری است که توسط این محصول می توانیم انجام دهیم. در حالی که مته های ارزان قیمت شل و غیر قابل اعتماد هستند، مهم است که توجه داشته باشید که مته های بادوام و گرانی هستند. شاید ممکن است که این هزینه های اضافی را به عنوان یک نقطه ضعف به حساب بیاورد. هنگام سرمایه گذاری روی این قطعات مته همیشه دوام و استحکام برای شما ارمغان می آورد.

نقاط ضعف مته نوک تیز یا Brad point  

 

برای بزرگ کردن سوراخ های ایده آل نیست

مهم است که توجه داشته باشید که این مته ها برای بزرگ کردن سوراخ ایده آل نیست. اگر به دنبال استفاده از تجهیزات هستید که ایده آل هستند، مهم است که قبل از خرید و استفاده از آنها دقیقا بدانید که این ابزارها برای چه مواردی استفاده می شوند. اگر چه ممکن است یک عیب نیز محسوب نباشد، اما چیزی که باید از آن آگاه باشید زیرا این مته ها چند منظوره نیستند.

 

تیز کردن این نمونه مته ها دشوار است

اگر چه این مته ها در بسته بندی خود از قبل تیز می شوند اما دوباره تیز کردن آنها کار بسیار دشواری می باشد. اگر مته ای را که دریافت کرده اید به شکل ناهموار تیز شده باشد، انجام این کار وسط شما بسیار مشکل خواهد بود. ممکن است مجبور شوید به یک متخصص مراجعه کنید تا بتواند مته خود را به درستی تیز کنید و هر مشکلی که با آن دارید برطرف کنید. اگر ابزار شما به درستی تیز نشده باشد می تواند قسمت های خاصی از چوب را که با آن کار می کنید بگیرد و ممکن است در نهایت به ان آسیب برساند. مهم است قبل از استفاده از مته خود به ظاهر آن توجه داشته باشید. همیشه می توانید مته معیوب خود را به یک متخصص برای تعمیر ارائه بدهید.

مته نوک تیز

آیا سرمایه گذاری Brad point کار درستی است؟

 تعداد زیادی از مته های دارای درجه بالا و با کیفیت بالا برای انتخاب از بین دوام و مقرون به صرفه بودن وجود دارد. به عنوان مثال مته های Fisch Brad، این نمونه از مته ها دارای خارهایی هستند که برش قطعه را سریع و آسان می کند و می توانند هر ماده ای که می خواهید را برش دهید. این محصول در 12 بیت مختلف با اندازه های مختلف عرضه می شود و از نظر میزان استحکام و دوام گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. یکی دیگر از گزینه های خوب در زمینه مته نوک تیز مته هایی هستند که به شما کمک می کنند تا برش دقیقی را انجام دهید و همچنین تراشه را تمیز و موثر تر می کند. این محصول دارای شش سری جداگانه در اندازه های مختلف می باشد که با استفاده از آنها می توانید هر کاری را انجام دهید. در نتیجه امیدوارم حالا درک بهتری از روش استفاده از انواع مته داشته باشید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه