تحول دریل ها از ابتدا

تحول دریل ها

تاریخچه تحول دریل ها

تحول دریل ها از ابتدای طراحی آنها تا کنون باعث ایجاد کاربردهای متفاوتی برای آن شده است. از اولین اختراعات مانند چرخ و فلش تا سفینه های فضایی در سالهای اخیر انسانها ها دائما در حال تغییر و پیشرفت بوده اند و ابزارهای مورد استفاده برای آنها نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

تحول دریل ها یکی از مشخص ترین تغییرات در سالهای اخیر بوده است. ابزار های برقی تغییرات گسترده ای در سالهای اخیر داشته اند به شکلی که ذهن ما خیلی از آنها را هنوز درک نکرده است.

در اوایل عصر حجر، هومو ساپینس کشف کرد که حفره ها در اثر حرکات چرخشی و فشار ایجاد می شوند. اما مدت زمان زیادی طول کشید تا اولین چرخ واقعی ساخته شود. با این وجود اولین ابزارهای حفاری در اوایل 3500 سال قبل از میلاد مسیح وجود داشتند.

برخی از منابع ادعا می کنند که اولین ابزارهای حفاری که با آنها سنگ ها حفر شده اند، خیلی زودتر وجود داشته اند.

ابزار های قدرت جمع و جور و سبک وزن و با دسته های تپانچه مانند نبوده اند. از مصر باستان تا قلب فن آوری موجود در حال حاضر دریل ها همیشه از نظر قدرت ، شکل و اندازه تغییر کرده اند و تحول دریل ها پیش از پیش قابل لمس بوده است.

اولین ابزارها کمان ها بودند که بوسیله منابع مختلفی مانند نیروهای انسانی ، چرخ های آب و آسیاب های بادی هدایت می شدند. اختراع موتورهای الکتریکی انقلابی در صنعت ابزار آلات ایجاد کرد و منجر به جهش در تحول دریل ها و جهش های کوانتومی در عملکرد مته ها شده است.

 

تحول دریل ها از عصر حجر تا عصر حاضر

یک نمونه دریل بدون موتور الکتریکی
یک نمونه دریل بدون موتور الکتریکی

ابزارهای مورد استفاده برای انجام کارهای حفاری هر از گاهی متفاوت می شوند و اگر چه مته های برقی مدرن مانند یک اختراع مدرن هستند اما تاریخچه ساخت آنها به دوران حجر می رسد.

در عصر سنگ اجداد ساکن غار ما از سنگ های نوک تیز برای ایجاد سوراخ در مواد برای ساخت و سازهای خود استفاده می کردند. نسل بعدی ابزارهای مته مانند سنگ هایی با نوک های تیز بودند. سپس در طول زمان شامل دو شاخه و یک میلگرد شدند.

با کمک شاخ گوزن یا چوب های کهنه شکل مته ها تغییر پیدا کرد. اصول کار با ابزارهای اولیه بر اساس یک حرکت به جلو و عقب برنامه ریزی شده بود و توسط همین حرکت سوراخ هایی در سنگ ها به وجود آمد. تنها در قرون وسطی بود که توسعه بیشتر در مسیر حفاری مشخص شد.

در قرن یازدهم تحول دریل ها بیشتر شد و مته های غلتکی، دستگاههای حفاری و دوک های مسابقه ای ساخته شدند که از جنس فلز بودند. با استفاده از این ابزارها می توانستند قلع، مس و آهن را نیز سوراخ کنند. بعدا در قرن پانزدهم مته میل لنگ دستی ارائه شد.

از حدود سال 1550 دستگاههای مته تفنگ مورد استفاده قرار گرفتند، از این ابزارها برای به دست آوردن بهترین دقت لوله های اسلحه استفاده می شد. در سال 1774 این نوع ابزار توسط جان ویلکینسون انگلیسی اصلاح شد. بعد دریل چورن(چینی) و دریل های کمان(مصری) دریل های اوگر ، بریس و بیت، گیلمت ، مته سینه، مته های فشاری، پین چاک ها و مته های جواهر نمونه ای از تحول دریل ها در دوران معاصر بودند.

تاریخچه دریل
دریل چوبی قدیمی

اولین دریل های برقی

انقلابی ترین لحظه در تاریخ ابزارهای الکتریکی زمانی اتفاق افتاد که مردم پی بردند دیگر نیازی به استفاده از توان دستی برای تولید انرژی مکانیکی نیست.

به لطف اختراع موتورهای الکتریکی در سال 1834، امروزه افراد قادر به تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی هستند. این یکی از بزرگترین جهش های فنی بود که در تاریخچه تحول دریل ها صورت گرفته است. اختراع اولین دریل برقی به آرتور آرنوت و همکارش ویلیام بلانچ برین نسبت داده می شود که هر دو در آن زمان در ملبورن زندگی می کردند.

آنها اولین مته و دریل را که مجهز به یک موتور الکتریکی بود برای استخراج در سال 1889 طراحی و به ثبت رساندند. صحبت از موفقیت در تولید نسل معدنکاران، سازندگان، بازرگانان و صاحبان خانه و زنان بود. با این حال با توجه به اندازه آن فقط در سایت های ساختمانی ثابت قابلیت استفاده داشت.

اختراع اولین دریل برقی به صنعتگران نشان داد که چقدر می توان مرز ماشین آلات و ابزار را گسترش داد. برادران آلمانی ، ویلهم و کارل فین با الهام از نوآوری آرتور آرنوت و ویلیام برایان قدم دوم را برداشتند و دریل های برقی را به یک دستگاه قابل حمل تبدیل کردند.

اما لازم بود که با دو دست با آن کار کنند. از آن زمان این ابزار مستقیما مورد توجه پیمانکاران و علاقمندان به ابزار قرار گرفت و صنعت آن به زمین بازی شرکت های مختلف ابزار الات برقی تبدیل شد. اما 20 سال طول کشید تا یک جنبش انقلابی جدید در تحول دریل ها مشاهده شود.

اولین دریل برقی را که دارای سوئیچ ماشه و دسته تپانچه ای بود طراحی شد و این مدل نظر پیمانکاران و کارگران ساختمانی را به خود جلب کرد. طی سالهای گذشته شرکت هایی مانند Black& Decker که ابتدا شکننده و ورشکسته بودند چندین شرکت را به دست گرفته و پیشرفت های بسیاری به دست آوردند.

آنها همچنین با ناسا هم کار کردند و اولین آچار های خاص را برای فضانوردان تولید کرده اند. در طول دهه ها دریل ها از نظر جزئیاتی مانند شکل، سرعت، قدرت و ظرفیت حفاری و ساختار موتور پیشرفت کرده اند. اما دوباره دهه ها بعد یک نقطه عطف تعیین کننده دیگر در تاریخ ابزار ظاهر شد.

با معرفی اولین دریل شارژی در بازار دریل های برقی، تمام مرزها به عقب رانده شدند. هنگام استفاده از دریل، افراد دیگر در دامنه تحرک خود محدود نبودند. هنوز در مورد سازنده اولین دریل بی سیم اختلاف وجود دارد. برخی از افراد ادعا می کنند که آن را بلک اند دکر(1961 ) اختراع کرد و برخی دیگر اعتقاد دارند ماکیتا در سال 1978 آن را طراحی کرده است.

باتری ها تغییری دیگر در تحول دریل ها

باتری دریل شارژي

از نظر باتری شرکت های مختلفی در تلاش هستند تا نام خود را در تاریخ دریل ها به ویژه آنهایی که بی سیم هستند ثبت کنند.

یلک اند دکر اولین دریلشارژی خود را در سال 1961 با انرژی باتری نیکل کادمیوم فلزات سنگین سمی تولید کرد که این از معایب آن بود. بیش از 40 سال طول کشید تا یک تغییر اساسی از باتری های NiCd به باتری یون لیتیوم انجام شود. این نوع باتری های تولید شده محبوبیت زیادی در سراسر جهان به دست آورد.

آنها به دلیل طول عمر زیاد تخلیه شارژ به زودی به اولین گزینه برای دستگاههای قابل حمل تولید شده اند. در سال 2005 میلواکی از باتری های یون لیتیوم برای دریل های بی سیم خود استفاده کرد و فناوری ابزار شارژی را در فرم ، ویژگی ها و عملکرد به طور قابل توجهی بهبود بخشید.

گام جدی بعدی در ساختار موتور ها برداشته شد. در سال 2009 ماکیتا با اولین دریل دارای یک موتور بدون برس ارائه شد و به نوعی ظهور امپراتوری موتورهای دارای برس انجامید. این برس ها قطعات کمتری دارند و در نتیجه به دلیل اصطکاک گرمای کمتری تولید می کنند. امروزه دنیای تحولات ابزارها و تغییرات آنها به بزرگی اقیانوس است چه سیم دار و چه شارژی.

مدل های بیشماری از هر دو مدل وجود دارد. دریل های سیم دارد برای کارهای سنگین در مشاغل ساختمانی مناسب هستند. از سوی دیگر برای کارهای روزمره مردم علاقه بیشتری به دریل های شارژی دارند.

همچنین روند جدیدی در صنعت ابزار آلات برقی وجود دارد که سوئیچ باتری نامیده می شود. این امکانات به شما کمک می کند که فقط با یک بسته باتری کار کنید. شرکت های بزرگی مانند ماکیتا، رونیکس و متابو این روند را دنبال می کنند. به عنوان مثال شرکت رونیکس یک سری ماندگار از بسته های باتری لیتیوم استفاده می کند. که با دستگاههای مانند چکش دوار، دمنده صنعتی و آچار ضربه ای  سازگار است. استفاده از این باتری ها روند بازدید از تعمیرگاه را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر دوست دارید در مورد باتری ها بیشتر بفهمید مقاله زیر را مطالعه کنید .

راهنمای انواع باتری ابزار شارژی

نقشه یک نمونه دریل
نقشه یک نمونه دریل

آینده ابزار و تحول دریل ها

روند رو به رشد توسعه و تکامل افق درخشانی در مورد آینده دریل ها نشان می دهد. هیچ کس نمی داند چه فناوری های جدید دیگری اضافه خواهد شد.

شاید دریل هایی که توسط تلفن های همراه کنترل می شوند دریل هایی هستند که هیچ گرد و غباری ایجاد نمی کنند و شاید دریل هایی هستند که به یک پهباد متصل می شوند تا در ارتفاعات بالا حفاری را انجام دهند. چه کسی می داند؟؟

برای آشنایی بیشتر با تاریخچه ابزار می توانید به مطالبی که در این زمینه در مورد هر ابزار وجود دارد برای اطلاع بیشتر مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه ابزار بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تاریخچه ابزار برقی شامل چه بخش هایی می شود ؟

mojtaba
ارسال دیدگاه