برش شیشه به صورت ایمن

برش شیشه به صورت ایمن

برای برش شیشه به صورت ایمن چه نکاتی را باید رعایت کرد.

هنر برش ورق های شیشه با کمی تمرین و مقداری احتیاط به دست می آید. برای انجام این کار بهتر است یک برش شیشه ای با نوک الماس مناسب داشته باشید. لوازم ایمنی را به دقت مورد استفاده قرار دهید. در این کار ایمنی حرف اول را می زند.

در ادامه به بررسی مواردی که برای استفاده از ابزار برش مناسب برای برش شیشه به کار می رود می پردازیم.

 

برش شیشه به صورت ایمن

برش شیشه به صورت ایمن
برش شیشه به صورت ایمن

برای استفاده از نوک الماس های مناسب برای برش های شیشه به عنوان یک ابزار خاص از روش های خاصی انتخاب این ابزار انجام می شود. این ابزار نباید در دست اطفال و افراد آماتور قرار بگیرد، زیرا به راحتی می تواند به آنها آسیب برساند.

تا آنجا که ممکن است در برش شیشه از عینک استفاده کنید. زیرا در جایگزینی شیشه های جدید به جای شیشه های قدیمی، پنجره ها یا ویترین ها ممکن است نقص هایی موجود باشد که قابل مشاهده نیستند و در زمان برش خطراتی برای چشم و صورت ایجاد کنند.

برای برش شیشه در شکلهای خاص باید ابتدا طرح مورد نظر را روی کاغذ بکشید و با دقت تمام زوایا و ابعاد آن را مورد توجه قرار بدهید. برای این کار می توانید از یک جدول افقی استفاده کنید .

قرار دادن چند ورق کاغذ اضافی در زیر کاغذ نقاشی باعث می شود که وقتی فشار زیادی به مداد یا خط کش وارد می کنیم دستمان حرکت نکند و این حالت بهترین شکل ایمنی را به وجود می آورد.

پس از انجام مراحل برش، شیشه را روی نقشه قرار دهید تا مناسب ترین لبه در یکی از خطوط نقشه قرار گیرد. یک خط کش با ضخامت تقریبی 6 میلی متر روی شیشه قرار دهید و طوری تنظیم کنید که نقطه برش دقیقا بالای یکی از خطوط نقشه باشد. سپس با یک حرکت ملایم و یکنواخت، یک خراش عمیق از یک لبه شیشه به لبه دیگر ایجاد کنید.

فراموش نکنید که برای جلوگیری از آسیب به دستان خود باید دستکش بپوشید و برای جلوگیری از آسیب چشم عینک بزنید. شیشه را بگیرید و سعی کنید در امتداد خراش شیشه شکسته شود.

 

پیشنهاد خواندن:ایمنی ابزار | نکات ایمنی هنگام کار با ابزار برقی

 برای مهارت در این کار می توانید یک سری تمرینات اساسی با استفاده از تکه شیشه های اضافی انجام دهید. این شیشه ها بهترین زوایای ممکن برای نگه داشتن ابزار و همچنین فشار مناسب برای ایجاد خراش را در اختیار شما قرار می دهند.

می توانید در محل کار خود ایمن باشید. فراموش نکنید که شیشه باید تمیز باشد برای اینکه نتیجه بهتری بگیریم ابتدا باید نوک الماس ابزار را در روغن فرو ببریم.

وقتی همه لبه ها را برش می دهیم، اندازه شیشه باید همان اندازه داخل نقشه باشد. برای افزایش و دوام لبه ها و گوشه های شیشه آنها را با کاغذ سنباده می زنند. شکستن صفحات بزرگ شیشه ممکن است دشوار باشد بنابراین آنها را روی میز قرار داده و به آرامی با پشت ابزار برش در خلاف جهت شیار بزنید تا ترک کوچکی ایجاد شود و این کار را انجام دهید تا به لبه شیشه برسید.

با انجام این کارها شما به صورت ایمن آماده برش شیشه هستید.

 

آیا جای گزینی برای شیشه وجود دارد؟

پلکسی گلس
پلکسی گلس

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی موارد زیادی مانند شیشیه به وجود آمده است که بعضی از شیشیه نیز بهتر عمل مبی کنند. یکی از این موارد پلکسی گلس می باشد.

پلکسی گلاسها در ساخت ساده ترین کارها از شیشه های پوشش کابینت گرفته تا سایبان هواپیما و صفحه نمایش تلویزیون استفاده می شوند. کاربردهای فراوانی در بخش های مختلف دارند. 

در مقاله زیر ما به توضیح و روش برش و استفاده از پلکسی گلس پرداخته ایم.

نحوه برش پلکسی گلس 

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • […] تجهیزات ایمنی برای حفاری و دریل روی شیشه های حرارتی لازم هستند. برای دستیابی به نتایج بهتر به ویژه صاف کردن باید از مته های الماس استفاده کرد. همانطور که گفته شد، حفاظت و ایمنی باید در اولویت قرار بگیرد. خرده ها و بقایای دیگر خطراتی را برای چشم ها ایجاد می کند، بنابراین باید از آنها محافظت کرد. گرد و غبار شیشه می تواند برای سلامتی خطرناک باشد به همین دلیل در زمان دریل روی شیشه های حرارتی باید حتما ماسک، دستکش و عینک بپوشید. از صاف و خشک بودن  و پایدار بودن میز کار خود مطمئن شوید . از مناطق شلخته و مرطوب خودداری کنید. شیشه را روی میز قرار دهید و یک پد لاستیکی یا مقوا در زیر آن یا به آن وصل کنید تا از لغزش جلوگیری شود. هنگامی  که این کار انجام شد، باید در ناحیه ای که سوراخ باید باشد، یک دندانه ایجاد کنید. انجام دریل روی شیشه های حرارتی با سرعت پایین تری نسبت به دیگر نمونه شیشه ها انجام می شود. پی یا مقوای لاستیکی زیرین یا متصل به آن را بردارید و سوراخ را با سرعت بیشتری ایجاد کنید. مقداری فشار ملایم روی مته که به سمت فرورفتگی وارد شده است فشار دهید. همیشه  قبل از بررسی و اتمام کار، هر گونه گرد و غبار روی شیشه را از بین ببرید. می توانید با اندازه گیری دقیق ، از اندازه و شکل دقیق شیشه خود اطمینان حاصل کنید. این را می توان با کمک یک متخصص انجام دارد که همچنین راهی مقرون به صرفه برای صدور مجوز می باشد. با خواندن مقاله زیر به راحتی شیشه های معمولی را برش دهید . […]

ارسال دیدگاه