تغییرات ابزار برقی در قرن اخیر

انواع ابزار برقی

تغییرات ابزار برقی در صد سال گذشته

تغییرات ابزار برقی در طول دوران های مختلف امری غیر قابل انکار است اما باید دانست در این صد سال اخیر ابزار برقی در دنیا دچار تغییرات چشم گیری شده اند که دنیایی ابزار را دگرگون کرده و بسیار کار انسان ها را راحت و ایمن نموده است.

تغییرات ابزار برقی از گذشته تا کنون به ما نشان می دهد که تکنولوژی تحت تاثیر هوش و اراده انسان تا کجا پیش رفته است. بوش یکی از نوآورترین تولید کنندگان در زمینه انواع ابزار و همچنین تغییرات ابزار برقی بوده است. توسعه ابزار برقی از سال 1916 شروع شد و با اختراعات مداومی همراه بود که همگی در جهت سبک کردن و استفاده آسان تر از ابزار بودند.

یکی دیگر از روش های کلیدی که برای بهبود ابزار برقی انجام شده است، تغییر در ایمنی آن بوده است. قبل از دهه 1930 ابزارهای برقی اغلب در محفظه های فلزی ریختگری قرار می گرفتند که آسیب های زیادی به آنها می رسید. با آزمایش های مختلفی که در سال 1957 روی مواد مختلف انجام شد، برای اولین بار ابزار برقی با پوشش پلاستیکی توسط شرکت بوش ساخته شدند. این کار  باعث شد که ابزارهای برقی شکلی ایمن تر پیدا کنند و کاربران از خطر برق گرفتگی محافظت شوند.

تغییرات ابزار برقی در دهه 1960

در سال 1961 بلک اند دکر اولین ابزار برقی بی سیم ( ابزار شارژی ) را طراحی و تولید کرد. انرژی این مته توسط یک باتری نیکل کادمیوم قابل شارژ تامین می شد. 2 سال بعد شرکت مارتین ماریتا برای طراحی ابزارهای برنامه اکتشافات فضایی ناسا با بلک اند دکر قرار داد بست. بلک اند دکر با ناسا همکاری کرد تا مجموعه ای از ابزارهای سبک تر را بسازد که می توانست در محیط های گرانش صفر استفاده شود و در فضا و ماه مورد استفاده قرار بگیرد.

تغییرات ابزار برقی در دهه 1970 و بعد از آن

دریل قدیمی
نمونه ای از ابزار قدیمی

در دهه 1970 و پس از آن، اصول تولید ابزارهای برقی تغییرات چندانی نداشته است. فناوری و توسعه مدرن در باتری ها منجر به سبک تر، قوی تر، ایمن تر و  کاربری آسان تر ابزارها شده است. به عنوان مثال ابراز حرفه ای که در سال 1984 معرفی شده است شامل اولین چکش های چرخشی قابل شارژ در جهان بود. اولین چکش دو کیلویی بی سیم که بدون نیاز به برق شهری کار می کرد در این دوره اختراع شد.

امروزه ما از ابزارهای برقی به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود چه در خانه و چه در محل کار استفاده می کنیم و بدون آنها انجام کار به سادگی امکانپذیر  نخواهد بود. آنها امروزه یک بخش کلیدی روزمره از کیت ابزار درخانه هستند. توانایی استفاده از ابزار توسط انسان به برتری او نسبت به حیوانات در نظر گرفته می شود. انسانها با این ابزار توانستند دنیای  خود را تغییر دهند. در حالی که حیوانات برای پیشبرد زندگی خود از اشیاء و ابزار ابتدائی استفاده می کنند.

 

رونیکس وجایگاه آن در تغییرات ابزار برقی

بهترین برند های ابزار دیتی
ابزار رونیکس

در سال 2005 رونیکس یک برند بین المللی فعال در صنعت ابزار و تجهیزات  مرتبط با آن بوده است. از سال 2005، رونیکس به یک شرکت و یک برند بین المللی تبدیل شده است که متخصص در تولید طیف گسترده ای از ابزارهای حرفه ای است. در حال حاضر این شرکت دارای دفاتر بزرگی در اروپا (آلمان) و چین است. در طول 15 سال گذشته، رونیکس بیش از 2000 نوع ابزار و قطعات مختلف را توسعه داده است که همه با عشق و علاقه با استانداردهای بی عیب و نقص در سطح جهانی ساخته شده اند. ابزارهای رونیکس در تغییرات ابزار برقی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند.  

تغییرات ابزار برقی نشان دهنده این است که ساخت ابزار و استفاده و ارتقاء آنها برای ساخت اشیاء سفارشی یک توانایی خاص مربوط به انسان است. انسان با درک این موضوع توانسته است در سفر به دیگر سیارات و حرکت با سرعت زیاد به ابتدائی ترین نوع حیات در جهان دست پیدا کند. زندگی با ماشین های بهبود یافته یک دستاورد بسیار ارزشمند برای انسان بوده است.

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه