استفاده از اره برقی|روش ها+ نکات ایمنی

استفاده از اره برقی|روش ها+نکات ایمنی

استفاده از اره برقی نکات مهم و کلیدی دارد که توجه به آنها ضامن سلامتی تجهیزات و امنیت کاربر می باشد . چگونگی استفاده از این تجهیزات به شما کمک می کند تا بیشترین استفاده را از آن برده و تهیه الوار یا انجام پروژه های به بهترین شکل امکان پذیر باشد.

 

آشنایی با روش های استفاده از اره برقی

چوب یا الوار چیست ؟ الوار یک چوب خام انعطاف پذیر می باشد که همین حالت آن باعث می شود تا در کاربردهای وسیعی مورد استفاده قرار بگیرد.این ماده بیشتر برای ایجاد آتش در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می گیرد و بسیاری از افراد سعی می کنند نحوه آماده کردن و استفاده از آن را بیاموزند. اره برقی و آشنایی به روش استفاده از  آن کمک فراوانی به افرادی می کند که می خواهند الوارها را به راحتی و بدون زحمت تهیه کنند.

اره برقی چیست؟

روش استفاده از اره برقی
بریدن تنه درخت با استفاده از اره برقی

اره برقی یک ابزار عالی برای بریدن تنه درختان و شاخه های بزرگ است. اما مکان استفاده و چگونگی کار ایمن با آن بسیار چالش برانگیز است. اره های بنزینی با بنزین کار می کنند و نیازی به تولید برق ندارند و تنها منبع سوخت بنزین می تواند باعث حرکت و فعالیت آنها شود. روش استفاده از اره برقی و اره بنزینی مشابه یکدیگر می باشد . این اره ها نسبت به نمونه های خانگی و دستی از قدرت بالاتری برخوردار می باشند. بنابراین اگر ابزار قدرتمندی برای قطع درختان و هرس آنها برای کارهای نجاری یا کار روی چوب نیاز دارید می توانید با استفاده از آنها کار خود را به سرعت و در نهایت دقت انجام دهید. بهتر است یکی از انواع اره برقی را برای خود انتخاب کنید. اره زنجیری بنزینی با ظرفیت برش 40-45 سانتی متر می تواند به شما در کار با حداکثر سرعت 11000 دور بر دقیقه کمک کند. این نمونه از اره ها ساخت آمریکا و کاربراتور والبر ژاپن می باشد.

 

نکات ایمنی مهم و در استفاده از اره برقی

استفاده ازاره برقی
استفاده ازاره برقی

استفاده از اره برقی بنزینی می تواند خطرناک و طاقت فرسا باشد. ممکن است در استفاده از اره برقی موانع و مشکلاتی به وجود بیاید. باید در زمان استفاده از اره برقی نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهید . این نکات شامل موارد زیر می باشد:

 

1- کتابچه راهنمای تنظیم اره برقی بنزینی را به دقت بخوانید.

 

2- شما باید از اقدامات احتیاطی و آموزشی لازم آگاه باشید.

 

3- مدلی را انتخاب کنید که با توجه به اندازه آن راحت باشید.

 

4- اگر اره خریداری یا قرض نکرده اید در نظر بگیرید که یک اره برقی داشته باشید و محل تیغه و میزان راحتی کار با آن را در نظر بگیرید.

 

5- قطر تیغه باید حداقل دو برابر قطر درخت یا کنده ای باشد که قصد برش آن را دارید .

 

6- معمولا قدرت اسب بخار یا پیستون موتور به طول تیغه ای که در کارخانه تنظیم می شود بستگی دارد.

 

7- یک موتور تیغه ای تیز و تنظیم شده به شما امکان می دهد با اره برقی سریع، آسان، دقیق و البته کامل نتیجه بگیرید.

 

8- از اره خود مراقبت کنید.

 

9- مخزن را با روغن و بنزین پر کنید.

زیرا برای راه اندازی اره برقی بنزینی با موتورهای دو زمانه ترکیبی از بنزین و روغن استفاده می شود و اگر در راه اندازی اره برقی بنزین از سوخت به درستی استفاده نشود این اره ها خیلی زود دچار مشکل می شوند .

 

10- حتما موارد ایمنی را بررسی کنید. 

اطمینان حاصل کنید که هنگام شروع اره برقی، زنجیر آماده است و هنگامی که زنجیر در جای خود قرار نگیرد، نمی تواند به خوبی بچرخد . بررسی کنید که آیا فیلتر هوا به خوبی نصب شده و آیا پوشش محافظ و تیغه ثابت هستند.

 

11- هنگام استاده از اره ، ترمز و تیغه زنجیره ای را بپوشانید.

کیف بهترین وسیله برای این کار می باشد. اگرکیف ندارید یک پوشش تیغه بخرید تا هم شما و هم اره ایمنی داشته باشد.

برای خواندن اطلاعات بیشتر در مورد ایمنی هنگام کار با ابزار کلیک کنید.

مکان استفاده از اره برقی

قبل از استفاده از اره برقی بنزینی و سوختگیری مجدد به منطقه ای که می خواهید کار کنید توجه کنید: بسیار مهم است که شما فضای مناسب و ایمنی برای شروع کار با اره برقی و انجام کار با آن داشته باشید. یعنی از خطوط برق بالای سر خود  موانع ، اتومبیل ها و ساختمان های مجاور اطلاع داشته باشید و فضای مناسب برای فرار از افتادن تنه درختان یا شاخه های بزرگ واصلی در نظر بگیرید. شما می توانید برای فهمیدن حوادث احتمالی و جلوگیری از آن این مقاله را مطالعه کنید .

جلوگیری از حوادث کار با ابزار

 

در آخر استفاده از اره برقی کاری مورد نیاز اما دشوار است و ممکن است خطرناک باشد پس شما برای استفاده ازاره برقی موارد ایمنی را رعایت کنی و سعی کنید قبل از استفاده روش کار با آن را بلد باشید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه