معرفی دریل سه نظام آچاری

سه نظام

 دریل سه نظام آچاری چیست؟

دریل سه نظام آچاری یکی از انواع دریل های موجود در ابزار برقی می باشد. کیفیت مناسب و کارایی بالای این ابزار آن را به نمونه مورد علاقه بسیاری از تکنسین های فنی تبدیل کرده است. وظیفه اصلی دریل سه نظام آچاری سوراخکاری و پیچکاری می باشد.

با توجه به اندازه مته و سه نظام در نمونه های متفاوت برای کاربردهای مختلف وجود دارد.

 دریل سه نظام آچاری از جمله ابزار برقی است که مخصوص کارهای سنگین طراحی شده است.

 

اطلاعاتی که باید در مورد دریل سه نظام آچاری بدانید؟

دریل سه نظام آچاری
دریل سه نظام آچاری

1- مشخصات عمومی :

دریل سه نظام آچاری دارای یک مکانیزم خاص است که بر اساس آن فک های دریل به اندازه ظرفیتشان باز می شود و شفت و مته داخل آن قرار می گیرد. سه نظام ها با توجه به تعداد فک ها تقسیم می شوند و در نتیجه کاربردی متفاوت پیدا می کنند.

دریل سه نظام آچاری با آچار باز و بسته می شود و با توجه به جهت حرکت خود در جهت راست یا چپ به صورت دورانی حرکت می کند. سایز سه نظام های دریل آچاری متفاوت است و با توجه به تفاوت کار و کاربرد دسته بندی می شود. 

 

2- گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش

شرکت های ابزار برقی مانند ابزار دی سی ای محصولات و ابزار خود مانند انواع دریل سه نظام آچاری و اتوماتیک را در اختیار مخاطب قرار می دهند. این مدت زمان مناسب این امکان را در اختیار مخاطب و مشتری قرار می دهد تا بتواند در زمان مناسب از کیفیت ابزار مطمئن شود و در صورت بروز مشکل از خدمات پس از فروش استفاده نماید.

در مورد گارانتی انواع ابزار و دستگاه های برقی می توانید مقاله زیر را بخوانید.

چرا باید محصول با گارانتی بخریم؟

 

3-کیفیت ساخت

مسلما کیفیت ساخت این نوع از ابزار برقی یکی از مواردی است که بسیار مورد توجه کاربران قرار دارد. در بازار ابزار برقی نمونه های متفاوتی از دریل سه نظام آچاری موجود می باشد که از تولیدات معتبرترین شرکت های تولید ابزار تا ناشناخته ترین آن ها می باشد.

اما موردی که دارای اهمیت می باشد این است که این ابزار برای کار در مدت زمان طولانی خریداری می شود و شما برای استفاده کوتاه مدت آن را نیاز ندارید و به همین دلیل تهیه جنس با کیفیت بسیار اهمیت دارد.

 

فاکتور های تاثیر گذار در انتخاب دریل سه نظام آچاری

دریل سه نظام آچاری
دریل سه نظام آچاری

1- اندازه

اندازه یکی از موارد مهم در انتخاب دریل سه نظام آچاری و به طور کلی انواع دریل می باشد. برای مثال سایزهای مثل سایز 8 اینچ این نمونه دریل ها برای کارهای سنگین کارایی ندارند و نمی توانیم برای کارهای صنعتی پر فشار از آنها استفاده کنیم. برای کارهای سنگین معمولا از دریل سه نظام 1/2 استفاده می شود.

 

2- دوام دریل سه نظام آچاری

اگر ابزار مورد استفاده شما دوام کافی نداشته باشد شما را با مشکلات بزرگی مواجه خواهد ساخت. در حقیقت دوام دریل در کنار سایز اهمیت دارد. این دریل ها اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند دوام و کیفیت خوبی دارند.

 

3- مواد سازنده ابزار

در تهیه سه نظام ها از دو جنس فلز و پلاستیک استفاده می شود و گاهی اوقات نیز از ترکیب هر دو ماده برای تهیه این بخش استفاده می گردد. آنچه واضح است این است که باید از ترکیبات با کیفیت برای تهیه بخش های مختلف ابزار استفاده کرد تا در آینده با مشکل خاصی مواجه نشویم.

 

4- جنس و تعداد فک های نگهدارنده

جنس این بخش مهم است اگر چه ممکن است به از بین رفتن یکی از فک های سه نظام بتوانیم برای کارهای سبک از آن استفاده کنیم اما برای کارهای سنگین نیاز داریم که قطعات را جایگزین نماییم.

سه نظام آچاری در دریل چه مشخصاتی دارد؟

این نوع از سه نظام های توسط آچار باز و بسته می شود. از نمونه های آچاری می توان برای مته های معمولی و عادی نیز استفاده کرد. در هنگام کار با این نوع از سه نظام در دریل باید توجه داشته باشید که کاملا سفت و محکم شده باشند. در بدنه دریل ها بخشی برای نگهداری آچار مخصوص باز و بسته کردن آچار قرار داده شده است.

1- این بخش در دریل برای بستن مته قرار داده شده است.

2- می توانید در عملیات تراشکاری با بستن سه نظام روی دستگاه تراش قطعات با شکل گرد و چند ضلعی نیز آن را باز و بسته کنید.

3- دلیل نامگذاری سه نظام برای این بخش از ابزار تعداد فک های آن می باشد.

4- فک های دریل سه نظام آچاری باعث محکم ماندن قطعه در زمان کار می باشد.

5- باز و بسته کردن سه نظام آچاری به صورت دستی می باشد.

پیشنهاد خواندن: انواع ابزار برقی

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه