گارانتی محصول چیست؟

گارانتی محصول چیست؟

چرا بهتر است اقلام گارانتی دار بخریم؟

وقتی نوبت به سفارش لوازم برقی می رسد، همه ما به دنبال بهترین امکانات هستیم. یکی از مهم ترین خدمات هنگام خرید لوازم برقی، گارانتی آنها است. سوال هایی که معمولا هنگام خرید از فروشنده داریم عبارتند از:

(آیا محصول کیفیت خوبی دارد؟ آیا می توانم به تولید کننده اعتماد کنم؟ آیا دارای گارانتی است؟)

گارانتی توسط سازنده محصول ارائه می شود. این مزیت به شما اطمینان می دهد که محصول از کیفیت و عملکرد خوبی برخوردار است و به شما آرامش خاطر می بخشد. تولیدکنندگان همچنین به مشتریان امکان ثبت محصولات خود را می دهند و به آنها این امکان را می دهند که مدت ضمانت را برای مدت طولانی تری تمدید کنند و اطمینان حاصل کنند که محصول با نقص عملکرد رو به رو نخواهد بود.

 

گارانتی چیست؟

معمولاً هنگام خرید، تولید کننده یا فروشنده برای حمایت بیشتر از محصول خود گارانتی را ارائه می دهد گارانتی کیفیت محصول را تضمین می کند. به طور خلاصه، ضمانت نامه نوید ارائه تعمیر، نگهداری، تعویض یا باز پرداخت محصول را برای مدت زمانی مشخص را می دهد. 

 

ضمانت نامه چگونه کار می کند؟ 

در حال حاضر ارائه گارانتی لازم و ضروری نیست، اما بیشتر شرکت های که قصد دارند کیفیت بالای محصول خود را ثابت کنند مانند شرکت ابزار برقی دی سی ای معمولا گارانتی را به نمایش مشتریان می گذارند. تولیدکنندگان مختلف ضمانت های مختلفی دارند، همچنین این بدان معنی است که دامنه پوشش گارانتی متفاوت است.

 

پاسخ به سوالات راجع به گارانتی

نمونه بر چسب گارانتی شرکتی
نمونه بر چسب گارانتی شرکتی

ضمانت تا چه مدت اعتبار دارد؟

به شرکت تولید کننده بستگی دارد. در بعضی از مواقع تنها راه برای فهمیدن این است که سند ضمانت خود را بررسی کنید تا ببینید ضمانت آن در چه زمانی شروع شده و در چه زمانی منقضی می شود. همچنین شرایطی که ممکن است ضمانت شما را باطل کند را به خوبی مطالعه کنید.

 

ضمانت چگونه اعمال می شود؟ 

در بیشتر اوقات فروشنده یا تولید کننده گارانتی را به شما ارائه می دهد.

 

اگر محصول در دوره گارانتی خراب شود، چه اتفاقی می افتد؟ 

برای اینکه بدانید آیا شرکت محصول را تعمیر، تعویض یا هزینه را باز پرداخت می کند، به گارانتی مراجعه کنید.

 

چه قطعات و موارد تعمیراتی شامل گارانتی می شوند؟

به طور کامل برگه نامه ضمانت را مطالعه کنید تا به خوبی متوجه شوید کدام یک از قطعات محصول شامل گارانتی هستند و کدام یک از قطعات پشتیبانی نمی شوند. این قطعات در ابزار برقی مختلف تفاوت دارند.

 

آیا بخشی از محصول یا انواع خاصی از تعمیرات از گارانتی مستثنی هستند؟

در برخی موارد، ضمانت ها شما را ملزم به پرداخت هزینه های کارگری می کنند. علاوه بر این، باید در نظر داشت که بعضی از خدمات امکان دارد هزینه اضافی به شما تحمیل کند برای مثال: نیاز به حمل وسایل سنگین یا بزرگ به یک آدرس از راه دور برای تعمیر، یا بازگرداندن کالا.

 

آیا ضمانت نامه “خسارت غیرمستقیم” را پشتیبانی میکند؟

معمولاً جواب منفی است. اکثر ضمانت ها خسارات ناشی از محصول یا زمان و هزینه لازم برای رفع مشکل را پوشش نمی دهد. به زبان ساده ، اگر دریل شما خراب شود ، این شرکت هزینه بعضی از قطعات روی دریل را پرداخت نخواهد کرد.

 

گارانتی محدود یا مشروط چیست؟ 

برخی از گارانتی ها فقط در صورتی که محصول را طبق دستور استفاده کنید، شامل محصول می شوند. برای مثال: ضمانت نامه ممکن است فقط موارد شخصی – برخلاف مصارف تجاری – محصول را شامل شود. به همین ترتیب، مهم است که اطمینان حاصل کنید که گارانتی نیازهای شما را برآورده می کند.

 

ضمانت شفاهی چگونه است؟

برچسب گارانتی
برچسب گارانتی

مثلاً اگر فروشنده به صورت شفاهی معامله می کند و خدمات شرکت را به شما معرفی می کند و بیان می کند که شرکت تعمیرات رایگان را انجام می دهد، حتماً آنها را کتباً از فروشنده دریافت کنید. در غیر این صورت، ممکن است نتوانید سرویس وعده داده شده را دریافت کنید.

 

ضمانت تمدید چیست؟

یک وسیله اصلی یا ابزار اصلی ، ممکن است در قالب “ضمانت طولانی تر” به شما ارائه شود. برای اینکه به خوبی متوجه شود که ضمانت تمدید به چه معناست این قسمت را به خوبی مطالعه کنید.

اصطلاح “ضمانت تمدید شده” بازار یابی زبان است و از نظر قانونی، ما در مورد قرارداد خدمات صحبت می کنیم. قراردادهای خدمات، مانند ضمانت نامه ها، تعمیر و یا نگهداری را برای مدت زمان مشخص ارائه می دهند.

اکنون، تفاوت در این است که ضمانت نامه ها در قیمت محصول گنجانده می شوند در حالی که ضمانت نامه های اضافی هزینه های اضافی دارند و جداگانه فروخته می شوند. رای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا شما به ضمانت نامه طولانی تر نیاز دارید ، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1-اگر تولید کننده قبلاً ضمانت را پوشش داده است.

2-تعمیرات و پشتیبانی با بالاترین کیفیت در دوره گارانتی انجام گرفته است.

3-آیا محصول نیاز به تعمیر دارد؟ یا امکان دارد برای محصول مشکل به وجود بیاید؟

4-مدت زمان ضمانت تمدید شده طولانی است؟

5-شرکت ارائه دهنده ضمانت نامه طولانی معتبر است؟

6-هزینه ضمانت تمدید شده بیشتر از هزینه محصول است یا کمتر؟

7-در صورت خراب شدن محصول، شرکت تولید کننده از من چه حمایتی می کند؟

 

گارانتی در کشور های مختلف

کارت گارانتی
کارت گارانتی

در ایالات متحده آمریکا و انگلیس، مصرف کنندگان تا حدودی توسط قانون محافظت می شوند. همانطور که می توانید تصور کنید، سیستم های مختلف حقوق قانونی متفاوتی را فراهم می کنند. حقوق مصرف کننده در ایالات متحده “ضمانت ضمنی” توسط قانون ایالتی ایجاد شده است و همه ایالت ها آن را دارند.  تقریباً هر خریدی که انجام می دهید تحت ضمانت ضمنی قرار می گیرد.

توجه داشته باشید در هر خرید یک راهنمای کامل برای آشنایی کامل با شرایط گارانتی همراه با محصولی که متعلق به شماست ارائه می شود.

 

 

 نکات در مورد چگونگی به حداقل رساندن مشکلات ضمانت خود

1- قبل از خرید ضمانت نامه را به خوبی بخوانید. در صورتی که پشتیبان آنلاین وجود دارد سعی کنید از کمک آنها نیز برای دسترسی به جزئیات کامل استفاده کنید. می توانید از آنها کمک بگیرید تا جزئیات را به طور کامل برای شما ارسال کنند.

 

2- اطلاعات گارانتی را به طور کامل ذخیره و یادداشت کنید. تقریباً همیشه یک نسخه از ضمانت نامه را تهیه کنید. می توانید از طریق آنلاین نیز یک نسخه از ضمانت نامه را ذخیره کنید و آن را در سوابق خود نگه دارید.

 

3- به کیفیت محصولات و معروف بودن نام شرکت ارائه دهنده گارانتی در بازار توجه ویژه داشته باشید. به دنبال جزئیات شرکت ارائه دهنده ضمانت باشید. اگر با شرکت آشنا نیستید یا از کیفیت آن مطمئن نیستید، در صورتی که با شرکت به مشکل برخوردید در صورت شکایت از شرکت می توانید شکایت خود را در دفتر حمایت از حقوق مصرف کننده مطرح کنید.

 

4- رسید خود را همراه با گارانتی به خوبی حفظ کنید. ممکن است هنگام استفاده از خدمات گارانتی به تاریخ خرید نیاز داشته باشید با نگهداری از رسید می توانید به راحتی به اطلاعات دست پیدا کنید. یا در بعضی از موارد امکان دارد نیاز داشته باشید که ثابت کنید شما مالک اصلی دستگاه یا محصول می باشید با نگهداری رسید و اثبات این موضوع می توانید از خدمات گارانتی استفاده کنید.

 

5- دستورالعمل ها را به خوبی مطالعه کنید. تعمیر و نگهداری از محصول را طبق دستورالعمل انجام دهید تا دچار مشکل نشوید.

شما برای خرید یک محصول خوب و با کیفیت باید از جای مطمئن خرید انجام دهید ما در سایت ابزار قطعه محصولات را با گارنتی شرکتی به شما ارائه می دهیم .

mojtaba
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه