فایده اره افقی بر چیست؟

کاربد و مزایا و معایب اره افقی بر

اره افقی بر چیست؟

اره افقی بر یک نمونه از اره های رفت و برگشتی می باشد که به شما این امکان را می دهد مقدار زیادی از مواد را با سرعت برش دهید و در زمان خود صرفه جویی نمایید.

این ابزار یکی از انواع ابزار برقی پر استفاده است که به راحتی جایگزین دیگر ابزارها می شود. اره افقی بر را می توانید به جای اره دستی، اره دایره یا آسیاب استفاده کنید. اما مزایا و کاربردهای اره افقی بر چیست؟ در ادامه به بیان خصوصیات این نمونه از اره ها می پردازیم .

 

مزایای اره افقی بر نسبت به دیگر ابزارهای برش

علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان ، تلاش کمی لازم است که هنگام برش مواد سخت انجام دهید. اره افقی بر برای استفاده در فضای باریک ، عمیق یا طولانی که وسایل دیگر در آن مناسب نیستند، مطلوب است.

همانطور که در مورد اره دستی چنین است، زیرا دارای دسته بسیار پهن است. به همین ترتیب، به دلیل انعطاف پذیری تیغه های دو فلزی می توانید بر روی سطوح ثابت برش بزنید و برش های شدید در بسیاری از مواد از این نمونه اره استفاده می شود. به لطف این مزایا ، اره افقی بر بسیار متنوع است و کاربرد های زیادی دارد، اما آیا می دانید مزایا اره افقی بر چیست؟

 

کاربردهای اره افقی بر چیست؟

استفاده از عینک ایمنی هنگام کار
استفاده از عینک ایمنی هنگام کار

 

اره افقی بر ابزاری است که در هرس، لوله کشی، ساختمان سازی، برق، نجاری و امداد و نجات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در زیر به چند نمونه از کاربرد های اره افقی بر اشاره میکنیم.

1- لوله کشی

برش لوله های مسی، PVC , Inox و برآمدگی های فلزی. کاهش شدید بر روی سطوح ثابت یا مناطقی که دسترسی به آنها دشوار است. همانطور که قبلا اشاره شد انعطاف پذیری ورق های دو فلزی این کار را بسیار آسان می کند.

 

2- ساخت و ساز و برق

برش های و فرورفتگی های موجود در دیوار گچ، تخته، گچ و آلومینیوم ، آجر تو خالی و جامد وبتن متخلخل از دیگر کار برد های اره افقی بر است.

 

 

برش چوب با عمق و سختی زیاد. مبلمان و پنجره های مصالح ترکیب شده با چوب و فلز را می توانید با اره افقی بر بازسازی کنید. صفحات ساندویچ چوب و تعمیر پالت با چوب و میخ از دیگر کاربرد های این اره است.

 

4-عملیات نجات

در جواب کسی که می گوید فواید اره افقی بر چیست می توان گفت از آن در امداد و نجات نیز می توان استفاده کرد. برش وسایل نقلیه و دیگر موارد که در مکان ها و زمان های خاص می تواند بسیار حیاطی باشد از دیگر کاربرد های این دستگاه است.

 

کدام یک از مدل های اره افقی بر مناسب کار شما می باشد؟

 

برش چوب با اره افقی بر
برش چوب با اره افقی بر

 

اره های افقی بر نمونه های زیادی دارند که ما در اینجا به چند نمونه آن می پردازیم . مدل الکترونیکی SS 210,P 280 و دو نوع باتری دار SSL12/122K,SSL20. نمونه اره افقی بر SS210 یک اره افقی بر بسیار متنوع، با قدرت 850 وات است و برای کاربردهایی مانند برش چوب تا عمق 200 میلی متر مناسب است.

SS 280 P یک اره افقی بر الکتریکی است، اما بسیار قوی تر از نمونه قبلی کار می کند و برای ساخت و ساز بهترین انتخاب می باشد. دارای موتور 1200 واتی است که به شما امکان می دهد سرعت و مدار برش را با توجه به سختی مواد تنظیم کنید. همه به لطف تنظیم کننده سرعت 6 موقعیتی و تنظیم کننده مداری 4 موقعیتی است.

با تمام این مشخصات یک اره افقی بر SSL20 با باتری 18 ولت است که برای کار روی سطوح ثابت استقلال زیادی به شما می دهد. و در نهایت SSL12/SS122K یک نمونه مینی از اره افقی بر است که بسیار جمع و جور و سبک است و به شما دسترسی به مکانهای مشکل و دور از دسترس را امکان پذیر می سازد . برای لوله کشی ، هرس و برق مناسب است.

پس از انتخاب اره ای که قرار است از آن استفاده کنید . آیا مراحلی را که باید برای استفاده صحیح از آنها دنبال کنید به خاطر می آورید؟

چگونه باید از اره افقی بر به درستی استفاده کنید

برای استفاده از اره افقی بر برای برش باید دستورالعمل هایی رعایت شود تا در زمان استفاده مشکلی پیش نیاید. این دستورالعمل ها عبارتند از :

 

1- استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی مناسب که شامل عینک، ماسک، دستکش می شود و جلو گیری از حوادث کار با ابزار .

 

2- توقف عمق برش اگر برش معمولی است.

برای اینکار می توانید تخته نگهدارنده را روی قطعه ای که قرار است برش داده شود قرار دهید.

 

3- تنظیم عمق برش ، اگر قرار است یک برش سریع انجام دهید ، برای اینکار لبه قطعه را روی تخته نگهدارنده قرار دهید تا برش داده شود ، سپس اره را روشن کنید و کم کم به سمت پایین هدایت کنید تا تهته به طور کامل قطعه را نگهدارد.

 

4 -با توجه به سرعت برش باید تنظیم کننده سرعت را تنظیم کنید . اگر می خواهید برش های سریع مخصوص مواد نرم انجام دهید دریچه گاز را با سرعت بالا تنظیم کنید . برای برش های دقیق در موارد سخت تر تنظیم کننده سرعت را در سرعت های پایین تنظیم کنید. به همین ترتیب استفاده از تنظیم کننده مداری را مورد توجه قرار دهید.زمانی که قرار است برش سریع در یک مدار انجام دهید.

5- بهتر است قبل از کار با اره افقی بر مطمئن شوید که کار شما نیازمند این دستگاه است و نیازی به اره عمود بر ندارد. همچنین تمام موارد ایمنی را رعایت کنید و با اطمینان کامل برش را انجام دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید:نکات ایمنی هنگام کار با ابزار برقی

نکته : شما از قبل می دانید که اره افقی بر برای چه مواردی کاربرد دارد و چگونه به درستی می توانید از آن استفاده کنید . اما آیا تیغه های متفاوت را نیز می شناسید که بسته به موادی که قرار است برش دهید وجود دارد؟ می توانید با بررسی بیشتر انواع مدل ها و ویژگی های اره را مورد بررسی قرار دهید

mojtaba
ارسال دیدگاه