روش استفاده از اره عمود بر

چگونه از اره عمود بر استفاده کنیم؟

اره عمود بر یکی از ابزار های بسیار کاربردی در تجهیزات نجاری می باشد. در زمانی که می خواهید برش های مستقیم یا منحنی داشته باشید اره عمود بر بهترین انتخاب است، تنوع کار با این ابزار آن را به نمونه ای کاربردی در بین اره ها تبدیل کرده است.

از این نمونه اره ها می توانیم برای برش حلقه ها در یک قطعه از کار نیز استفاده کنیم.

 

نکاتی برای استفاده از اره عمود بر

1- شخص مناسبی را برای استفاده از اره در هنگام کار انتخاب کنید.

2- برای بریدن تکه ای از تخته سه لا تیغه، تیغه اره برقی صحیح را برای مواد به کار ببرید .

3- زاویه تیغه را بررسی کنید . برای برش استاندارد باید زاویه 90 درجه با کفش یا پایه اره داشته باشید.

4- هنگام برش می توانید یک تخته مستقیم را به قطعه کار گیر دهید تا مانند یک حصار عمل کند. کف اره را در امتداد تخته بزنید تا برش مستقیمی داشته باشید.

5- اگر از اره عمودبر روی یک سطح ظریف استفاده می کنید، می توانید برای محافظت از قطعه کار از نوار نقاشی استفاده کنید.

6- برای ایجاد برش های مورب زاویه اره را متناسب تنظیم کنید.

7-برای در اختیار داشتن برش های تمیزتر پایین قطعه را برش بزنید تا برش تمیزتری به دست آورید.

 

نکته مهم:

به دقت به دستورالعمل ها توجه کنید و نکات ایمنی را مورد توجه قرار دهید تا از حوادث کار با ابزار جلو گیری کنید . هنگام کار برش با اره عمود بر برای محافظت از چشم و ریه ها از عینک و ماسک ایمنی استفاده کنید. مطمئن شوید که تیغه شما با اره و موادی که برش می دهید سازگار است. قبل از تنظیمات یا تغییر تیغه ابزار را از برق بکشید یا باتری آن را جدا کنید.

 

نکته: اره برقی برای ایجاد برش های زاویه دار یا مورب طراحی شده است . برای یادگیری بهتر می توانید از دستورالعمل هایی که برای استفاده از این نمونه از اره ها وجود دارد استفاده کنید.

اگه دنبال اطلاعات بیشتر در مورد حوادث کار با ابزار برقی هستید مقاله زیر را مطالعه کنید.

روش های جلوگیری از حوادث کار با ابزار

برش چوب با استفاده از اره عمود بر
برش چوب با استفاده از اره عمود بر

نحوه استفاده از اره عمود بر برای برش های دایره ای

نحوه استفاده از اره برقی برای برش های دایره ای طبق مراحل زیر می باشد.

 

مرحله اول :

قطعه را اندازه گیری و علامت گذاری کنید .

اندازه و موقعیت دایره روی تابلو را تعیین کنید. برای کشیدن دایره می توانید از یک قطب نما و پرگار استفاده کنید یا به راحتی یک شی گرد یا درب گرد را برداشته و دایره مورد نظر خود را با استفاده از آن بکشید.

 

مرحله دوم:

تخته را طوری در ناحیه برش قرار دهید که این منطقه از انتهای سطح کار امتداد داشته باشد و آن را محکم در محل خود نگهدارید. یک سوراخ برای آغاز کار به اندازه 8/3 اینچی در داخل مرکز دایره ایجاد کنید.

 

مرحله سوم:

برای امنیت کاری از اره مویی و از سوراخ داخل دایره شروع کنید. اطمینان پیدا کنید که تیغه به صفحه برخوردی ندارد و اره کردن را آغاز کنید. یک قوس برش بزنید تا دقیقا به سمت قسمت اضافه دایره برسید. کار را تا برش کامل دایره ادامه دهید.

 

مرحله چهارم:

یک موقعیت آسان را پیدا کنید تا از زاویه برش نامناسب جلوگیری کنید و برش های باقیمانده در دایره را به پایان برسانید. اگر به اندازه کافی تمرین کنید می توانید ناموزونی را در داخل دایره با اره عمود بر برش دهید. در غیر اینصورت باید برای تمیز کردن لبه ها از اسفنج استفاده کنید.

 

نکته: قبل از اینکه روی پروژه نهایی خود کار کنید چندین برش آزمایشی انجام دهید. هنگام هدایت اره از فشار ملایم استفاده کنید. فشار دادن یا خم شدن می تواند منجر به بریدگی های زاویه دار روی کار شود.

 

اره عمود بر
اره عمود بر

چگونه یک اره عمود بر ساده را برای بریدن دایره استفاده کنیم 

 دستورالعمل ها به شما می گویند که چگونه یک اره ساده را برای برش های دایره ای مورد استفاده قرار دهید. برای این کار بهتر است به مراحل زیر توجه کنید.

 

الف) یک صفحه پایه ایجاد کنید.

یک صفحه پایه برای برش دادن توسط اره ایجاد کنید. اره را هنگام برش روی این صفحه قرار دهید. در نتیجه این صفحه پایه باید از اندازه قطعه شما بزرگتر باشد و به اندازه کافی نازک باشد تا تیغه بتواند قطعه کار شما را برش دهد. از پیچ های چوبی برای اتصال چند قطعه مانع نازک با لبه های مناسب استفاده کنید.

 

ب) محل مورد نظر را برش دهید.

یک تکه چوب بلندتر را برش بزنید تا رو صفحه پشتیبان کار شما باشد و ضخامت آن باید به اندازه صفحه پایه باشد. این بخش را به عنوان شعاع دایره ای که برش می دهید عمل می کند. بنابراین به اندازه کافی باید بلند باشد تا بتواند اندازه های مختلف را برش دهد. قطعه را در فواصل منظم اندازه گیری و علامت گذاری کنید و در هر علامت در امتداد مرکز قطعه  سوراخ کنید .

ج) محل مورد نظر خود را برش دهید.

با قرار دادن صفحه پایه در انتهای تیرچه و قطعه مورد نظر می توانید سطوح قطعات را تراز کنید. برای ایجاد سوراخ از پیچ های متحرک استفاده کنید و قطعات متصل را بچرخانید.

 

د) تیغه مناسب را انتخاب کنید .

اره عمود بر را با کف اره در برابر قطعات با یک مانع روی صفحه پایه قرار دهید. موقعیت تیغه را روی پایه مشخص کنید. از روی صفحه پایه علامتگذاری شده یک سوراخ ایجاد کنید تا از آن برای شروع برش استفاده کنید.

 

ت) اره عمود بر را استفاده کنید.

در سوراخ روی تیرچه که مطابق با شکل دایره ای است یک برش ایجاد کنید. یک پیچ را به آرامی بچرخانید تا جک محکم به قطعه مورد نظر شما بچسبد . اره خود را روی صفحه پایه قرار داده  و از سوراخ که برای شروع کار ایجاد کرده اید کار برش را آغاز کنید. دایره را ببرید  و این کار را با فشار ثابت و محکم انجام دهید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
ارسال دیدگاه