نکاتی در مورد قدرت دریل ها

دریل شارژی

دریل با چه قدرتی بخرم؟

قدرت، تحرک و وزن همه عواملی هستند که در هنگام انتخاب دریل باید در نظر گرفت. یک دریل شارژی تحرک عالی و طیف گسترده ای از ویژگی های مهم را فراهم می کند. درجه بندی های 4 تا 8 ولت برای دریل های شارژی سبک وزن کافی است و دریل های 12-18 ولت نیازهای بیشتر صاحبان خانه را برآورده می کنند.

مدل پرقدرت وظایف سنگین را انجام می دهد و در ولتاژ افزایش بالایی کار می کند، به این معنی است که این نوع دریل ها باتری بزرگتر و سنگین تری دارند. باتری دریل شارژی باید به صورت دوره ای شارژ شود. ممکن است بخواهید یک باتری اضافی داشته باشید تا بتواند هنگام شارژ مجدد باتری اصلی به کار خود ادامه دهد. برای مقایسه زمان مصرف باتری به درجه آمپر نگاه کنید. ساعات آمپری بیشتر و ولتاژ های بالاتر مدت زمان بیشتری کار را ارائه می دهند. بخاطر داشته باشید که میزان عمر باتری، موادی که با آن کار می شود، میزان استفاده مداوم و حتی دما همگی بر عمر باتری تأثیر می گذارند. 

 

آیا دریل سیم دار قدرت بیشتری را ارائه می دهد؟

دریل سیم دار قدرت بالایی دارد. اگرچه سبک تر از مدل شارژی  است اما قابلیت های مشابهی را ارائه می دهد. جریان نامی بیانگر قدرت دریل سیم دار است. کار با دریل سیم دار به معنای مدت زمان کار طولانی تر، بدون نیاز به توقف برای شارژ مجدد باتری می باشد. با این حال، اندازه سیم دریل حرکت را برای شخص محدود می کند. بسته به فاصله بین محل کار شما و خروجی سیم ممکن است به یک سیم رابط نیاز داشته باشید.

برای انتخاب سیم مناسب دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید و دستورالعمل های ایمنی سیم برق را مشاهده کنید.

 

انواع باتری های موجود در دریل شارژی

دریل شارژی
دریل شارژی

متداول باتری های دریل های شارژی شامل نیکل-کادمیوم و لیتیوم-یون است. باتری لیتیوم یون سبک تر و کوچکتر از یک باتری ولتاژ مشابه است. باتری های لیتیوم یون در مدت زمان استفاده در چندین ماه نیاز به شارژ دارند. در مورد باتری ها می توانید مقاله های زیر را مطالعه کنید.

در مورد باتری های قابل شارژ بیشتر بدانیم

 

ویژگی های موجود در دریل ها

برخی از ویژگی ها برای انجام کارهای خاص مورد نیاز است، در حالی که برخی دیگر کار را آسان می کنند. در اینجا برخی از ویژگی های موجود در دریل را بررسی می کنیم.

اندازه: مته ها در اندازه های 1/4 اینچ ، 3/8 اینچ و 1/2 اینچ در دسترس هستند. این اندازه گیری ها اندازه چاه مته را نشان می دهد (بخشی که بیت را نگه می دارد) و به بزرگترین ساقه بیتی متناسب با مته اشاره دارد. یک چاک 1/4 اینچی برای دریل سبک کافی است. مته 3/8 اینچی طیف گسترده ای از بیت ها را می پذیرد و آن را برای کارهای معمول خانگی همه کاره می کند. مته 1/2 اینچی از پس کارهای سنگین بر می آید.

 

سرعت: مته متغیر با سرعت با کلاچ قابل تنظیم، قابلیت انعطاف پذیری در حفاری مواد مختلف و استفاده از انواع برش را به شما می دهد. حفاری چوب نرم، چوب سخت، فلز و سازه به سرعت، گشتاور یا نیروی چرخشی متفاوت نیاز دارد. قطعات بزرگتر به سرعت کمتر و گشتاور بیشتری نیاز دارند. سرعت بالا و گشتاور کم برای مواد نرم تر و قطعات کوچکتر کار مناسب است. می توانید کلاچ را روی سطح گشتاور مورد نیاز تنظیم کنید.

دریل های دارای سوئیچ دنده به شما این امکان را می دهند که دنده مته را در سرعت کم و گشتاور بالا یا سرعت زیاد و گشتاور کم تنظیم کنید.

 

کارایی: بعضی از دریل ها دارای کارتریج های کلید دار هستند که برای سفت و شل کردن آنها به ابزار نیاز دارد. اما بسیاری از مته ها دارای کارتریج های بدون کلید هستند که می توانید به صورت دستی آن را محکم یا شل کنید. اگر شما نیاز دارید که مرتباً مته را تعویض کنید، مته بدون کلید کار را سریعتر و آسان تر می کند. خصوصاً اگر دریل اجازه تنظیم دستی را نیز داشته باشد.

 

نکته در خصوص دریل

امکان دارد که یک دریل کوچک قدرت کافی را برای سوراخ کردن مواد سخت نداشته باشد. اما گشتاور بالاتر به شما امکان می دهد مواد سختی مانند چوب و فلز را سوراخ کنید. اگر به این میزان نیرو احتیاج ندارید، یک دریل سبک تر و کم حجم تر را با گشتاور کمتر در نظر بگیرید.

نمونه های مختلف دریل
نمونه های مختلف دریل

ویژگی های دریل برقی

1- توان خروجی برآورد دیگری از ظرفیت برق مته است.

2-تعداد واحد وات خروجی را به عنوان ترکیبی از سرعت و گشتاور اندازه گیری می کند.

3- نور داخلی به شما کمک می کند بدانید که کجا را حفاری میکنید.

3- سطح داخلی به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری محل را سوراخ کنید.

4- دسته کناری قابل تنظیم به شما امکان می دهد حفاری سنگین را با ثبات و کنترل بیشتری انجام دهید.

5- لوازم جانبی ممکن است شامل کیف، باتری اضافی، مجموعه های بیت و پیچ گوشتی باشد. اگر دریل شارژی خریداری می کنید ، حتماً با شارژر همراه باشد.

6- در زمان خرید دریل سعی کنید دریلی را انتخاب کنید که دارای قطعات خوب و با کیفیتی باشد همچین قطعات مهم آن مانند آرمیچر و ذغال در بازار موجود باشد.

 

در هنگام خرید دریل به چه نکاتی باید توجه داشت؟

دریل ها باید به گونه ای طراحی شوند که افراد هنگام کار کردن با آن راحت باشند. امکان دارد هنگامی که برای بار اول دریل را در دست میگیرید احساس خوبی داشته باشید، اما آیا بعد از چند ساعت استفاده از آن باز هم احساس خوبی خواهید داشت؟ قدرت خود را با اندازه و وزنی که می توانید تحمل کنید متعادل کنید.

چند نوع دسته دریل وجود دارد؟

دو نوع دسته دریل وجود دارد. دسته دریل با دسته T نزدیک وسط بدنه مته قرار دارد. این دسته وزن دریل را برای رسیدن به تعادل بهتر و کاهش فشار بر روی مچ دست تنظیم می کند. سایر دریل های سیم دار مانند گرفتن تپانچه می باشند در واقع دسته آنها در عقب قرار دارد.

 

راه های بهتر برای کار با دریل

 علاوه بر دریل های استاندارد ، ابزارهای حفاری دیگری نیز وجود دارند که می توانید به مجموعه خود اضافه کنید:

دریل های با زاویه راست به شما امکان می دهند در فضاهای تنگ مانند بین تیرچه های کف کار کنید. چاک روی مته زاویه سمت راست با زاویه 90 درجه نسبت به بدنه دریل نصب می شود.

افرادی که از دریل استفاده می کنند و تحمل ضربه های سنگین را دارند عمل گشتاور بیشتری نسبت به مکانیسم استاندارد دریل اعمال می کنند.

دریل های هوا ابزارهای حرفه ای هستند که به جای استفاده از برق، با استفاده از پنوماتیک کار می کنند. این دریل ها به یک شلنگ هوا متصل به کمپرسور هوا مناسب نیاز دارند.

دستگاه های پرس مته ابزارهایی هستند که می توانند سوراخ هایی با فاصله و عمق دقیق ایجاد می کنند. با داشتن ابزار مناسب و تنظیمات درست، می توانید تقریباً از هر زاویه ای حفر کنید بدون اینکه نگران چرخاندن بیت یا گم شدن سوراخ باشید.

پیچ گوشتی های مجهز به موتورهای مختلف از کارهای سبک برای کارهای خانه گرفته تا ابزارهای پرقدرت برای نصب کفپوش ها و … مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مدل ها را می توان به گونه ای طراحی کرد که به صورت پیستوله یا مستقیم به صورت خطی کنند.

در مقاله زیر ما ده استفاده استفاده کاریردی از دریل را به شما نشان داده ایم که می توانید با خواندن مقاله آنها را به کار گیرید .

ده استفاده کاربردی از دریل

mojtaba
ارسال دیدگاه