راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی – نکات مهم

راهنمای خرید پیچ گوشتی

راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی

راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی کمک می کند تا مناسبترین نمونه را متناسب با کار خود انتخاب نمایید. پیچ گوشتی برقی را می توانیم یکی از ابزار کلیدی جعبه ابزار به حساب بیاوریم . این دستگاه برای کمک به شما تولید شده است تا در کارهای  بزرگ و کوچک به راحتی بتوانید انواع پیچ را باز و بسته نمایید.

با استفاده از راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی شما می توانید به راحتی به مونتاژ مبلمان و بسته بندی ابزار بپردازید.

در حقیقت تمام کارهای کوچک و بزرگ از بستن عرشه ها، آویزان کردن قلابها و سفت کردن اتصالات و وسایل توسط پیچ گوشتی برقی امکانپذیر است. در ادامه با کارایی های متفاوت این ابزار بیشتر آشنا خواهید شد. قبل از شروع به کار باید بدانید که روش استفاده از پیچ گوشتی برقی به چه صورت است.

پیچ گوشتی ها در تمام کارهای خانگی به شما کمک می کنند. اما برای استفاده بهتر و بیشتر از آنها  باید بدانید که  قرار است که پیچ گوشتی در چه موادی پیچ را سفت کند. چوب ، ام دی اف یا گچ کدام یک قرار است پیچ در آنها قرار بگیرد.

 

 معرفی انواع پیچ گوشتی برقی   

پیچ گوشتی برقی
پیچ گوشتی برقی

در زمان خرید یک ابزار برقی با قابلیت پیچ گوشتی دو گزینه متفاوت وجود دارد. آن عملکردی را انتخاب کنید که  فعالیت پیچ گوشتی به عنوان عملکرد اصلی آن است، مانند پیچ گوشتی  برقی یا درایور ضربه ای. با بررسی کلی در راهنمای خرید این دستگاه می توانید به راحتی بسیاری از ویژگی ها و اطلاعات مفید در مورد دریل های ترکیبی با پیچ گوشتی را به دست آورید. در ادامه  به معرفی پیچ گوشتی برقی می پردازیم:

1- پیچ گوشتی برقی

یک پیچ گوشتی برقی کوچک را برای کارهای سبک در اطراف خانه خود در نظر بگیرید. به راحتی می توانید از این ابزار روی مواد نرمی مانند چوب نرم و گچ تخته کار کنید. این ابزار ها بسیار جمع و جور هستند و شرایط نگهداری آسانی دارند.

2- درایورهای ضربه ای

اگر می خواهید کارهای سخت انجام دهید، برای مثال پروژه های ساختمانی، نجاری یا عرشه سازی، به یک ابزار تاثیرگذار نیاز دارید. این نمونه از ابزار یک پیچ گوشتی سنگین است که برای مواد سنگین تر و متراکم تر طراحی شده است. این نوع از پیچ گوشتی ها مشابه نیروی دریل چکشی کار می کنند و کارهای پیچ کردن را سریعتر انجام می دهند.

راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی و جزئیاتی که باید بدانید.

 منبع انرژی

در زمان انتخاب پیچ گوشتی برقی منبع تغذیه ابزار می تواند عامل مهمی باشد. برای منابع تغذیه دو حالت وجود دارد.

شارژی

سیم دار

توان اندازه گیری پیچ گوشتی برقی شارژی

توان این دستگاه بر اساس ولت اندازه گیری می شود. یک پیچ گوشتی شارژی به شما امکان می دهد آزادانه حرکت کنید و به مناطق دشوار دسترسی داشته باشید. بدون اینکه مجبور باشید در نزدیکی منبع برق باشید. این ابزارها در مکان های تنگ و کارهای نامرتب مفید است.

انرژی این ابزار توسط باتری تامین می شود و قدرت آنها با ولت اندازه گیری می شود. ولتاژ بالاتر به پیچ گوشتی شارژی قدرت گشتاور بیشتری برای غلبه بر مقاومت می دهد. بنابراین اگر نیاز دارید کار روی مواد سخت انجام دهید بهتر است ولتاژ بالا را انتخاب کنید زیرا قدرتمندتر است.

ظرفیت باتری

توان اندازه گیری شده بر حسب آمپر ساعت است. هر چه ظرفیت باتری بزرگتر باشد، زمان بیشتری برای انجام کارهای سخت تر دارید. در مشاغل سخت تر باید از باتری های بیشتری برای کار استفاده کنیم. باید در مورد نوع کار و همچنین مدت زمان تکمیل کار فکر کنید.

استفاده از باتری لیتیوم یونی قدرتمند در عین وزن سبک، از نظر زیست محیطی مناسب هستند. حتی اگر برای مدت زمان طولانی این ابزار را بدون استفاده قرار دهید شارژ خود را حفظ می کند و بدون خراب شدن شارژ باقی می ماند. بسیاری از سازندگان اطمینان دارند که  طیف وسیعی از ابزار برقی شارژی از باتری استفاده می کنند. از آنجایی که آنها ولتاژ یکسانی دارند، می توانید به سادگی یک باتری و شارژر بخرید و فقط آن را بین تمام ابزارهایی که دارید تغییر دهید.

خرید این نوع از ابزار برای شما مقرون به صرفه است. بسته به اندازه و قدرت ابزار و باتری هر پیچ گوشتی شارژی زمان شارژر متفاوتی خواهد داشت. شارژ سریع می تواند هنگام کار روی پروژه های بزرگ مانند چیدن عرشه یا نصب حصار مفید باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد باتری کلیک کنید.

 

راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی

استفاده پیچ گوشتی برقی
استفاده پیچ گوشتی برقی

پیچ گوشتی های برقی مستقیما به برق اصلی متصل می شوند و شما می توانید اطمینان حاصل کنید که برای کل زمان کار برق دارید. این منبع تغذیه ثابت به این معنی است که نیازی به تعویض یا منتظر ماندن برای شارژ مجدد را ندارید.

پیچ گوشتی های سیمی برای کارهای سنگین مانند پروژه های ساختمانی مناسب هستند. وات پیچ گوشتی قدرت آن را می سنجد. هر چه وات بیشتر باشد، قدرت بیشتری در دسترس است. اگر فقط برای کارهای سبک قرار است استفاده شود، مانند پیچ کردن روی تخته گچ، وات کمتری را در نظر بگیرید و اگر قرار است روی فلز کار انجام دهید پس وات بالاتری را انتخاب کنید. در زمان استفاده از پیچ گوشتی نکات ایمنی را رعایت کنید.

 

مشخصاتی که در راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی موجود است.

پیچ گوشتی برقی و درایور های ضربه ای طیف گسترده ای از مشخصات فنی و ویژگی های مفید را برای آسان تر و سریعتر انجام شدن کار در بر می گیرند. در راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی مشخصات فنی دستگاه بیان می شود که عبارتند از:

 

1- گشتاور

اندازه گیری بر حسب نیوتن متر

قدرت ابزار با گشتاور اندازه گیری می شود که تعیین می کند چه مقدار نیروی چرخشی اعمال می شود. پیچ گوشتی برقی یا درایورهای ضربه ای باید روی عدد نیوتن متر تنظیم شوند.

 

2- سرعت بار

اندازه گیری دور در دقیقه. این سرعت چرخش بیت ابزار را اندازه گیری می کند و دارای تنظیمات سرعت متغیر است تا در کارهای مختلف کمک کند.سرعت با گشتاور کار نمی کند تا عملکرد یا توانایی ابزار را مشخص کند. هر چه گشتاور بیشتر و سرعت بیشتر باشد، راحت تر می توان پیچ را به مواد سخت تری مانند چوب هدایت کرد. در زمان کار روی سطح با سرعت کم و تنظیم گشتاور کم شروع کنید و سپس هر دو مقدار را افزایش دهید. این به محافظت از سطوح ظریف کمک می کند و ممکن است متوجه شوید که برای تکمیل کار فقط به سرعت یا گشتاور کم نیاز است.

 

3- اندازه شکاف

هر چه اندازه شکاف بزرگتر باشد، قطر بزرگتری می توانید استفاده کنید. اندازه ذکر شده حداکثر است. بنابر این اگر پیچ گوشتی شما دارای شکافی با اندازه 5 میلی متر باشد. فقط قطعات با اندازه مشخص با این نوع ابزار قابل استفاده می باشد.

4- قفل اسپیندل این بخش از ویژگی های هوشمندانه ای است که برای ایمنی استفاده می شود. این قفل کمک می کند تا دستان شما از خطر محافظت شود.   5- طراحی خلاقانه دسته ها در راهنمای خرید پیچ گوشتی برقی به ویژگی طراحی ارگونومیک و دسته های نرم آن اشاره شده است.   6- شارژ های میکرو یو اس پی شارژ پیچ گوشتی خود را به یک سیستم شارژ میکرو یو اس پی تغییر دهید تا به راحتی از پیچ گوشتی های کوچک استفاده کنید.   لامپ LED محل کار خود را با قرار دادن یک لامپ LED روشن کنید. برای ساخت کابینت و مونتاژ قطعات کوچک بسیار عالی است. در پیچ گوشتی ها و دریل های شارژی یک لامپ LED وجود دارد که خودکار محل کار را روشن می کند.   در انتخاب پیچ گوشتی برقی خود باید چند نکته مهم را مورد توجه قرار دهید. 1-  تکه های پیچ گوشتی مشاغل مختلف در اطراف خانه به قطعات پیچ گوشتی متفاوتی نیاز دارند. همه پیچ گوشتی های ما با مجموعه ای از لوازم جانبی  مورد استفاده می باشند.   2- باتری و شارژر اگر یک مدل بی سیم انتخاب کردید از داشتن یک باتری یا شارژر یدکی اطمینان حاصل کنید تا در صورت تمام شدن شارژ ابزار، نیازی به توقف کار نداشته باشید.
mojtaba
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
ارسال دیدگاه