نکات مهم باتری ابزار شارژی

باتری

آیا باتری ابزار شارژی قابل تعویض هستند؟

باتری ابزار شارژی یکی از مهمترین بخش های تجهیزات شارژی می باشد. بیشتر افرادی که از ابزار استفاده  می کنند با این مساله مواجه هستند که آیا می توان باتری ابزار را تعویض کرد یا خیر؟ باتری ابزار شارژی پس از مدتی دیگر قابل استفاده نمی باشد. اطلاع از چگونگی تعویض این قطعه کمک می کند تا انتخاب صحیح تری داشته باشیم.

بسیاری از ما یک یا چند ابزار بی سیم یا شارژی در کارگاه خود داریم که ممکن است شامل چند دریل شارژی، یک ضربه گیر و یک چکش برقی باشد. اگر به صورت غیر منتظره ای شارژ باتری دستگاه شما تمام شود چه باید کرد.

آیا باتری قابل تعویض می باشد؟ باتری دریل های بی سیم قابل تعویض می باشند. سازندگان ابزار شارژی ممکن است برای هر ابزار باتری جداگانه ای طراحی نکنند ممکن است باتری ابزار شارژی یک دریل بی سیم، اره مدور و یا اره افقی همه به یک شکل باشد.

منطقی است که گاهی اوقات برخی شرکت ها باتری تولید نکنند وقتی ابزار آنها توسط باتری های شرکت رقیب قابل شارژ شدن می باشد. دلیل عدم تولید برخی از باتری ها به دلیل تولید هزینه بر آنها می باشد. به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان ابزار شارژی ترجیح می دهند تا به جای تولید باتری مناسب ابزار خود از باتری های تولیدی دیگر شرکت ها برای شارژ ابزار خود استفاده کنند.

البته باید بدانید که باتری های قابل شارژ انواع مختلفی دارند که شما در مقاله زیر می توانید آنها را مطالعه کنید .

در مورد باتری های قابل شارژ بیشتر بدانیم

 

نکات مهم در مورد باتری ابزار و تعویض آن

باتری رونیکس
یک نمونه باتری ابزار شارژی

در اینجا دو سوال مهم مطرح می باشد:

1- آیا می توانیم از باتری 40 ولت در ابزار شارژی 20 ولت استفاده کنیم؟

فرض کنید شما یک دریل شارژی دارید که قرار است با باتری 20 ولت کار کند. در حال حاضر، شما به طور اتفاقی یک باتری 40 ولت برای اره مدور بی سیم خود دارید.

در مورد پاسخ به سوالی که آیا می توانیم از 40 ولت در دریل استفاده کنیم؟ جواب بله است، در صورتی که هر دو از یک سری باشند، می توانید باتری را متصل کنید و اتفاقی که می افتد این مورد می باشد که به احتمال زیاد شما با این قدرت زیاد که به آن ارائه می شود دستگاه عمر و دوام زیادی نخواهد داشت.

باتری 40 ولت ممکن است دریل شارژی شما را بسوزاند. پس بهتر است این کار را انجام ندهید. در عوض یک باتری مناسب تهیه کنید که 20 ولت باشد.

 

2- آیا باتری 18 تا 20 ولت قابل تعویض هستند؟

این سوال جوابی مشابه قبل دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که هر باتری ابزار شارژی با ولتاژ مناسب یک ابزار ساخته شده است. بهتر است فقط از باتری مناسب ابزارها استفاده کنید. برای مثال باتری 18 ولت در مته 18 ولت استفاده شود و باتری 20 ولت در ابزار 20 ولت استفاده شود.

 

3- آیا باتری یونی لیتیوم قابل تعویض هستند؟

متاسفانه این نوع از ابزار و ابزارهایی که دارای باتری های قلیایی یا یون لیتیوم می باشند را نمی توانیم به جای یکدیگر استفاده کنیم. اندازه و شکل و ولتاژ فقط با محصول سازنده مطابقت دارد. همچنین کابل و بخش های مختلف با یکدیگر سازگار نیستند و هر ابزاری تجهیزات متناسب با خود را دارد. به همین دلیل باید از باتری پشتیبان دوم یا حتی سوم برای استفاده در دستگاه خود استفاده کنید.

 

4-آیا باتری ابزار شارژی که زیاد استفاده و سیاه و کدر شده اند قابل تعویض اند؟

در ابتدای توضیحات نیز بیان شد که شکل و طراحی هر کدام از باتری ابزار شارژی و خود ابزار شارژی با یکدیگر متفاوت می باشد. فقط زمانی می توانید از باتری یک ابزار به جای دیگری استفاده کنید که ولتاژ آنها با هم برابر باشد. و نکته دیگر باتری ابزار خود ابزار می باشد که باید از باتری تهیه شده برای خود باتری استفاده کنیم.

کدامیک از باتری ابزار  با یکدیگر سازگار هستند؟

باتری دریل شارژي
باتری دریل شارژي

باتری های خیلی کمی هستند که می توانند به جای یکدیگر استفاده شوند و ولتاژ آنها را با ابزارهای قدرتمند استفاده کرد.

در ادامه نمونه هایی از این باتری ها عبارتند از باتری های ابزارهای برقی سری Dewalt که می توانیم ولتاژ باتری را با توجه به اینکه در کدام ابزار استفاده می شود تنظیم کرد.

تمام باتری های Flexvolt برای ابزار های برقی شارژی مانند 12 و 9 و 6 آمپر که 20 تا 60 ولت هستند قابل تعویض می باشند. حتی اگر شما از ابزار برقی  120 ولت استفاده می کنید، می توانید آنرا به نمونه شارژی تبدیل کنید.

 

نکته مهمی که در مورد باتری ابزار شارژی باید به آن توجه کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این مورد می باشد که شما به عنوان یک کاربر نمی توانید باتری یک شرکت را به جای شرکت دیگر  استفاده کنید.

شاید با برش بخش هایی از باتری بتوانید آنها را مورد استفاده قرار دهید، اما توصیه می شود اصلا این کار را انجام ندهید، زیرا این کار باعث خراب شدن باتری می شوید.

مورد مهم این است که شما خود را در معرض یک خطر قرار می دهید، زیرا نمی دانید که ابزار شما به درستی کار خواهد کرد یا ممکن است اتصال کوتاه اتفاق بیفتد و آتش بگیرد و باعث آسیب شما شود.

تعویض سیم ها نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

داشتن باتری اضافه نیز ایده خوبی خواهد است.

اگر می خواهید در مورد باتری های ابزار شارژی بیشتر بدانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

 

راهنمای انواع باتری ابزار شارژی

 

mojtaba
دیدگاه کاربران
3 دیدگاه
ارسال دیدگاه