تعدادی از ابزارهای ساخت اسکلت ساختمان

8 ابزار مهم در ساخت ساختمان

ابزارهای ساخت ساختمان متفاوت می باشند و کاربرد هر کدام از آنها برای موارد خاص می باشد. این ابزار ها تعداد زیادی دارند و بودن آنها برای ساخت یک ساختمان ضروری است. 

 

ابزار ساخت ساختمان

 

 

گاهی اوقات به این فکر می کنید تا بخشی را به فضای خانه و حیاط خود اضافه کنید اما برای این کار حتما باید ابزارهای مناسب را شناسایی کنید تا در آینده به مشکل خاصی برخورد نکنید. حتی ماهرترین سازندگان نیز بدون ابزار خود کاری از دستشان بر نمی آید.

به عهده گرفتن یک پروژه ساخت  بخش جدیدی از ساختمان می تواند ترسناک باشد. ساخت این فضا اگر کمتر از هزینه استخدام شخص نباشد، انجام دادن آن بدون آگاهی کار خظرناکی است و به از دست رفتن سرمایه شما می انجامد. حتی ماهر ترین سازندگان نیز بدون ابزار کار خود هیچ چیز نیستند.

با راهنمایی های مناسب پس از شناخت ابزار مناسب می توانید به ساخت و ساز بپردازید. در ادامه به 8 ابزار ساخت ساختمان اشاره می کنیم که ابزار مهم و کاربردی در ساخت و ساز و تخریب ساختمان می باشند.

 

 مهمترین ابزارهای ساخت ساختمان

آیا اجاره ابزار انتخابی خوب است
مهمترین ابزار ساخت ساختمان
یکی از مهمترین مواردی که هنگام ساخت ساختمان باید به آن توجه کرد این است که قبل از ساخت ساختمان یا بخشی از ساختمان شما باید اندازه گیری، تسطیح، علامت گذاری و برنامه ریزی درست و دقیقی انجام دهید. همچنین شما باید ابزار و امکانات لازم را فراهم کنید تا بتوانید ساختمان درستی بسازید. شما باید در زمان استفاده از این ابزار و کار خود از اتفاقات و حوادث احتمالی جلوگیری کنید. جلوگیری از حوادث کار با ابزار   1- نوار اندازه گیری بلند در ابزار ساخت ساختمان یکی از ابزارهای های ساختمان مهم متر اندازه گیری است که به شما نشان می دهد چه قطعات با چه اندازه هایی متناسب با طرح خود باید داشته باشید. ابتدا برای اندازه گیری اندازه کلی قاب یا اسکلت ساختمان را باید در نظر بگیرید ، تا بتوانید بخش های مختلف را علامت گذاری کنید. اگر در حال ساخت یک عرشه به عرض 15 فوت هستید و تکه های چوب شما 6 فوت طول دارد، باید قبل از اینکه اندازه آنها را ببرید، دقیقا 5 فوت را اندازه بگیرید چون در غیر این صورت در آخر با تخته های آویزان در کنار و یا ظاهری ناهموار روبرو خواهید شد.   2- داربست
داربست

پس از این که شما مکان مورد نظر را اندازه گیری کردید نیاز است که یک چهار چوب برای آن مکان ایجاد کنید تا به راحتی بتوانید با استفاده از آن کار خود را انجام دهید. شما با بستن داربست می توانید به روش صحیح چهار چوبی ایجاد کنید وساختمان خود را بسازید و برای کار کردن دچار مشکل نشوید.

داربست ها به صورت چوبی و فلزی موجود هستند که امروزه بیشتر از داربست های فلزی استفاده می شود. داربست های فلزی ایمنی بالاتری نسبت به نوع چوبی خود نیز دارند.

 

3- آستر گچ

وقتی اندازه همه چیز را در اختیار داشتید و از تراز بودن آن اطمینان پیدا کردید، آخرین بخش ساخت دقیق اطمینان از این است که خطوط اندازه گیری شده برای ساخت روی مسیر مستقیم قرار دارد. هنگام کار با ابزار دستی، نصاب ایجاد برش می خواهید باید از ابزار راهنمای مناسب استفاده کنید.

آستر گچ ابزاری است که از رشته ای با روکش گچ استفاده می کند که آن را روی چیزی می بندید تا یک خط  مستقیم داشته باشید . این به شما نشان می دهد که کجا را برش دهید یا جایی که باید برش داده شود راحت تر علامتگذاری کنید که بهتر از استفاده از دست و یا لبه چیزی می باشد .

 

4- مداد یا گچ برای علامت گذاری 

این یک مورد ساده اما اساسی است، اگر شروع به اندازه گیری کنید و راه و  وسیله ای برای علامت گذاری آن نداشته باشیم. از مواردی که می توانید به عنوان نشانگرهای ماندگار از آن ها استفاده کنید مداد و گچ است. مداد و گچ هر دو از موارد کاربردی مهمی هستند که در نشانه گذاری های در بسیاری از کارها به کار می آیند.

 

5- اره چرخشی و دورانی (فارسی بر)

زمانی که با چوب کار می کنید خیلی مهم است که از اره مناسب استفاده کنید تا برش های شما کامل و بدون نقص باشند. در صورت استفاده  از چوب برای کف می توانید علاوه بر برش مستقیم به اندازه صحیح قطعات چوب برش های 45 درجه نیز داشته باشید تا برای ستون ها و قاب ها و لبه های عرضه و سطح کار خود بتوانید از چوب هایی با طرح های پیچیده استفاده کنید.

فارسی بر یک اره چرخشی است که به شما امکان می دهد یک قطعه را دقیقا برای یک میز مدور برش دهید . با استفاده از آن می توانید انواع برش های پیشرفته را که به شما امکان ایجاد الگوهای خلاقانه می دهد ایجاد کنید. همچنین می توانید برش های مستقیم را به خوبی اره رومیزی انجام دهید اما به شکلی دقیق تر و مرتب تر این کار انجام می شود .

کدام اره فارسی بر برای برش چوب بهتر است؟

6- کمپرسور هوا و منگنه

کمپرسور باد و منگنه

اسکلت یک ساختمان قسمتهای زیادی دارد که دستگاه منگنه و کمپرسور هوای فشرده می تواند در انجام سریع بسیاری از کارهای آن تاثیرگذار باشد. اگر ترجیح می دهید که برای محکم کردن تخته های خود از میخ روی پیچ استفاده کنید. می توانید با منگنه های مخصوص عرشه و تخته ها را محکم کنید.

 

7- دریل شارژی
اگر از منگنه مخصوص به عنوان یکی از ابزارهای ساخت اسکلت ساختمان استفاده نمی کنید ، می توانید از یک دریل شارژی و بی سیم استفاده کنید. برای قطعه هایی که باید از روش ایمنی برای وصل کردن بخش های مختلف ساختمان استفاده کنیم می توانیم از دریل شارژی استفاده کنیم.

بسیاری از قطعات قاب نیز می تواند پیچ شوند. از مزیت های استفاده از دریل های شارژی سرعت کار بالای این تجهیزات می باشد. اگر مجبور بودید یکی از دو مورد را انتخاب کنید دریل شارژی گزینه مناسب تری برای انجام یک پروژه بزرگ خواهد بود.

8- چکش قاب بندی

اگر قاب بندی داشته باشید یک چکش قاب می تواند کمک شما باشد. می توانید از این چکش ها به جای منگنه در قاب ها و تیرچه ها استفاده کنید. باید مراقب باشید که این چکش را برای مواد نرم تری استفاده نکنید .

 

با مجموعه ای از ابزارهای متناسب طراحی و در اختیار داشتن دانش فنی می توانید ساختمان را به شکلی مناسب بسازید. به خاطر داشته باشید که ساخت هر ساختمان نیاز به ابزار ویژه ای نیاز دارد و این ابزارها تقریبا برای هر پروژه ای می توانند استفاده شوند. توصیه های افراد آگاه را برای تهیه ابزارهای ساخت اسکلت ساختمان مورد توجه قرار دهید و در زمان استفاده این ابزار موارد ایمنی را رعایت کنید.

در آخر به 8 ابزار ساخت ساختمان که بسیار مهم بودند اشاره شد اما شما بیاد بدانید ممکن است این ابزار بستگی به کار و نحوه ساخت شما تغییر پیدا کنند. پس بهتر از قبل از ساخت ساختمان ابزار مناسب با همان پروژه را انتخاب کرده و خریداری یا اجاره کنید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه