11 ایده برای مکان نگهداری ابزار

مکان نگهداری ابزار
فهرست مطالب

11 ایده برای مکان نگهداری ابزار

مکان نگهداری از ابزار فضایی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا با نظم بیشتری به انجام پروژه های خود بپردازد. یک کارگاه سازماندهی شده برای یک کارگاه شاد است.

آیا تا به حال مجبور بوده اید که تمام قفسه ها و کشوها را برای یافتن وسیله ای جستجو کنید؟ اهمیت سازماندهی در اینجا بیشتر پیدا می شود. در اینجا ما 11 ایده برای مکان نگهداری ابزار به شما پیشنهاد می دهیم. برای عده ای سازماندهی می تواند پیچیده و دشوار به نظر برسد. با این حال صرف نظر از سطح تخصص، بودجه، یا فضای موجود و مورد نیاز های خاص شما راهی وجود دارد که می توانید کارگاه خود را به فضایی عالی برای مکان نگهداری ابزار تبدیل کنید.

در ادامه ما 11 ایده مختلف برای ذخیره و نگهداری ابزار به شما پیشنهاد خواهیم داد تا بتوانید آنچه را که نیاز دارید به راحتی پیدا کنید.

1- استفاده از تخته میخ برای مکان نگهداری ابزار

مکان نگهداری از ابزار
استفاده از تخته میخ

یکی از مهمترین بخش های ذخیره سازی ابزارهای هوشمند، توانایی مشاهده و انتخاب ابزار مناسب برای کار است. اگر آنها در یک ظرف یا در شمع دفن شوند. ممکن است هر آنچه را که نیاز دارید از دست بدهید. اگر نیازی به سیستم ذخیره سازی کامل در گاراژ ندارید. بهترین گزینه برای مکان نگهداری ابزار یک تخته چوبی ساده می باشد.

با استفاده از یک تخته چوبی، می توانید گیره های را طوری قرار دهید که وسایل خود را در تمام طول دیوار پخش کنید تا همه چیز بلافاصله در معرض دید را گرفته و مرتب شوند و به راحتی قابل دست یابی باشند. این کار به شما امکان می دهد که هر تعداد ابزار را می خواهید ذخیره کنید.

همیشه فضای بیشتری برای رشد برای تنظیمات بیشتر در اختیار شما قرار دارد.

 

2- ساخت ایستگاه شارژ دریل شارژی یک مکانبرای نگهداری ابزار

محل شارژ

دریل و ابزارهای شارژی بسیار بیشتر از ابزارهای معمولی غیر برقی شما کاربردی هستند. آنها فضای بیشتری را اشغال می کنند و باید شارژ شوند. خوشبختانه با یک ایستگاه شارژ می توانید هر دو مشکل را حل کنید و به طور همزمان این مشکل را برطرف کنید.

برای کار کردن باید مکانی را در نزدیکی پریز انتخاب کنید. اما اگر فضا دارید ایستگاه چوبی شما می تواند چندین ابزار بی سیم را در خود جای دهد. باتری شارژ کند و حتی با کمک نوار مغناطیسی مته های دریل را نگه دارد .

دریل ها چه شارژی و چه برقی کاربرد های گوناگون و متفاوتی نیز دارند که شما می توانید با خواندن این مقاله از آن ها استفاده کنید .

ده استفاده کاربردی دریل ها

 

3- مکان نگهداری ابزار با استفاده از لوله های PVC

نگهداری از ابزار با استفاده از لوله
نگهداری از ابزار با استفاده از لوله

برای نگهداری ابزار دستی خود از لوله های PVC استفاده کنید. لوله های PVC کاربردهای زیادی برای ذخیره سازی دارند. مخصوصا زمانی که به نظر می رسد تعداد زیادی از ابزارهای دستی کاملا داخل آن قرار می گیرند.

با ذخیره ابزارها به صورت جداگانه بدون نیاز به نصب کامل تخته چوبی یا اشغال فضای میز کار، لوله های PVC را روی دیوار آویزان کنید. به سادگی آنها را با زاویه برش دهید تا با دیوار کنار هم قرار بگیرن . آنها را با پیچ ، میخ یا چسب نصب کنید حال شما دارای مکانی برای نگهداری پیچ گوشتی ، انبردست ، تیغه نگهدارنده و نوار مناسب هستید .

 

4-استفاده از شلنگ های خانگی به عنوان مکان نگهداری ابزار

بخش هایی از پالت ها برای نگهداری وسایل در لیفتراک ها در نظر گرفته می شوند. نظم در نگهداری ابزار زمانی که ابزار بزرگتر در اختیار شما است بیشتر مشخص می شود. بعد از اینکه پالت را به دیوار محکم کردید. به سادگی می توانید دسته ابزارهای بزرگ را در پشت پالت قرار دهید . با استفاده از تکیه گاهای پشتی برای جدا کردن ابزار می توانید استفاده کنید . می توانید برای بهتر شدن پالت آن را رنگ آمیزی کنید یا طراحی متناسب با بقیه گاراژ خود روی آن انجام دهید .

 

5- استفاده از لوله های pvc برای نگهداری ابزار باغبانی

مشابه ایده ای که برای نگهداری ابزار با پی وی سی استفاده کردید می توانید برای نگهداری ابزار باغبانی  استفاده کنید . استفاده از PVC برای ابزارهایی با دسته بلند نیز توصیه می شود .

 

6- مکانی برای نگهداری نوار چسب ها درست کنید .

اگر کشویی برای نگهداری نوارها ندارید. و نیاز به استفاده از انواع نوار چسب دارید. می توانید بخشی برای پخش نوار خود طراحی کنید.

دندانه هایی برای برش نوار فراهم کنید. استفاده از نوارها ساده تر خواهد بود. این کار کمک می کند تا در زمان نیاز با استفاده از یک دست نیز بتوانید از نوار استفاده کنید و آنچه نیاز دارید پیدا کنید.برچسب را روی دستگاه پخش نوار بچسبانید و در زمان نیاز از نوار چسب استفاده کنید.

 

7- ابزارهای کوچک را در جعبه های فوم دار نگهداری کنید .

اگر می خواهید مکان نگهداری ابزار را سفارشی تر کنید که فضایی متناسب با ابزارهای شما باشد. از فوم ها استفاده کنید. این فوم ها اغلب برای عایق کاری استفاده می شوند و برای چسباندن ظروف و ابزار مناسب هستند.

می توانید صندوق ابزار، کشو یا سایر وسایل ذخیره سازی را انتخاب کنید و ابزارها را در فوم فشار دهید تا فوم به شکل آنها دربیاید. به این ترتیب همه چیز در جای خود قرار می گیرد . از طریق حمل و نقل ثابت می ماند و از ساییدگی محافظت می شود .

8 ساخت قفسه چوبی و پی وی سی

اگر ترجیح می دهید ابزارهای خود را آویزان کنید تا آنها را در یک پالت قرار دهید. می توانید در یک چوب و قفسه دیواری با استفاده از لوله های پی وی سی بخش هایی برای نگهداری دسته ها، نگه داشتن سر بیل ها یا جارو ها و موارد دیگر ایجاد کنید. این راه حل کم هزینه و ساده است. تقریبا روی هر دیوار بازی می توانید آن را اجرا کنید.

 

9- تبدیل سطل به مکان نگهداری ابزار متحرک

یک سطل بزرگ یک ظرف ذخیره سازی مناسب و مورد علاقه کارگران در محل کار است. زیرا به شما امکان می دهد تا مجموعه ای از ابزارها، مواد را به صورت همزمان حمل کنید.

مزایای مشابهی در مورد کارگاه نیز در استفاده از این نوع مکان نگهداری ابزار وجود دارد و آن دسترسی راحت تر به ابزار می باشد. یک کمربند یا پیش بند ابزار را به سطل اضافه کنید و یا یک سطل مجهز به وسایل اضافی بخرید. قابلیت ذخیره سازی آن شگفت انگیز است .

 

10- نصب انواع مته روی نوار مغناطیسی

مکان نگهداری مته
مکان نگهداری مته

یکی دیگر از نمونه مکان نگهداری ابزار مناسب نوار مغناطیسی می باشد. بسیاری از ابزارها و لوازم جانبی از فلز ساخته شده اند. پس از آهن ربا به عنوان روشی موثر برای نگهداری ایمن وسایل می توانیم استفاده کنیم. وقتی صحبت از حفاری و لوازم جانبی کوچکتر است یافتن راهی برای ذخیره آنها در حالی که هنوز قابل مشاهده و دسترسی  آسان هستند دشوار است.

با یک نوار مغناطیسی ساده روی نیمکت ، قفسه ، کمربند ابزار یا تقریبا هر مکانی می توانید با خیال راحت قطعات فلزی را روی نوار مغناطیسی قرار دهید تا در زیر نیمکت ها رها نشوند و یا برای همیشه گم نشوند  نیازی به بی نظمی کاراي یا کارگاه شما نیست.

در یک کارگاه ساماندهی شده پیدا کردن وسایل ساده تر می باشد. در میز کار شما صرفه جویی می شود و از وسایل در برابر فرسودگی حمایت می شود. صرف نظر از بودجه شما یک ایده ساده برای ذخیره ابزار همین روش است.

 

11- محافظت از تیغه ها و مته ها توسط شلنگ های خانگی

 از تکه های چوب ، لوله شلنگ می توانید برای نگهداری بخش های تیز وسایل استفاده کنید . علاوه بر ایجاد خطرات ایمنی هنگام قرار گرفتن در معرض دندانه های تیغه اره در صورت خارج ماندن وسایل می توانند دچار زنگ زدگی شوند و یا تیغه کند شده و فلز را ضعیف کنند.

خوشبختانه لاستیک برای محکم نگه داشتن دندان های تیز و محافظت از آنها در برابر زنگ زدگی و آسیب و همچنین محافظت در برابر بریدگی بدن کاربران انتخاب مناسبی می باشد. تنها چیزی که نیاز دارید شلنگ لاستیکی است که می توانید به اندازه های متفاوت برید شود .     

mojtaba
دیدگاه کاربران
4 دیدگاه
ارسال دیدگاه