دریل شارژی چند وات بخریم؟

دریل شارژی چند وات بخریم؟

یک دریل شارژی چقدر برق مصرف می کند؟

دریل شارژی یکی از ابزارهای خاصی است که بر اساس میزان شارژ باتری خود انتخاب می شود و مورد استفاده قرار می گیرد. اطلاع از میزان شارژ باتری کمک می کند تا بدانید در زمان استفاده در پروژه های خود باتری چقدر دوام دارد و چه میزان از کار با شارژ باتری دریل شارژی پیش می رود.

اگر تجربه خرید دریل شارژی با باتری 20 ولت را داشته باشید و بخواهید از آن برای بهینه سازی بخش هایی از ساختمان استفاده کنید می بینید که باتری دریل شارژی مدت زمان زیادی دوام نمی آورد. این باعث می شود تا در مورد استفاده از دریل شارژی بیشتر دقت کنید و نمونه هایی از دریل را استفاده کنید که میزان آمپر مشخصی را داشته باشند.

اگر می توانستیم بدانیم که یک دریل چند آمپر برق مصرف می کند می توانستیم بفهمیم که با شارژ آن چه مدت زمان می توانیم کار انجام دهیم.

برای به دست آوردن مقدار آمپر کافی است مقدار آمپر دریل شارژی را که بر حسب وات است به ولت تقسیم کنیم.

در ادامه به بررسی اندازه گیری آمپر و نحوه تشخیص اینکه دریل شارژی از چند آمپر برق استفاده می کند می پردازیم. پس از پایان مطالعه این مطلب دقیقا متوجه خواهید شد که چه میزان طول می کشد تا دریل شما شارژ شود و بهتر است در خرید دریل شارژی چه نکاتی را رعایت کنید.

همه این موارد به میزان ساعت آمپر باتری شما مربوط می شود.

دریل شارژی
دریل شارژی

آمپر چیست و یک دریل شارژی چند آمپر مصرف می کند؟

چند اصطلاح وجود دارد که ممکن است زمان خرید دریل شارژی کمی گیج کننده باشد. آمپر یک واحد اندازه گیری است و جریان الکتریکی را اندازه گیری می کند. در اینجا این سوال پیش می آید که ولت چیست؟ ولتاژ واحد اندازه گیری مهمی است که در دریل شارژی مورد استفاده قرار می گیرد. 

حالا اگر قصد خرید یک دریل شارژی را دارید دریل شارژی 18 ولت بهتر است یا 20 ولت؟

 

تفاوت آمپر و ولت دریل شارژی چیست؟

پاسخ ساده است، اگر چه هر دو جریان الکتریکی را اندازه گیری می کنند، اما آمپر سرعت جریان را اندازه گیری می کند در حالی که ولتاژ نیرو را اندازه گیری می کند.

تصور اینکه آب از یک لوله عبور می کند. فشار آب را می توانیم ولتاژ در نظر بگیریم در حالی که آمپر دبی آب یا سرعت جریان آب می باشد. در حال حاضر برای اندازه گیری میزان آمپر دریل شارژی شما باید مفهوم وات را بشناسید. اما وات چیست؟

وات همان اندازه گیری توان الکتریکی می باشد. توان روی دریل شارژی نشان داده شده است.

 

 

ساعت آمپر چیست و آیا برای دریل شارژی اهمیت دارد؟

ساعت آمپر Ah میزان ذخیره انرژی باتری است. یک باتری کاملا شارژ شده معمولا تا مدت زمان آمپر ساعت باتری کار می کند. به عنوان مثال یک باتری 3 آمپر ساعتی تا 3 ساعتی به مدت یک ساعت کار می کند.

اگر دریل شارژی دو آمپر کار می کند، باتری آن با یک بار شارژ تا نیمی از جریان دوام می آورد. شما باید رتبه Ah را روی باتری خود پیدا کنید و اگر در حال خرید دریل های جدید هستید باید در توضیحات محصول یا روی جعبه این موارد ذکر شود.

 

دریل شارژی چند آمپر برق مصرف می کند؟

 برای اینکه متوجه شوید دریل شارژی چند آمپر مصرف می کند باید به مثال لوله آب توجه کنید. هر چه ولتاژ آب بیشتر باشد، سرعت آن بیشتر می شود. بنابراین یک دریل شارژی 20 ولت همیشه بیشتر از یک دریل شارژی 18 ولت جریان برق بر حسب آمپر مصرف می کند.

شما به باتری نیاز دارید که برای ولتاژ دریل شارژی تولید شده است. از آن جا که میزان آمپر بر اساس وات باشد برای موتور دریل و ولتاژ دریل متفاوت است. با یک محاسبه ساده می توانید میزان آمپر را تعیین کنید.

دریل شارژی 12 ولت
دریل شارژی 12 ولت

بنابراین اکنون متوجه شدید که دریل شارژی شما از چند آمپر برق استفاده می کند. می توانید تقریبا برای هر دریل این اطلاعات را به دست بیاورید. ممکن است این اطلاعات به شما کمک کند که متوجه شوید خرید دریل شارژی با کدام باتری برای شما بهتر است یا باتری 18 ولت نیاز دارید یا 20 ولت.

اگر برای شما مهم است که دریل شارژی شما در زمان کار بیشتر دوام بیاورد، باید ولتاژ پایین تر و درجه آمپر ساعت بالاتر را انتخاب کنید. اگر مهم است که دریل شما قوی باشد باید ولتاژ بالاتر و درجه آمپر ساعت پایین تر انتخاب کنید. بد نیست که در مورد باتری ها مقاله زیر را مطالعه کنید تا نکاتی را در این مورد متوجه باشید .

 

در جدول زیر میزان آمپر ساعت و مقداری آمپری که یک باتری شارژی مصرف می کند مشخص شده است.

 

6Amp Draw

5Amp Draw

4Amp Draw

3Amp Draw

2Amp Draw

1Amp Draw

 

20 min

24 min

30 min

40 min

1hour

2 hours

2.0Ah

30 min

30 min

45 min

1 hour

1 hour 30 min

3 hours

3.0Ah

40 min

40 min

1 hour

1 hour 20 min

2 hour

4 hours

4.0Ah

50 min

50 min

1 hour 15 min

 1 hour 40 min

2 hour 30 min

5 hours

5.0Ah

1 hour

1 hour

1 hour30 min

2 hour

3 hour

6 hours

6.0Ah

 

در آخر باید گفت شما باید دقت کنید با خرید دریل شارژی قصد انجام چه کاری را دارید. مثلا بهتر است برای کار های سنگین از دریل شارژی با ولتاژ و آمپر بالا استفاده کنید تا قدرت بیشتری داشته باشند.

mojtaba
ارسال دیدگاه