9 نکته مهم در انتخاب دریل شارژی

دریل شارژی

نکات مهم در انتخاب دریل شارژی

انتخاب دریل شارژی یک کار تخصصی و ویژه است که باید با توجه به کاربری تجهیزات و نیازهایی که مخاطب برای انجام پروژه ها دارد صورت پذیرد. رعایت نکات مهم قبل از خرید این مدل دریل واجب است زیرا باعث می شود شما دریلی مناسب با کار خود را انتخاب کنید.

قبل از خرید دریل شارژی باید بدانید که این دستگاه یک وسیله برقی است که کارایی آن مانند دریل های برقی می باشد با این تفاوت که از آن می توان در مکان های که به برق دسترسی وجود ندارد استفاده کرد و علت آن داشتن باتری برای این مدل از دریل است. دریل های شارژی خود به دو نوع تقسیم می شوند. 1- دریل های شارژی چکشی 2- دریل های شارژی معمولی که شما باید بستگی به کاری که قصد انجام آن را دارید دریل مناسب خود را تهیه کنید.

شارژی ضربه ای
دریل شارژی

هشت ویژگی مهم که قبل از خرید دریل شارژی باید بدانید.

 1-کاربرد:

در زمان خرید و انتخاب دریل شارژی از جمله مواردی که شما باید به آن دقت کنید این است که دریل شارژی را برای انجام چه کاری می خواهید؟ دریل های شارژی همانطور که گفتیم به دو بخش معمولی و چکشی تقسیم می شوند و شما باید ببینید که قصد انجام چه کاری را دارید تا یکی از آنها را انتخاب کنید.

کاربرد دریل ها به سه بخش صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی تقسیم می شود. شما بهتر است برای کار های صنعتی مثل سوراخکاری بتن و فلز از دریل شارژی چکشی و در کارهای خانگی از دریل های شارژی معمولی و در کارهای نیمه صنعتی بستگی به کار خود نوع دریل را انتخاب کنید.

2- راحتی:

از دیگر موارد مهم در انتخاب دریل شارژی راحتی آن برای شماست. گاهی ممکن است شخص برای کاری کوچک از دریل شارژی بزرگ و سنگین استفاده کند که این باعث اذیت شدن شخص در زمان کار می شود.

سبکی و سنگینی دریل، خوش دست بودن و راحتی کار با دریل شارژی از جمله مواردی است که شما باید در زمان خرید به آن دقت کنید. از طرفی شما می توانید با مد نظر گرفتن کاری که قصد انجام آن را دارید دریل شارژی مناسبی را انتخاب کنید. مثلا برای کار بر روی ارتفاع شما نیازمند انتخاب دریلی سبک هستید.

 3- اندازه چاک:

اندازه چاکی که برای دریل های شارژی مد نظر گرفته می شود یک روش مهم تشخیص نمونه های مختلف دریل شارژی می باشد. شاید فکر کنید که اندازه چاک بزرگتر گزینه های بیشتری در مورد مته هایی که می توانید با دریل شارژی خود استفاده کنید در اختیار شما قرار می دهد. اکثر این دریل ها دارای اندازه چاک بین 12 تا 14 اینچ هستند و در بیشتر موارد، اندازه چاک 12 اینچی در انتخاب دریل شارژی ارجحیت دارد. ممکن است بدون هیچ مشکلی با هر دو مدل بیت و درایور کوچک و بزرگ این اندازه چاک استفاده شود.

4- توان و قدرت:

یکی دیگر از موارد نه گانه که شما ما باید در زمان انتخاب دریل شارژی به آن دقت کنید توان و قدرت دریل است. از آنجای که دریل های شارژی در اندازه و قدرت متفاوت ساخته و در بازار توضیع می شوند شما باید سعی در انتخاب دریلی داشته باشید که توان و قدرت کافی برای انجام کار و پروژه شما را داشته باشد.

یکی از امور مهم که اکثر افراد میتدی به آن دقت نمی کنند این است که از دریل شارژی برای هر کاری (صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی) استفاده می کنند. که این امر باعث آسیب دیدن و خراب شدن دستگاه می شود.

5- ولتاژ باتری:

شارژی ضربه ای
دریل شارژی به همراه باتری

وقتی در مورد دریل های شارژی و انتخاب دریل شارژی صحبت می شود به این معنی است که برای کارکردن به پریز برق نیازی نداریم. با این حال، از آنجایی که موتور های آنها برای کارکردن به برق نیاز دارند، این تامین انرژی توسط باتری انجام می شود تا بتوانند در حالت بی سیم کار کنند.

باتری دریل شارژی باید به اندازه ای قوی باشد که بتواند موتور را تغذیه کند. همچنین به شما این امکان را بدهد که مهره ها و پیچ ها را ببندید. این باتری ها معمولا 18 تا 20 ولت می باشند و یک دریل ضربه ای شارژی با باتری 20 ولت یک انتخاب دریل شارژی مناسب برای کار صنعتی است.

از جمله موارد مهم دیگر در انتخاب باتری دریل شارژی عمر باتری است که باید برای انتخاب دریل شارژی در نظر گرفته شود. این بخش به سادگی حداکثر مدت زمانی را که می توانیم از ابزارمان استفاده کنیم نشان می دهد. علیرغم این واقعیت که اکثر باتری ها به راحتی تعویض می شوند. باید باتری هایی انتخاب شود که عمر طولانی تری دارند.

این مساله به شما امکان می دهد تا بدون تعویض باتری برای مدت طولانی از دریل شارژی خود استفاده کنید. در  انتخاب دریل شارژی بی سیم بیشتر دریل هایی با عمر بینAH 1.5 تا Ah2.0  تعیین می شوند، که  باتری Ah 2.0  طول عمر بالاتری دارد.

6- اندازه و وزن:

یکی از بهترین ویژگی های دریل های شارژی این است که می توان از آنها در حال حرکت بدون ایجاد مشکل استفاده کرد. با این حال، باید اندازه و وزن دریل شارژی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که می توانید بدون مشکل از آن استفاده کنید. یک دریل با اندازه متوسط به راحتی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در صورت عدم استفاده فضای کمتری را در جعبه ابزار یا گاراژ اشغال می کند.

نکته قابل توجه در انتخاب دریل شارژی وزن آن است . دریل شارژی سبک است و ممکن است برای مدت طولانی بدون ایجاد خستگی برای کاربر از آن استفاده شود. حمل و نقل این تجهیزات نیز آسان تر می باشد.

7- دوام و قابلیت اطمینان:

اکثر دریل های شارژی برای پیچاندن انواع مختلف مهره ها و پیچ ها استفاده می شوند. در نتیجه محرک ضربه ممکن است در طول زمان دچار سایش و پارگی قابل توجهی شود، در نتیجه باید روی یک دریل شارژی سرمایه گذاری کنید که ماندگار و قابل اعتماد است. بررسی مدت زمان تضمین ارائه شده توسط یک دریل ضربه ای شارژی، ساده ترین روش برای اطمینان کافی از کیفیت آن است.

انتخاب دریل شارژی با ضمانت و دوره گارانتی دو ساله یا سه ساله عاقلانه است. با این حال، جایگزین های دیگر یا گارانتی 5 ساله و در برخی شرایط مادام العمر برای این ابزارها توسط تولیدکنندگان ارائه می شود. این نمونه از دریل های شارژی می توانند برای مدت طولانی دوام بیاورند.

8-مارک و قیمت:

از آنجایی که امروزه در بازار انواع دریل های شارژی و دیگر ابزار برقی با قیمت و مارک های مختلف در دسترس عموم مردم است شما باید در زمان خرید دریل مورد نظر خود به چند نکته توجه کنید.

اول از همه این که به سراغ مارک های بروید که قیمت آنها در برابر کیفیت شان مناسب باشد مثل مارک دی سی ای .

دوم سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که قطعات یدکی آن در بازار موجود باشد و از خدمات پس از فروش و گارانتی برخوردار باشد.

برای خرید قطعات یدکی ابزار برقی کلیک کنید.

سوم سعی کنید قبل از خرید و انتخاب دریل شارژی بدانید برای چه کاری آنرا می خواهید و در مورد انتخاب خود تحقیق کنید.

به یاد داشته باشید که در زمان خرید از این سه نکته قافل نشوید زیرا دریل های شارژی در بازار زیاد است و اگر شما انتخاب درستی نداشته باشید دستگاه شما قابلیت مناسب را نخواهد داشت.

9- وسایل جانبی:

دریل شارژی به همراه وسایل جانبی
دریل شارژی به همراه وسایل جانبی

آخرین موردی که شما قبل از انتخاب دریل شارژی باید در نظر بگیرید این است که آیا نیازمند وسایل جانبی هستید یا خیر تنها خود دریل را می خواهید.

اگر سری به فروشگاه های ابزار بزنید می بنید که گاهی یک دریل شارژی 36 مورد از اقلام متفاوت را به همراه دارد. بعض از دریل های شارژی دارای انواع مته بعض دارای چکش، انبر دست و دیگر وسایل می شوند که اینها یک پک را تشکیل می دهد که باعث می شود شما با خرید یک جنس، اجناسی  را خریده باشید. البته بهتر است از اقلام اضافه در زمان خرید خودداری کنید تا در کار برای شما مزاحمت ایجاد نکنند.

در آخر سعی کنید در زمان انتخاب دریل شارژ موارد مهم مانند کاربرد، قدرت وتوان دستگاه را مورد نظر داشته باشید تا دستگاهی مناسب برای کار خود بخرید و بتوانید پروژه خود را به خوبی انجام دهید.

mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه