ابزار شارژی چند وات بخرم؟

ابزار شارژی چند وات بخرم؟

ابزار شارژی چند وات بخرم؟

ابزار شارژی یک نمونه از تجهیزات و ابزار پیشرفته امروزی است که با تغییراتی در طراحی برای استفاده در مکان هایی که دسترسی به برق و منبع ذخیره سازی امکان پذیر نیست استفاده می شود. استفاده راحت و آسان، قابلیت حمل، ولتاژهای متغیر و قابلیت خاموش کردن باتری در هر زمان که نیازی به استفاده از آن نباشد از مزایای غیر قابل انکار ابزار شارژی می باشد.

در مورد استفاده از ابزار شارژی نظرات متفاوتی وجود دارد. سوالی که مطرح است این مورد می باشد که آیا ولتاژهای بالا برای ابزارهای بی سیم بهتر می باشد یا ولتاژ پایین؟

با توجه به وظیفه ای که ابزار دارد اگر برای کار سخت تر وسیله ای با گشتاور بیشتر بخواهید ولتاژ بالا مناسب است. با این حال ولتاژ پایین باعث صرفه جویی در انرژی فوق العاده ای می شود که با ولتاژ بالاتر نمی توانید آن را به دست آورید.

در ادامه تمام پاسخ هایی که در رابطه با ولتاژ ابزار برقی شارژی به دنبال آن هستید پیدا خواهید کرد از جمله:

-آیا به ابزارهای فشار قوی یا فشار ضعیف نیاز دارید؟

– مزایا و معایب هر دو مورد چیست؟

– تعریف ولتاژ و AH و جریان

-چگونه از ابزارهای برقی بی سیم خود بیشترین بهره را ببرید؟

 

آیا برای ابزار شارژی خود نیاز به ولتاژ بالایی دارید؟

دریل شارژی یک نمونه از ابزار شارژی
یک نمونه از ابزار شارژی

ولتاژ بالا در یک ابزار قدرت به گشتاور بالاتر تبدیل می شود. گشتاور استفاده از نیروی بیشتر را بدون فشار بیشتر به باتری برای شکار آسان تر می کند. هنگامی که از قیچی یا هر وسیله برقی دیگر که نیاز به گشتاور  زیادی دارد استفاده می کنید، برای انجام کار به ولتاز بالاتری نیاز خواهید داشت.

از طرف دیگر، هنگام استفاده از یک دریل قدرتی برای یک کار کوچک، به قدرت زیادی احتیاج ندارید. به عنوان مثال، حفاری روی چوب نرم چندان چالش برانگیز نیست. می توانید دریل 12 ولت بگیرید و همه کارها را بدون مشکل انجام دهید. مسئله این است که ممکن است برای برخی مشاغل به ولتاژ بیشتری نسبت به سایر کارها نیاز داشته باشید.

اگر همیشه در پروژه های مختلف کار می کنید. برای مثال استفاده از ابزار شارژی با گشتاور فوق العاده قوی برای برش تخته سه لا فقط عمر باتری را هدر می دهد. بهترین راه برای اینکه بدانید آیا به ابزارهای قدرت قوی نیاز دارید یا خیر این است که بدانید با چه چیزی کار خواهید کرد.

افرادی که در زمینه ساخت و ساز یا کسانی که همیشه از وسایل منزل روی مصالح مقاوم و محکم استفاده می کنند، ممکن است بخواهند از تجهیزات با ولتاژ بالا استفاده کنند. نکته مهمی که در مورد استفاده از ابزار شارژی وجود دارد این است که اگر می خواهید یک مجموعه از ابزار شارژی در اختیار داشته باشید، قطعا در زمان تعمیر ابزارهای ولتاژ پایین ارزش تعمیر خواهند داشت. هر دو نمونه ابزار شارژی مزایا و معایبی دارد که به آنها اشاره خواهد شد.

 

مزایا و معایب ابزار شارژی

ابزار های شارژی
ابزار های شارژی

بر خلاف تصور عموم مردم، بزرگتر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست. در صورت عدم نیاز به صرف هزینه بیشتر نیازی به ابزار شارژی با ولتاژ بالاتر نیست.

در ادامه به مزایا و معایب هر دو انتخاب می پردازیم:

 

1- مزایای ابزار شارژی ولتاژ بالا

ولتاژ بیشتر به معنای گشتاور بیشتر است. اگر با کارهای سخت مختلفی رو به رو هستید، به برق مورد نیاز ابزارهای فشار قوی نیاز دارید مثلا شما برای سوراخکاری فلز بهتر است از دریل گیربکسی که با استفاده از برق کار کار می کند استفاده کنید. شما هرگز نمی توانید یک باتری را بیش از حد بزرگ انتخاب کنید بلکه می توانید خروجی آن را کاهش دهید و از آن برای کار حتی در کوچکترین مشاغل استفاده کنید. برخی از ابزارها بدون ولتاژ بالا کار نمی کنند. اگر ابزار نتواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد، هیچ فایده ای ندارد.

 

2- معایب ابزار شارژی ولتاژ بالا

هزینه بیشتری نسبت به ابزارهای ولتاژ پایین دارند.

وزن آنها سنگین تر می باشد.

باتری آنها سریعتر تخلیه می شود.

مدت زمان بیشتری برای شارژ شدن نیاز دارند.

 

3- مزایای ابزار شارژی ولتاژ پایین

قیمت ارزان تری دارند.

قیمت باتری یدکی نیز کمتر است.

اندازه کلی یک ابزار ولتاژ پایین کوچکتر می باشد.

سرعت شارژ این ابزار بسیار بیشتر می باشد.

 

4- معایب ابزار شارژی ولتاژ پایین

داشتن ولتاژ پایین به معنی این است که نمی توانید کارهای سنگین را انجام دهید.

گشتاور کافی ندارد.

برای استفاده از گشتاور بسیار کم بدون توقف باید پیچ آن را بردارید. که این کار ممکن است بسیار سخت و دشوار باشد.

 

اصطلاحات مورد استفاده برای ابزار شارژی

دریل شارژی
دریل شارژی

1- ولتاژ

ولتاژ به قدرتی گفته می شود که هنگام فشار دادن ماشه ابزار ایجاد می شود. شما همیشه از یک ابزار 20 ولت، 20 ولت را دریافت نمی کنید، زیرا درجه برای شرایط مطلوب تنطیم شده است. با این حال می توان گفت بین 16 تا 20 ولت کار از آن دریافت می کنید.

 

2- جریان الکتریسیته

جریان الکتریکی یک ابزار شارژی دقیقا همان چیزی است که به نظر می رسد. مقدار الکتریسیته ای است که هنگام استفاده از ابزار در حال حرکت است. همانطور که عمر باتری را در ابزار خود مصرف می کنید، بسته به نوع و مدل ممکن است جریان کاهش یابد. جریان مستقیم بر گشتاور تاثیر می گذارد، که تحت تاثیر ولتاژ است.

 

3- آمپر

آمپراژ یعنی اینکه یک ابزار چقدر طول می کشد تا از آن استفاده شود. هنگامی که ماشه فشرده می شود و جریان برق جاری می شود، آمپر به آرامی شروع به تخلیه می کند. دانستن آمپر یک ابزار زمانی که برای تخلیه جریان طول می کشد را به شما می گوید.

نکات مهمی که در استفاده از باتری ابزار شارژی باید بدانید.

برای استفاده بهتر از تجهیزات شارژی این سه نکته را رعایت کنید.

1- یکی یا دو عدد باتری یدکی بخرید. داشتن یک باتری قابل تعویض اضافی که همیشه شارژ می شود، مانع از توقف کار شما برای شارژ مجدد باتری خود دستگاه می شود.

 

2- همیشه باتری را کاملا شارژ کرده و تا زمانی که خالی نشده از آن استفاده کنید. بسیاری از باتری ها تحت تاثیر حافظه باتری قرار می گیرند، که از هر چرخه شارژ به عنوان شاخصی برای مدت زمان دوام باتری استفاده می کند. اگر هر بار آن را 80 درصد شارژ کنید باتری در حافظه خود همان 80 درصد شارژ را دارد.

 

3- هر دو یا سه سال یکبار باتری های خود را عوض کنید. پس از آن آنها سریعتر شروع به تخلیه می کنند و شما استفاده چندانی از آنها نخواهید کرد.

 

پیشنهاد مطالعه :آیا باتری ابزار شارژی قابل تعویض هستند؟

 

در نهایت ابزار شارژی چند وات بخریم

در اینجا چند نکته کلیدی آورده شده است.

1- ولتاژ بالاتر همیشه بهتر نیست، برای اطلاع از نیازهای خود به راهنما مراجعه کنید.

 

2- ابزارهایی با ولتاژ پایین سبک، مقرون به صرفه و از قدرت کمتری نسبت به ابزار فشار قوی برخوردار می باشند.

 

3- ولتاژ بیشتر به معنای گشتاور بیشتر است که برای مشاغل چالش برانگیز به قدرت بیشتری نیاز است.

 

4- ولتاژ حداکثر توان ممکن است که جریان همان قدرتی که مورد استفاده است را استفاده کند و آمپر ساعت مدت زمان دوام یک ابزار در حین کار است.

با توجه به تمام این موارد می توانید نوع وات مناسب برای کار خود را در ابزار شارژی به دست آورید.

در آخر باید گفت با توجه به مطالب ذکر شده شما باید بدانید قصد انجام چه کاری را دارین تا بتوانید ابزار با ولتاژ مناسب خریداری کنید. زیرا ابزار شارژی با ولتاژ بالا برای کار های سنگین مناسب است. اما باید دانست که در استفاده هز کدام از این ابزار باید موارد و نکات ایمنی را رعایت کنید تا کار شما به خوبی انجام گیرد.

یک نمونه باتری ابزار شارژی
یک نمونه باتری ابزار شارژی
mojtaba
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه