عمق برش اره عمود بر چه اندازه است؟

اره عمود بر

با یک اره عمود بر تا چه عمقی می توانیم برش دهیم و عمق برش اره عمود بر چه اندازه است؟

 

 

عمق برش اره عمود بر با توجه به کارکردی که در کار و پروژه شما دارد قابل تعیین می باشد. یکی از بهترین ابزارهای نجاری اره عمود بر می باشد. هر کسی که در پروژه های نجاری خود نیاز با ایجاد منحنی و دایره دارد و یا نیاز به ایجاد یک برش مناسب دارد، عمق برش اره عمود بر بهترین شرایط را در کار برای او ایجاد می کند. این ابزار بسیار ارزشمند است و کارکردن با آن سرگرم کننده است. داشتن ابزار مناسب برای کار ضروری می باشد. اما این سوال مطرح است تا چه اندازه می توانید با اره عمود بر به عمق برش مناسب دست پیدا کنید. به اندازه طول تیغه اره عمود بر می توانید تقریبا در هر وسیله ای برش مورد نظر خود را ایجاد کنید. از لحاظ تئوری یک تیغه شش اینچی می تواند یک تکه چوب شش اینچی را برش دهد، اما در عمل عمق برش اره عمود بر به این صورت تعیین نمی شود. عمق توصیه شده برای برش توسط اره عمود بر در حدود 2/1 1 اینچ می باشد. اره عمود بر از تیغه رفت و برگشتی استفاده می کند. به این معنی که موتور تیغه را بالا و پایین می برد. اره عمودبر یک ابزار قدرتمند می باشد. به همین دلیل می تواند خطرناکتر از ابزار دستی شما باشد. بنابراین دانستن اینکه عمق برش اره عمود بر چگونه است بسیار ضروری می باشد. شما می توانید با خیال راحت یک برش عمیق انجام دهید. البته اگر کار با این دستگاه را بلد نیستید بهتر است اول مقاله زیر را مطالعه کنید .

روش استفاده از اره عمود بر

 

اره عمود بر

تیغه های متفاوت و  عمق برش اره عمود بر متفاوت

تیغه های مختلف برای مشاغل مختلف دارای طول و پیکربندی متفاوتی هستند و شما باید بدانید که در مورد برش چه برنامه ای دارید، زیرا تیغه برش خورده مورد قبول و استاندارد جهانی وجود ندارد. تیغه های برش چوب با فلز، ورقه ورقه و کاشی یکسان نیستند. تیغه ها عموما در بسته به فروش می رسند و در آنها انواع تیغه های مورد استفاده برای چوب و فلز وجود دارد. تیغه اره عمود بر مدلTREND Enterprises برای برش پلاستیک است و یک تیغه تخصصی کاربردی است که می تواند گرمای کافی ایجاد کند تا برشی را که به تازگی ایجاد کرده اید ذوب کند.

 

 

توجه به عمق برش اره عمود بر و نوع کاری که می خواهید انجام دهید

کاری که می خواهید اره شما انجام دهد گذشته از مواردی که می خواهید برش دهید، باید با توجه به نوع کاری باشد که می خواهید انجام دهید. اگر قصد دارید خطوط و پیچ های پیچیده را به عنوان بخشی از کار با اره عمود بر خود انتخاب کنید، به تیغه نازک تری نیاز خواهید داشت. زیرا هنگام برش در بخش های تنگ و باریک نیاز به انعطاف پذیری دارید. کار کردن تیغه ضخیم تر در اطراف یک برش کوچک و پیچیده می تواند در یک برش کوچک و پیچیده باعث بیرون پریدن تیغه از برش یا حتی شکستن آن می شود و هر دو می تواند بسیار خطرناک باشد. برش های صاف تر می تواند از تیغه صخیم تری استفاده کند. اگر TPI اره را بررسی کنید عمق برش اره عمود بر را به دست خواهید آورد، هرچه این فاکتور بالاتر باشد تیغه برای برش مواد نازک تر بهتر خواهد بود. تیغه ای با شش TPI برای چوب های ضخیم تر انتخاب بهتری خواهد بود. دندانه های بیشتر روی تیغه به معنای برش صاف تر خواهد بود. اگر نمی خواهید پس از پایان کار سنباده زنی زیادی داشته باشید باید از تیغه های با عمق برش اره عمود بر با TPI بالاتر استفاده کنید. برش های صاف تر از عدم فشار دادن اره به جلو ایجاد می شود.در یک اره با سرعت قابل تنظیم سرعت های بالاتر برش های لطیف تری را به ارمغان می آورند. سرعت های بالاتر توسط افرادی که با ابزار آشنا هستند می توان استفاده شود.

استفاده از اره عمود بر

آنچه که مورد برش قرار می دهید در عمق برش اره عمود بر تاثیرگذار است.

در حالی که اره عمود بر می تواند مواد مختلف را برش هدف بیشتر به عنوان ابزاری برای برش چوب تصور می شود. به طور کلی از چوب های سخت اجتناب کنید. صنوبر، کاج و سرو برخی از چوب های نرم تری هستند که اغلب در پروژه های ساختمانی استفاده می شوند. اره عمود بر با این موارد مشکلی ندارد. با این حال اگر قصد دارید این نوع چوب ها را زیر اره عمود بر قرار دهید باید بدانید عمق برش اره عمود بر در آنها تحت تاثیر  ضخامت و نوع چوب می باشد. چوب های سخت تر مانند بلوط در زمان برش مراقبت و محافظت بیشتری نیاز دارد. چوب های سخت تر اصطکاک بیشتری را در برابر تیغ اره ایجاد می کند. حرکت سریع تیغه با جلو آوردن اره هنگام بریدن چوب سخت تر باعث ایجاد اصطکاک بیشتر می شود که می تواند بر روی چوبی که به تازگی بریده اید آثار سوختگی ایجاد کند و حتی باعث خرابی اره شود. اگر بوی سوختن را احساس کردید برش را متوقف کنید، ممکن است به یک تیغه متفاوت  فشار کمتر با یک ابزار متفاوت در کل نیاز باشد.

 

 

عمق برش اره عمود بر و طول و عمق برش اره

یک قاعده کلی خوب برای کاربران با تجربه کار با اره عمود بر وجود دارد. شما می توانید با خیال راحت یک تکه چوب یا هر ماده ای که استفاده می کنید را با یک اینچ عمق کمتر از تیغه را ببرید. در این زمان شما باید به سه نکته مهم توجه داشته باشید:

کل تیغه بریده نمی شود

در حالی که بیشتر طول تیغه از پای اره عمود بر خارج می شود، همه آن با مواد تماس پیدا نمی کند.

طول سکته مغزی

 تیغ اره شما بالا و پایین می رود تا حرکت برش ایجاد شود. برشی که ایجاد می کنید عمیق تر از طول تیغه هنگام کار اره نیست.

بخش پایین برش و عمق برش اره عمود بر

اگر تیغه شما به اندازه ای نباشد که بتواند مواد شما را به طور کامل برش دهد، خطر برخورد نوک تیغه یا قسمت پایین برش وجود دارد. این می تواند منجر به شکستن یا منحرف شدن تیغه یا پریدن اره شود. هر دو می توانند باعث صدمه به کاربر یا اطرافیان شوند. این به معنای آن است که از یک تیغه چهار اینچی می توانید با خیال راحت برای ایجاد برش در قطعه ای از مواد با ضخامت بیشتر از سه اینچ استفاده کرد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید یک تیغه ده اینچی پیدا کنید به یاد داشته باشید که هر چه طول تیغه بیشتر باشد، احتمال خم شدن یا پیچ خوردن آن تیغه بیشتر است که این می تواند خطرناک باشد.

 

از ابزارها برای اهداف خود استفاده کنید.

در حالی که یک اصل عمومی پذیرفته شده است که همیشه باید از ابزار مناسب بای کار مناسب استفاده کنید، همه از این توصیه پیروی نمی کنند. تقریبا همه در مقطعی سعی کرده اند ابزار اشتباه را کار کنند، زیرا در دسترس تر بوده است. اره عمود بر مانند هر ابزار دیگری مورد سوء استفاده قرار می گیرد. بنابراین راه های برای انجام کار با خیال راحت وجود دارد. می توانید با خیال راحت از اره عمود بر برای برش های منحنی استفاده کنید. تیغه ها به صورت گسترده ای برای چوب و فلز در دسترس هستند، اما تقریبا برای هر ماده ای که فکر می کنید یک تیغه مناسب در عمق برش اره عمود بر تعریف شده است. انواعی از تیغه اره عمود بر وجود دارد که برای برش چرم استفاده می شود. برای یافتن تیغه های مورد نیاز خود وقت بگذارید. این یک سرمایه گذاری است که زمانی نتیجه خواهد داد. رعایت نکات ایمنی مناسب هنگام استفاده از هر ابزار برقی بسیار مهم است. محافظت از چشم، مخصوصا با اره عمود بر  ضروری است. زیرا ابزاری است که چوب زیادی را به شکل خاک اره و خاشاک ایجاد می کند. در زمان استفاده از اره عمود بر سعی کنید از دستکش، محافظ شنوایی و عینک مناسب استفاده کنید.

 

 

نتیجه گیری بررسی عمق برش اره عمود بر

پس از بررسی کامل اره عمود بر شما به این نتیجه می رسید که تیغه ها در طول های مختلف در دسترس می باشند. هیچ قانون سخت و سریع در مورد اینکه تا چه حد می توانید عمق برش ایجاد کنید وجود ندارد. با استفاده از دستورالعمل برش ها متوجهمی شوید که حداقل برش یک اینچ نازک تر می باشد. استثنا در این موارد وجود دارد، اما باید احتیاط شود و با استفاده از تجربه این کار صورت پذیرد. هر چه بیشتر از اره عمود بر  استفاده کنید بهتر به نتیجه می رسید. به آنچه می برید توجه کنید و کار خود را آهسته و پیوسته انجام دهید.

اره عمود بر
mojtaba
ارسال دیدگاه