آیا می توانیم از بیت های درمل در دریل های معمولی استفاده کنیم

درمل

آیا می توانیم ازبیت های درمل را در دریل های معمولی استفاده کنیم؟

 

بیت های درمل نمونه ای از تجهیزاتی هستند که برای برش مواد سخت استفاده می شوند. ممکن است دریلی که در دسترس داریم یک دریل معمولی باشد. اگر ابزار گردان شما سرعت بالایی ندارد نیاز به استفاده از بیت های درمل نمی باشد. با توجه به  قطر کوچک درمل ها از آنها برای کارهایی که به سرعت بالا نیاز دارند استفاده می شود. توجه داشته باشید که اگر از دریل معمولی روی مواد سخت استفاده می کنید ممکن است به دلیل گشتاور زیاد خرد شوند. در ادامه به بررسی تفاوت و شباهت های درمل و دریل های معمولی می پردازیم.

یک درمل

تفاوت بین درمل و دریل های معمولی

 

بیت های درمل از ابزارهای چندکاره و مفید می باشند که در بین علاقه مندان کار با دریل طرفداران زیادی دارند. یک ابزار بسیار مفید که می توانید درخانه، برای تولید میز کار، یا کارگاههایی با برنامه های مختلف ، تعمیرات منازل و کارهای کلی از آن استفاده کنید. این ابزار در بین جواهرسازان و افرادی که روی شیشه حکاکی می کنند و همچنین منبت کاران بسیار پرطرفدار می باشد. در ادامه برخی از ویژگی های اصلی این ابزار ذکر خواهد شد.

 

1-ارائه سرعت بالاتر در کار

یکی از مهمترین قابلیت های این ابزارها سرعت بالای آنها می باشد. درعوض دریل ها دارای گشتاور بیشتر      می باشند. بیشتر دریل های معمولی حداکثر دور در دقیقه در حدود 2200 دارند. از طرف دیگر یک ابزار دوار می تواند 20000تا 30000 دور در دقیقه بچرخاند. این شرایط باعث می شود تا در حالی که فشار کمتری استفاده می شود سریعتر کار کند. سرعت بالا، این ابزار را قادر می سازد تا بدون از بین بردن مواد، کار برش را انجام دهد.

 

2-استفاده از بیت های درمل آسان است.

درمل ها سبک هستند و استفاده از آنها آسان می باشد. نگه داشتن این ابزار دستی راحت است. بنابراین       می توانید از این ابزار ها برای کارهای پیچیده مانند حکاکی های خاص و ظریف استفاده کنید. همچنین برای کار با قطعات کار کوچک و در فضای کوچک و محدود ایده آل است. نمی لرزد، ارتعاش ندارد و به شما این امکان را می دهد در کار خود دقیق باشید و کیفیت فوق العاده ای برای کار با مواد را داشته باشید.

 

3– بیت های درمل ابزار مناسب برای کارهای خاص

این ابزار همچنین امکان پیوست لوازم جانبی متعدد را فراهم می کند که بسیار مفید هستند. می توانید مته هایی را بر روی ساق هایی با اندازه های مختلف درمل نصب کنید، و این کار شرایطی برای استفاده از آن در برنامه های مختلف به شما می دهد.

 

4-بیت های درمل ابزار های چند منظوره هستند.

مته ها عمدتا برای سوراخکاری استفاده می شوند، اما درمل ها کاربردهای متفاوتی دارند و می توانید از آنها برای موارد زیر استفاده کنید:

  • برش دادن
  • سنباده زنی
  • پرداخت
  • سنگ زنی
  • حکاکی
  • مسیر یابی
  •  

همچنین از بیت های درمل برای پرداخت برس و تجهیزات پلاستیکی، کار روی فولاد، نقره، آلومینیوم و طلا می توانید استفاده کنید.

نمونه مته

آیا می توانید از بیت های درمل روی دریل های معمولی استفاده کنید؟

 

استفاده از بیت های درمل روی دریل معمولی استاندارد مزایایی دارد:

 

-دریل های معمولی برای کارهای جانبی طراحی نشده اند، یک ابزار چرخشی برای برش در طرفین طراحی شده است. فشارهای جانبی می تواند بلبرینگ دریل شما را از بین ببرد زیرا برای فشارهای پایانی طراحی شده است.

 

– یک آسیاب با سرعت بالا درمل در حالی که در حال کار است می چرخد ولی دریل نمی تواند با سرعت بالا همین چرخش را داشته باشد. نگه داشتن ابزاری مثل بیت های درمل راحتتر از دریل ها می باشد.

 

استفاده از بیت های درمل در دریل های معمولی

برای اینکه بیت های درمل در دریل های خود استفاده کنید باید چند نکته مهم را مورد توجه داشته باشید از جمله:

 

1-نوع متریالی که برش می زنید

 مواد و ضخامت موادی را که برش می زنید مورد توجه داشته باشید. اگر از بیت های درمل روی مته های خود استفاده می کنید نیاز به سرعت بین 20000 تا 35000 دور بر دقیقه دارید. از آنجا که دور بر دقیقه با قطر بیت رابطه معکوس دارد، این امر بر عملکرد برش تاثیرگذار خواهد بود. در حالی که ممکن است بر عملیات حفاری مانند حفاری یا کار روی مواد نرم تاثیر نگذارد. استفاده از ابزار مناسب بسیار سازنده می باشد.

 

2– بیت های درمل شکننده هستند

بیت های درمل بجای فشار برای برش هموار و سریع بر سرعت محیطی تکیه دارند. بنابراین در دریل ها  هنگامی که از بیت های درمل استفاده می کنید ممکن است دریل شما کند حرکت کند و نیاز باشد تا شما فشار زیادی را برای حرکت سریعتر در چیزی اعمال کنید. استفاده از بیت های درمل کوچکتر روی دریل های معمولا دست و پاگیر می باشد. در نهایت، اگر ابزار  خود را برای دوره های مداوم  استفاده کنید بیش از اندازه داغ شده و خراب می شود.

 

حفظ ایمنی در کار

نکته دیگر که باید در نظر داشته باشید این است که دیسک های بریده در صورت چرخش با سرعت بالا می توانند خطرات بزرگی ایجاد کنند. به عنوان مثال اگر شما در حال برش دادن محفظه کابل هستید، قطع آن با استفاده از یک محفظه برش راحتتر است. سپس می توانید انتهای کابل را با استفاده از دیسک ها قطع کنید. توجه داشته باشید که می توانید دیسک های برش تقویت شده با فیبر تهیه کنید که شکننده نیستند. با این حال وجود آداپتورهایی، شفت انعطاف پذیر شما را به دور های دور پایین محدود می کند. بنابراین تنها مزیت سرعت برای شما باقی می ماند. بیت های درمل دارای لوازم جانبی هستند. جالب این است که شما می توانید از هر بیت های درمل در یک دریل معمولی استفاده کنید. در حالی که دارای یک ساقه با اندازه خاص است. این بدان معنا است که شما نمی توانید از بیشتر سرهای مته استفاده کنید. آنچه شما نیاز دارید ابزار مناسب برای کار می باشد. دریل های معمولی ابزار مفیدی هستند اما در کارهای معمولی بسیار کند بوده و کنترل آنها سخت است.

 

نتیجه نهایی

بیت های درمل دارای دور بالا اما گشتاور کمی می باشند. در حالی که یک دریل معمولی دارای دور کم و گشتاور بالا است. به همین دلیل برخی بیت های درمل به سرعت بالا متکی هستند تا گشتاور کم را خنثی کنند. بنابراین با توجه به توضیحات داده شده شما نمی توانید از بیت های درمل در دریل های معمولی استفاده کنید. زیرا قرار دادن بیت ها به دلیل دور کم عملکرد مطلوبی به شما ارائه نمی دهد. اما در صورت بروز شرایط اضطراری می توانید از بیت های درمل روی مته های معمولی استفاده کنید.

کار با درمل
کار با درمل
mojtaba
ارسال دیدگاه