راهنمای خرید صفحه الماس مناسب

صفحه الماس مناسب سنگ فرش

مناسبترین صفحه الماس برای برش سنگ فرش چیست؟

صفحه الماس یکی از اجزای مهم در برش های خاص می باشد، این قطعه برای برش انواع سنگ به کار می رود. برشی که این صفحه ایجاد می کند به دلیل اصطکاک ذرات الماس موجود در صفحه می باشد. انتخاب نوع صفحه الماس مناسب برای برش مواد مورد نظر شما از موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. قبل از انتخاب دیسک های الماسی باید در مورد قطعات و انواع آنها و همچنین تفاوت بین آنها بیشتر صحبت کنیم.

 

انواع قطعات صفحه الماس و تفاوت آنها

برشی که یک صفحه الماس ایجاد می کند به دلیل اصطکاک ذرات الماس موجود در آنها است، اما این ذرات در داخل دیسک در کجا ها یافت می شود؟ نکات برجسته یک تیغه الماس صفحه فولادی سخت شده هستند و قسمت ها یا لبه های تیغه که ترکیبات مختلف پودرهای فلزی و دانه های الماس در آن مخلوط، فشرده و پودر شده اند.

این ذرات الماس که در قطعات قرار دارند به لطف اتصال دهنده هایی که آنها را احاطه کرده اند در کنار هم نگه داشته می شوند و بر اساس مقاومت آنها در برابر سایش، عمر مفید تیغه تعیین می شود. همچنین اینکه آیا برش کم و بیش سریع و بی نقص است یا خیر توسط نوع صفحه الماس مشخص می شود.

بنابراین با برش مواد با دیسک این خود ماده است که دیسک را خراب می کند، به ویژه اتصال دهنده و ذرات الماس موجود در آن نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. برای حفظ اتصال بین صفحه فولادی و قطعات باید چه کاری انجام داد؟ از طریق لحیم کاری نقره یا جوشکاری لیزری این کار صورت می پذیرد. این همان شرایط متفاوتی است که برای نوع صفحه و برش هایی که قرار است با صفحه الماس انجام شود صورت می پذیرد.

 

برش خشک با صفحه الماس و تفاوت آن با دیگر برش ها

یک نمونه صفحه الماس

در مورد برش خشک، بهتر است از جوشکاری لیزری استفاده شود زیرا این کار ایمن تر و محکم تر می باشد. در حالی با انجام برش مرطوب می توانید به راحتی برش را انجام دهید. استفاده از هر دو مدل برش خشک و مرطوب نیز امکانپذیر می باشد. از لحیم کاری نقره برای ساخت دیسک های استاندارد صفحه الماس استفاده می شود.

انواع صفحه الماس و روش های تشخیص آنها

انواع زیادی از صفحه الماس وجود دارد که روش های متفاوتی برای تشخیص آنها وجود دارد. دیسک های الماس زیادی وجود دارد و بنابر این نکات زیادی را در مورد آنها باید مورد توجه قرار دهید. برای مثال مواردی که باید در انتخاب صفحه الماس مورد توجه قرار بگیرد عبارتند از:

-سختی و سایندگی

– مواد مورد برش

– سرعت و عمق

-پایان برش مورد نظر شما

 

1- لبه های بخش صفحه الماس شامل موارد زیر می باشد:

-به طور مداوم زمانی که یک پایان مناسب با سرعت برش آرام را نیاز دارید و روی مواد سرامیکی کار می کنید انتظار پایان کار خوبی را دارید.

-شما به دنبال سرعت برش را سریعتر هستید و  باید یک تقسیم بندی مناسب انجام دهید تا عملکرد بخش شما بهینه شود.

-مرحله توربو زمانی است که شما از دو سرعت نهایی و متوسط نسبت به نمونه های قبل می خواهید استفاده کنید.

با توجه به نوع برش شما صفحه الماس مخصوص و متفاوتی مورد نیاز می باشد:

– هنگام استفاده طولانی مدت از دستگاه نیاز به خنک شدن با آب دارید تا برش عمیق تری ایجاد کنید. برش خشک وقتی جوش های دیسک در برابر لیزر و حرارت مقاوم هستند .

– برشی که برای خنک شدن به آب احتیاج ندارید

– برش مستقیم که زیاد عمیق نیست

در نهایت با توجه به دستگاهی که قرار است از آن استفاده کنید و عمق برش مورد نظر قطر تیغه نیز مهم است. هر چه قطر بزرگتر باشد عمق آن بیشتر است. برخلاف سرعت دیسک در حال کار که باید کند باشد. این موارد برای انواع دیسک های مینی فرز 115،125،150 میلی متر و روی آسیاب های 230/180 میلی متر ، روی میز برش 315/300/230/210 /180  میلی متر و در دستگاه برش و پل مشترک تا 3500 میلی متر  تعیین شده است.

 

بهترین صفحه الماس برای برش سنگ فرش و چینی چیست؟

مواد چینی مواد سختی هستند، اما سایندگی ندارند، صفحه الماس تولید شده به اندازه کافی تیز هستند و می توانند مواد را برش دهند. برای تعیین کیفیت و سرعت برش در تولید این صفحه الماس ها دو محدوده professional,platinum در نظر گرفته شده است. تفاوت این دو محدوده پلاتین در قطعات و ارتفاع آنها می باشد. به این معنی که این دیسک ها عملکرد بالاتری و عمر بیشتری دارند. در ادامه ما دو نوع صفحه الماس متفاوت با بیان نکات و ویژگی های آنها به شما معرفی خواهیم کرد.

 

1- صفحه الماس پلاتینیوم

صفحه الماس

با بخش فوق العاده خوب و پیوسته و خمیده و  ارتفاع دندانه ها و به لطف تاج صفحه الماس شما یک پایان کار عالی با این صفحه دارید. از این نوع صفحه برای برش ظروف چینی، کاشی و سرامیک، کاشی و گرانیت و کلینکر استفاده می شود. برای انواع  زاویه های از برش ها و میزهای برش استفاده می شود. در نهایت نوع صفحه الماس پلاتینی با ارتفاع H11 یک بخش پیوسته و خمیده دارد که به لطف فن آوری جدید پوشش الماس دارای سرعت بالای برش و پایان عالی می باشد. از آن برای برش ظروف چینی و به طور کلی مواد سرامیکی استفاده می شود.

 

2- صفحه الماس حرفه ای

در این خط ما در مرحله اول دیسک های توربو را داریم. این قطعه دارای توربو با ارتفاع H7 و همچنین سرعت برش و پایین و متوسط است. برای برش ظروف چینی، سرامیک شیشه ای و گرانیت استفاده می شود و یا آسیاب های طاویه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

توربو H10 سرعت برش متوسطی دارد و برای برش ظروف چینیt سرامیک شیشه ای و گرانیت استفاده می شود و از آسیاب های زاویه دار برای آن استفاده می کنند. از طرف دیگر نمونه های دیگر از توربو دارای قطعات پیوسته و خمیده می باشند، نمونه های H10 , H12 صفحه الماس دارای ضخامت بیشتر و قطعات مقاومتر در برابر پیچ خوردگی و برش می باشد.

از این صفحه ها برای برش مواد سخت مانند ظروف چینی، گرانیت، کلیکر، فروگروس، دکتون و سایلستون استفاده می  شود.

نمونه های با ارتفاع دندانهH7 دارای قطعه پیوسته و برش مطلوب برای مصالح سرامیکی می باشد. از آنها برای برش سرامیک شیشه ای، سنگ مرمر و مصالح فشرده مصنوعی استفاده می شود و با آسیاب های دارای زاویه بر روی میزهای برش استفاده می شود.

 

کدام یک از مدل های ما را برای برش ظروف چینی توصیه می کنیم؟

از هر یک از تیغه هایی که داریم می توانیم برای برش انواع مختلف مواد استفاده کنیم. زیرا به لطف ورق های با ضخامت 2-6-2 میلی متر، می توانید مواد بسیار سخت مانند کلینکر، ظروف سنگی، فروگرس، دکتون و سایلستون و سایر مواد را برش دهید. وجود سوراخ هایی در صفحه الماس کمک می کند تا در زمان کار به راحتی صفحه خنک شود. بهتر است با توجه به نوع موادی که استفاده می کنید نوع صفحه الماس خود را تعیین کنید. شما باید هنگام کار و استفاده از این صفحات موارد ایمنی را رعایت کنید .

 

mojtaba
دیدگاه کاربران
2 دیدگاه
ارسال دیدگاه